View Full Version : Diesel Powerrrrr !!!
Caddy-Daddy
17-03-2004, 11:34
FF zuigertje afdraaien
http://www.vwcaddyforum.nl/plaatjes/turbo/3_Machining-of-piston-crown.jpg
:D :D :D
Schrick anyone !!!
http://www.vwcaddyforum.nl/plaatjes/turbo/rta96c_crank.jpg
euhh Garret Hybride T3??
http://www.vwcaddyforum.nl/plaatjes/turbo/napier2.jpg
Try this engine swap in a Mk1
http://www.vwcaddyforum.nl/plaatjes/turbo/rta96c.jpg
ja ik ken die foto's wel... het mooie is dat er eigenlijk niks bijzonders aan is....
hoe groot ook, het is precies hetzelfde principe als elke ander motor
GTD Special
17-03-2004, 15:09
ja ik ken die foto's wel... het mooie is dat er eigenlijk niks bijzonders aan is....
hoe groot ook, het is precies hetzelfde principe als elke ander motor Alleen het toerental ligt in het algemeen wat lager :D
Caddy-Daddy
17-03-2004, 16:13
Nou als je 108.920 PK bij 102 rpm en 5.608.312 lb/ft bij 102rpm koppel niet bijzonder vindt??
102rpm hahahahahahaha lachu
Waar komt ie in te liggen? In een schip, dat snap ik (tenminste.....) maar wat voor schip?
Die grote buis bovenaan in de brandstofrail?? :)
GTD Special
17-03-2004, 19:57
Nou als je 108.920 PK bij 102 rpm en 5.608.312 lb/ft bij 102rpm koppel niet bijzonder vindt?? Ja en?! Dat zijn toch geen schokkende hoge toerentallen? :D
GTD Special
17-03-2004, 19:59
Die grote buis bovenaan in de brandstofrail?? :) Inderdaad dat is de 4e generatie common-rail inspuitsysteem. Dit systeem is afkomstig van de huidige Smart Fortwo :D :p
Pedaalemmer
17-03-2004, 21:16
zal wel zuipen dat ding ;)
Caddy-Daddy
17-03-2004, 21:32
Wat dacht je van 1600 gallons per hour. 1 Gallon is bijna 4 liter dacht ik..
maw... verbruik = een olietanker per oversteek :D
Dus olietanker heeft bij plaats van bestemming zijn lading zelf al verbruikt? ..nuttig :D
de prijs van benzine is niet voor niets zo hoog ;)
Hahahahahahaha idd, of net zoals een trein vroeger een wagon met kolen erachter, deze boot heeft dan een boot op sleeptouw die als brandstoftank dient :)
niels_g60-power
17-03-2004, 23:23
Klein motortje is vast wel in een mk2 te bouwen.....
Gaaf ding he?
De techniek is op zich wel iets anders, het drijstang ontwerp is afwijkend, werkt met een soor tussenstang. Ook zie je op dit soort grote motoren vaak schuifkleppen of tweetaktprincipes....
Ik vind vooral die trap het carter in killer!!
http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/
niels_g60-power
18-03-2004, 22:44
Ziet er idd stoer en interesant uit zo'n motor.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.