Log in

View Full Version : toerental blijft steeds 2 seconden hangen


G-eert-40
05-03-2006, 23:02
sinds een week of 2 blijft mijn toerental telkens een 2 a 3 seconden hangen op net iets onder de 2000 toeren. dus als je bijvoorbeeld in de 3de versnelling 3500 toeren rijdt en je wilt overschakelen en drukt de koppeling in blijft hij dus even hangen bij 2000 toeren(zakt niet meteen terug naar 900 toeren). ook bij gas loslaten en uit laten rollen hetzelfde. dit is heel vervelend bij schakelen.

iemand enig idee wat dit kan zijn? moet er iets afgesteld worden of vervangen? het gaat om een polo G40 PY motor. alvast bedankt.

Marco
06-03-2006, 17:58
Rij binnekort wel ff mee geert, dan kunnen we es ff vaststellen wat t zou kunnen zijn

rogek
06-03-2006, 20:20
stationar regel klep vervuild...
kan dus neit snel genoeg bij/terug regelen...

Dennis@polo86c.nl
07-03-2006, 10:00
Die zit er niet op vriend...
Kan van alles zijn, onderhoudsgebeuren is in orde?
Ik zou de sensor in de intercoolerbuis bij de gasklep eens schoonmaken, verder alle kabelverbindingen loshalen en schoonmaken, vooral massaverbindingen (vooral aan inlaatspruitstuk).

G-eert-40
07-03-2006, 10:54
heeft recentelijk nog grote beurt gehad. zullen die sensor eens nakijken en de massa verbindingen bekijken. hou jullie op de hoogte.

G-eert-40
09-03-2006, 14:45
hoe heet die sensor in de intercooler buis bij de gasklep?

rogek
09-03-2006, 18:53
hoe wordt je stationair geregeld dan??

me nz heeft er wel eentje....

G-eert-40
10-03-2006, 00:22
sinds 2 dagen loopt hij stationair ook al niet meer lekker. staat op 900 toeren op en neer te dansen.

martijnvanderh
10-03-2006, 00:25
injectoren?

rogek
10-03-2006, 08:45
http://www.xs4all.nl/~rbeurske/polo/py.JPG

nummertje 17......

die regelt toch je stationair loop bij een digijet/digifant polo ?

trouwens, is je nul-last schakelaar in orde??

G-eert-40
10-03-2006, 11:41
ik heb een ander systeem zo te zien. ik krijg de intercoolerbuis op mijn gasklephuis en daarvandaan loopt een retour leiding. maar heb zelf al een vermoeden dat het in mijn gasklephuis zelf zit. dat 1 van de 2 schakelaartjes vuil tussen zit.

Dennis@polo86c.nl
10-03-2006, 12:42
http://www.xs4all.nl/~rbeurske/polo/py.JPG

nummertje 17......

die regelt toch je stationair loop bij een digijet/digifant polo ?

trouwens, is je nul-last schakelaar in orde??

Nope, dat is de "extra-luchtschuif".
Zit bimetaalklepje in met elektrische verwarming.
Zorgt voor hoger stationair toerental bij koude motor. Gaat daarna langzaam dicht. Maar wordt niet geregeld. Bij warme motor geen functie/invloed (tenzij hij stuk is).
Heeft zowel NZ, 3F en PY (2 en 2f). Zit onder inlaatspruitstuk.

@Geert: offcieel heet die sensor volgens mij CO-potmeter oid.
Heb je de auto al bij een dealer laten uitlezen?
Het zou ook valse lucht kunnen zijn (een pakking/slang lek), of een kapotte lambdasonder. Hoe is het verbruik, en loopt de koude motor wel goed?

G-eert-40
10-03-2006, 12:56
mijn extra luchtschuif werkt prima. loopt na het starten bij koude motor met iets hoger toerental en verdwijnt vrij snel weer inderdaad. dus dat is goed. alleen mijn toerenregeling loopt nie goed, zie eerste post in deze thread. verder bij koude motor loopt ie stationair inderdaad nie echt lekker. schommelt klein beetje. ga de 2 schakelaartjes in gasklephuis reinigen en meteen pakking vervangen. daarna kijken of het verholpen is.

rogek
10-03-2006, 21:36
nul-last switch dan..

maar als die luchtklep open blijft trekt ie eigenlijk valse lucht.. ;)

ben ik iig weer wat wijzer van geworden..