Log in

View Full Version : Motor openluchtfilter ombouw polo 2 coupe kan dit ook bij mijne?


Michael-Polo
27-02-2006, 21:39
Ik heb een vraagje ik heb hier een GREEN filter liggen die ik graag op mijn polo wil bouwen.

Nu zag ik op internet deze website.

http://members.home.nl/ghulst/coupe/aav_ombouw.htm

op zich een mooi systeem lijkt me maar past die aanzuigbuis ook op mijn motor?

luchtfilter lijkt hetzelfde maar weet niet of de aansluiting op het gasklephuis hetzelfde is als op de carburateur.


weet nie precies welk type motor erin ligt.

dit is de motor van de polo.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/2/6/polocoupe9.jpg

rickGT
27-02-2006, 22:38
ja kan wel maar vergt wat aanpassingen, wat presies weet ik niet

Gilex
27-02-2006, 22:55
Grappig dat die pagina nog steeds gebruikt wordt. Die polo heb ik inmiddels al een poos niet meer :)
Weet zo niet welk blok je er in hebt, dat kan je vinden op de sticker in de kofferbak of in het service boekje.
Het lijkt idd wel vrij gelijkwaardig, Maar of de bevestiging 100% overeen komt met de AAV kan ik helaas zo niet zeggen.
Mocht dat wel zo zijn dan zou je het kunnen ombouwen.

Mark1
27-02-2006, 23:00
Edit: Gilex was me net ff te snel af :D

Voor het vinden van je motortype heb ik nog wel een fijne link voor je -> klik (http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum/ikonboard.cgi?;act=ST;f=14;t=4) :rolleyes:

86C
28-02-2006, 17:38
Ik heb ook een Greenfilter op mn polo 2 coupe (motorcode NZ zitten) of het aansluiten bij jouw hetzelfde gaat hangt idd van je motorcode af, die eerst ff checken dus

http://img.photobucket.com/albums/v235/Vince86c/polo%20onderdelen/green.jpg

Michael-Polo
28-02-2006, 18:02
@ 86c

bij jou zit die aanzuigbuis er standaard al op toch? injectie

mischien past die er bij mij ook wel op.

---------------------------------------------------------

de polo staat nu even op stal dus heb nog niet gekeken.

ik denk zelf dat het een mh motor is, want ik heb even bij de link van mark-o-polo gekeken. en ik heb dus een hydrolische kop en een carburateur en het is een 1.3 dus dan is het waarschijnlijk een mh motor.

maar of de bevestiging hetzelfde is weet ik niet.

levert het trouwens nog iets op aan vermogen zo'n open filter?

en kun je de warme lucht toevoer gewoon weglaten? of is dit een belangrijk onderdeel.


grt mike :)

sjampoo
28-02-2006, 19:11
Michael:

Stel jezelf even een aantal vragen, maar begin vooral bij:

- Waarom wil je een ander filter monteren?

Michael-Polo
28-02-2006, 19:37
Ik vind het er mooi uit zien zo met een Green filter erop. in ieder geval beter als het orginele luchtfilter.

het oog wil ook wat toch?

als het meer vermogen levert is dat ook mooi meegenomen, maar dat zal wel niet. die 55 pk is voorlopig meer dan genoeg.

en als het nou echt nadelen op zou leveren dan is het natuurlijk onzin maar volgens mij levert het niet echt problemen op.


grt mike

Jurgen Santana
28-02-2006, 19:43
het oog wil ook wat.


En het gehoor ook, ik vind een openluchtfilter een stuk beter klinken dan een blerpijp. Het aanzuiggeluid bij het gasgeven vind ik goed klinken, al schiet je er geen PK mee op.

Michael-Polo
28-02-2006, 19:50
Ook dat is inderdaad meegenomen.

Er komt denk ik ook wel een ander eindempertje onder maar zeker niet zo'n lawaaipijp.

dat vind ik niet eens mooi zoveel lawaai.

sjampoo
28-02-2006, 20:12
Als t voor t oog is: Niet doehoen: met de kap dicht zie je d'r niets van. Als je t er onder de motorkap mooier wilt laten uit zien, kan je eens beginnen met flink poetsen.

Als t voor t oor is: Tja,. een Pierburg 2e3 carb. Zo heel super mooi geluid geeft dat ook weer niet.

Als t voor t vermogen is: Maak dan een goede 'ram-air' pijp, en plaats t filter zo dicht mogelijk achter de koplamp. Klapje d'r omheen om geen motorwarmte aan te zuigen, maar probeer zoveel mogelijk koude rijwind te pakken.

De carb gaat dan bij kouder, vochtiger weer bevriezen, maar dat moet je dan maar voor lief nemen, of alleen (hoog) 's zomers rijden.

--
Mijn variatietip, als je dan toch wat beter voor je luchttoevoer wilt zorgen: K&N vervangingsfilter in je braadpan, en een lange slang naar je grill toe. Neem daarvoor bijvoorbeeld zo'n zelfde slang als je defrosterslang: Dan blijft alles (defroster) werken zoals het hoort, en krijg je toch optimaal koude lucht.

Michael-Polo
28-02-2006, 20:32
Als t voor t vermogen is: Maak dan een goede 'ram-air' pijp, en plaats t filter zo dicht mogelijk achter de koplamp. Klapje d'r omheen om geen motorwarmte aan te zuigen, maar probeer zoveel mogelijk koude rijwind te pakken.




En dit levert ook echt voelbaar meer vermogen op?

sjampoo
28-02-2006, 20:41
Nope.

Net zoals een openluchtfilter: voelbaar: niet of nauwelijks.
't verschil is wel meetbaar (op een goede rollenbank), maar voor normaal op de weg zal t waarschijnlijk meer iets voor tussen de oren zitten.

Als je echt meer vermogen wilt, zul je iets meer moeten veranderen dan alleen t luchtfilter. Het is wel een goede plaats om te beginnen, maar zolang er verder aan t aanzuigtraject niets veranderd zal 't zeker niet de bottleneck zijn.

Michael-Polo
28-02-2006, 20:45
ik zie het nog wel wat ik er mee doe. is niet echt heel belangrijk ofzo. het leek me wel leuk. maar ik vind die 55pk wel genoeg voorlopig. eerst maar is rij ervaring op doen.

er komt ooit mischien wel een g40 motor in.

mijn broer heeft er ook eentje gehad en die was toch wel aardig snel.

was trouwens een orginele polo 2 g40 uit 1989 geloof ik

je kent hem volgens mij wel die was gifgroen.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/2/6/PoloG401.JPG

Ik kan hem alleen nie meer vinden via de rdw, en dan op kenteken zoeken.

In ieder geval bedankt voor de info.

patrick 86c
01-03-2006, 21:37
ik heb die groene wel eens gezien op een 86cregister meeting.
was idd wel een leuk ding.

Michael-Polo
01-03-2006, 21:56
Denk alleen dat die om een boom heen is gevouwen,
of dat ie weg staat te rotten in een oude schuur.
Zou wel zonde zijn trouwens.

FoZ
02-03-2006, 00:57
kheb nog wel een K&N openluchtfilter liggen voor MH-blokkie

http://members.home.nl/vosboer/Rest/IMG_0861.jpg

Golf_1_gts
02-03-2006, 01:10
hehe gewoon originele ronde filter uit die behuizing halen...en voren over de aanzuigbuis van de fliter gewoon zo'n openlucht ding knallen en met een ti-wrapje vastzetten. en klaar met je motortuning :D

Michael-Polo
02-03-2006, 18:42
Ik laat het filter voorlopig wel even zoals het is,

eerst maar is op andere zaken richten zoals , interieur , schokdempers, en remmen. hij heeft denk in totaal 1 jaar of 1,5 op een pleintje gestaan dus bepaalde digen zijn toch wel aan vervanging toe.

Michael-Polo
02-03-2006, 19:13
trouwens nog een vraagje , bij zon K&N filter heb je toch ook geen defroster meer.

daar krijg je dan toch ook vries-problemen mee?

en die is orgineel ervoor gemaakt.

86C
02-03-2006, 21:42
Hoe vaak vriest het in Nederland nou extreem? (lees:meer dan 10 graden?)

Edit: op mijn foto zie je ook 2 rode pijltjes: heb dus ook geen defroster meer en de hele winter nog geen problemen gehad, zelfs niet met de wintersport.

Michael-Polo
02-03-2006, 21:49
De carb gaat dan bij kouder, vochtiger weer bevriezen, maar dat moet je dan maar voor lief nemen, of alleen (hoog) 's zomers rijden.


dit werd mij verteld door sjampoo.



------------------------------

Maar hoe zit dat dan met autos met dubbele weber/solex carburateurs,

dan heb je toch ook geen defroster ofzo.

maar laat ik het zo zeggen:

is een defroster nodig of niet.

serge pot
05-03-2006, 09:52
bij een enkele carb is de lucht snelheid hoger dus eerder bevriezing ,bij webers ed is dit niet nodig ivm trage lucht snelheid

sjampoo
07-03-2006, 22:47
Dat filter recht bovenop de carb pakt 'warme motor ruimte lucht' wat misschien net even ietsje scheelt.. EN als de carterontluchting erop aangesloten kan worden.. scheelt ook dat weer iets..


Multipoint Injectie motoren (NZ bijv) hebben veel minder snel last van bevriezing, want inspuiting ipv verdamping, en zeer dicht bij de warme kop..

serge pot
08-03-2006, 15:00
uh huh en toch zal een enkele carb zonder defroster bevriezen

serge pot
08-03-2006, 15:01
bin there done that ,thrown the t shirt away

Michael-Polo
08-03-2006, 15:12
Ik laat het orginele luchtfilter er wel opzitten.

waarom moeite doen als het toch geen zin heeft.



Grt michael

sjampoo
08-03-2006, 15:13
Dat filter recht bovenop de carb pakt 'warme motor ruimte lucht' wat misschien net even ietsje scheelt.. EN als de carterontluchting erop aangesloten kan worden.. scheelt ook dat weer iets..


Multipoint Injectie motoren (NZ bijv) hebben veel minder snel last van bevriezing, want inspuiting ipv verdamping, en zeer dicht bij de warme kop..



Ietsje: Maar niet voldoende dus uiteindelijk bevriest de handel toch. Zeker met 't weer van vandaag: regenachtig, luchtvochtigheid tegen de 100% aan, en zo tussen de 0 en 10 graden.

serge pot
08-03-2006, 15:15
daarom of multi carb zonder filter (filter is en blijft een remmende werking)

Michael-Polo
08-03-2006, 15:17
multi carb? is dat een andere carb of bedoel je daar dubbele carburateurs mee o.i.d?


grt michael

Tomvw
08-03-2006, 15:18
Van ramair heb je ook univiseel filters voor de carb. deze zijn makkelijk passend te maken en ze doen het zeer goed ik had hem ook op me type 1 golf met 1500 JB motor.

Tomvw
08-03-2006, 15:22
http://www.ramair-filters.com/cgi-bin/bycar/bycar.cgi

Ik kon de universele filter hier niet op vinden maar dealers van dit merk hebben hem wel.
Ik heb hem bij csp auto sport gehaald toen

serge pot
08-03-2006, 15:23
idd per cylinder een carburateur

Michael-Polo
08-03-2006, 15:24
Me broer heeft nog wel 40er solex carbs liggen maar dat zie ik niet zo zitten ivm benzineverbruik :) mischien iets voor later.


Grt michael

serge pot
08-03-2006, 15:44
ik zweer bei keihin 36mm cv carbs

Michael-Polo
08-03-2006, 15:46
Gaat zon polo nou echt zuipen met meervoudige carbs of valt het op zich wel mee?

serge pot
08-03-2006, 15:47
valt mee hoor ,ligt aan de afstelling en wat je met je motor gedaan hebt

Michael-Polo
08-03-2006, 15:57
Mischien een optie voor in de toekomst, al lijkt een g40 motor me ook wel leuk.

serge pot
08-03-2006, 20:10
g40 is ook wel leuk ,maar heeft het voor mij net niet

Caddy-W
08-03-2006, 20:14
Die blauwe polo van jou is trouwens wel erg gaaf en snel,
wat een toeren draait dat ding.

Michael-Polo
08-03-2006, 20:17
Shit, stond nog ingelogd als caddy-w (van me broer)

serge pot
08-03-2006, 20:19
eueueueueueuehhh ,mij gezien dan ????


oeps

Michael-Polo
08-03-2006, 20:21
Wel eens op de a12 type 1 meeting, je trok daar toen ff weg.

en een keer in ede zien rijden.


Grt mike

serge pot
08-03-2006, 20:24
ooowww da was nog met het 1.3 blokje ,is nu een 1.4 met hogere compressie en scherpere nokkenas,loopt wel wat beter :D

Michael-Polo
08-03-2006, 20:42
komen/zitten de ats velgen er al weer onder?

vond hem zo het mooist.


mocht je hem nog niet gezien hebben

mijn polo:

Polo 2 Coupe Project (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18768)

serge pot
08-03-2006, 20:43
die komen er wel weer onder .rijdt nu op winterbanden namelijk

serge pot
08-03-2006, 20:47
komen/zitten de ats velgen er al weer onder?

vond hem zo het mooist.


mocht je hem nog niet gezien hebben

mijn polo:

Polo 2 Coupe Project (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18768)
maar leuk polootje :woowoo: