PDA

View Full Version : Polo 2f coupe verlagen

Dynamik
21-02-2006, 16:40
Hallo,

ik ben van plan om mijn polo coupe uit 92 te verlagen voor 40 mm voor en achter.
maar nu kreeg ik gisteren te horen dat ik dat niet moest doen met een hoop verhalen erbij.
ik wil het zelf heel graag en ik snap ook dat het aan het eind aan mij de keus is of ik het doe.
maar nu was mijn vraag; veranderd er veel aan de auto kwa rijgedrag enzo als ik hem voor en ahter 40 mm verlaag?
ik hoop graag van jullie te horen waarom ik het wel of juist niet zou doen.
toch blijf ik erbij dat ik het ga doen maar wil ook graag jullie mening horen :D

sjampoo
21-02-2006, 16:45
Leg eens uit: waarom zou je het niet doen?

40/40 verlaging verbeterd het zwaartepunt al een stuk, en daarmee is er al een basis voor een verbeterde wegligging. Blijf je met standaard schokdempers rijden, dan zal er niet extreem veel verbeteren, maar je zult t wel merken.

Verlagen is bij een polo geen sinecure, maar t is ook zeker niet godsonmogelijk. Gewoon net iets lastiger als bij een Golf.

Hoeveel de verlaging zal bijdragen aan een verandering van het weggedrag valt moeilijk te voorspellen; stugheid van de dempers, stugheid van de veren, stugheid van de rest van de ophanging, de kwaliteit van de uitlijn-meneer, bandenmaat etc etc etc: helpt allemaal...

40/40 is echter redelijk veilig: andere veren eronder, gelijk je toplagers vervangen en goed laten uitlijnen.

Dynamik
21-02-2006, 17:04
waarom ik het niet zou doen heb ik ook niet gezegd.
maar er werd tegen mij gezegd dat ik het beter niet kan doen.
waarom weet ik ook niet maarja het zal wel zo zijn.
ik heb er andere velgen als de standaard velgen onder zitten.
dit zijn bbs velgen met: 185/60/r14 banden erop.
wat zou er dan misschien veranderd moeten worden als ik heb 40 mm verlaag?
ik blijf bij mijn standpunt dat ik hem gewoon ga verlagen.

tjeeke
21-02-2006, 17:58
Succes en gewoon doen, mijn polo 2F staat nu momenteel op de brug om 40/40 te verlagen. Ga zo weer verder.
:D

Lexo
21-02-2006, 18:49
waarom zeggen anderen dan dat je het niet moet doen?

ik zou het zeker doen, mijn polo was ook 40/40 inmiddels 60/40 en het rijgedrag verbeterde enorm bij het verlagen!

de verlagingsveren zijn en stuk stugger, je polo zal minder zwabberen, veel strakker aanvoelen in bochten en zeker op de snelweg plus dat het er gewoon mooi uitziet!

doen dus!

Dynamik
21-02-2006, 19:28
bedankt voor jullie reactie's het zijn er nog niet echt veel maar ik hoor dus dat het geen enkel probleem opleverd als ik hem ga verlagen 40 mm voor en achter.

@ tjeeke: zou je mij een pm kunnen sturen met foto('s) van de polo als deze verlaagd is?

als iemand 40/40 veren set voor mij heeft liggen hoor ik het graag

Dennis@polo86c.nl
22-02-2006, 08:24
Koop iig een setje van een goed merk (H&R, Eibach), geen Supersport oid.
Hoeft nieuw ook niet veel te kosten als je handig bent. (bijv. via ebay.de)

Heb onder mijn Jetta 2 een setje 35/35 H&R veren (nieuw setje voor 35 euro :) ), met originele schokdempers in redelijke staat.
Wegligging is flink verbeterd.

Bedenk dat wegligging niet alleen uit de veren + dempers komt, maar vooral ook uit de wielgeometrie (wielstanden -> uitlijning), en de stabiliteit van het geheel.
Bij een polo (t/m 1994) valt bij deze 2 laatste punten zowieso heel wat te verbeteren.

Dynamik
22-02-2006, 16:34
ik ben ook al druk op ebay aan het kijken voor een set 40/40 mm. alleen weet niet echt hoe het in zijn werk gaat met het kopen van de veren enzo.

betalen, opsturen, hoelang het leveren duurt enzovoorts..

weten jullie hier meer van dan hoor ik het graag..!

Dennis@polo86c.nl
22-02-2006, 17:23
Da's niet moeilijk:

aanmelden
bieden
kopen
gegevens doorgeven
wachten op totaalbedrag
geld overmaken (is gratis binnen europa, en kan bij de meeste banken gewoon online)
wachten op pakket :)

Niet alle verkopers sturen standaard artikelen op buiten Duitsland.
Maar even vriendelijk vragen of dat toch kan doet een hoop.

vwjopie
22-02-2006, 19:12
gewoon doen hoor verlagen...
je heb mijn Polo gezien toch en die is 60/40 verlaagd en dat staat stukken beter...

rogek
22-02-2006, 20:17
de polo2 coupe van me meissie is 40/40 gezakt op originele dempers..
dit vond ik te weinig van voor.. dus 1 ring eraf geflext ( ja ik weet het, de beun manier ) heb nu kortere dempers liggen en ik ben van plan om van gert de 100mm veren over te nemen..

volgende foto is interalloy 40/40 set -1 ring van voor..

http://www.xs4all.nl/~rbeurske/gtd/thumb010.jpg

oja, tis met een 1.3i (nz) erin met 4-bak.. misschien iets lichter/zwaarder dan andere varianten...

sjampoo
22-02-2006, 22:28
oja, tis met een 1.3i (nz) erin met 4-bak.. misschien iets lichter/zwaarder dan andere varianten...

Die NZ ligt er niet van origine in dan neem ik aan? Maakt de auto niet zoveel zwaarder (tov de originele 1.0 HZ) dat je t ziet in de hoogte van de auto.

rogek
22-02-2006, 22:36
neej nz is er zelf ingelegd..

origineel een hz in gelegen ja..
kenteken nagetrokken ofzow? ;)

een 3f is onvindbaar dus dan maar een nz nemen en die "upgraden"
op zich een hele mooie basis kwa blok..en ten 2de is de wagen is dit jaar 20 jaar oud... dus semi oldtimer..
kwa chassis is ie knalhard dus..
waarom niet een engineswap doen..

patje007
22-02-2006, 23:07
Dit was onze vroegere coupé ...

http://i25.photobucket.com/albums/c98/patje007/Afbeelding15.jpg

http://i25.photobucket.com/albums/c98/patje007/Afbeelding14.jpg

Dynamik
24-02-2006, 19:33
ziet er allemaal goed uit die verlaagde polootjes coupe!

@ vwjopie : ziet er zeker goed uit die verlagingsset bij jou onder je polo.

ik ga voor een set 40/40 want dan sluiten mijn wielkassen gelijk met mijn banden.

bedankt voor jullie reactie's alvast als de set eronder zit horen jullie van mij.

rogek
25-02-2006, 18:56
ik heb vandaag korte supersport voordempers eronder gezet..
en tering wat een verschil..
vele malen strakker sturen en op de weg liggen..
nu heb ik echt het id dat ie achterin echt deinst..

maw, achter ook nog maar supersport dempertjes bestellen..
voor de prijs hoef je het neit te laten..

en verder viel het me meej hoe de originele schokbreker los ging... had verwacht dat die moer vele malen vaster zat.. heb meer ruzie met me stuurkogels gehad ( as usual ) dan met de schokkers..

alles was lekker gangbaar..
gek hè, 3de keer uit mekaar binnen een jaar..

maw, andere schokkers is echt een pré !
merk nu pas hoe zompig originele dempers zijn.

rickGT
27-02-2006, 16:44
http://www.i29.photobucket.com/albums/c283/10102003/112_1296.jpg nee bij 60-60 sluiten ze netjes aan zoals bij mij

Dynamik
27-02-2006, 19:50
@ PoloGT: ja die van jou is zeker lekker laag. weet jij al iets meer over die meeting in zoetermeer?

maarja nu nog een goede set vinden 40/40 mm voor een mooie prijs. staat ie wel wat lager maar niet teveel meteen.

rickGT
27-02-2006, 22:37
wat moet ik weten dan? ik heb het georganiseerd en ik hoop dat weer net zo druk wordt als in delft,alleen is dit overdag dus beter

Dynamik
28-02-2006, 17:27
ik bedoelde eigenlijk meer van of jij wist welke tijden enzo er waren voor de meeting.

Ja ik hoop ook dat het dan zo druk wordt als in delft.

rickGT
28-02-2006, 21:30
12:30 tot 16:30 plus minus

Jola
28-02-2006, 21:43
jah ik hoorde ook al dat het een heel gemiereneuk zou worden bij polo om zelf te doen. heb hiervoor altijd een andere auto gehad en veel aan gesleuteld en heb me in dfe polo nog totaal niet verdiept. dus wat voor veren en schokbrekers moet ik halen, wat kost het ongeveer enz enz?? daar ben ik nog niet uit. vind ook lastig

Dynamik
03-03-2006, 17:29
nog een vraagje van mij in verband met het verlagen van mijn polo.

kan er iemand voor mij fotoshoppen dat hij 4 cm voor en achter verlaagd?

ik hoor het wel van je als je wat voor me kan doen.

voor foto's kijk op: www.picturetrail.com/dynamik

pepie_g40
07-03-2006, 20:27
Koop iig een setje van een goed merk (H&R, Eibach), geen Supersport oid.
Hoeft nieuw ook niet veel te kosten als je handig bent. (bijv. via ebay.de)

Heb onder mijn Jetta 2 een setje 35/35 H&R veren (nieuw setje voor 35 euro :) ), met originele schokdempers in redelijke staat.
Wegligging is flink verbeterd.

Bedenk dat wegligging niet alleen uit de veren + dempers komt, maar vooral ook uit de wielgeometrie (wielstanden -> uitlijning), en de stabiliteit van het geheel.
Bij een polo (t/m 1994) valt bij deze 2 laatste punten zowieso heel wat te verbeteren.

en waarom geen supersport

ik heb zelf een g40 met een 60/60 supersport systeem eronder rijd gewoon super

nooit problemen mee gehad

en op het vw forum is iedereen super positief over supersport volgens mij ben jij de enige die zo over supersport denkt

is gewoon goede en betaalbare set

Lexo
07-03-2006, 22:14
krijgen we dit weer...

pepie_g40
12-03-2006, 19:47
krijgen we dit weer...

???????

35iB4
12-03-2006, 21:29
Onze 2F hadden we ook verlaagd, koni dempers en apex veren.
Lag als een blok op de weg.
40/40 verlaagd.

Tommy
12-03-2006, 21:37
ben een tevreden supersportberijder... :cool:

Lexo
12-03-2006, 22:30
???????

als dat gezeur over het wel of niet goed zijn van een merk..

er is altijd wel iemand die een bepaald merk goed vind of juist niet..

dus als iedereen zegt dat iets niet goed is, is er minimaal 1 iemand die er boos tegenin gaat en vind dat het wel goed spul is en omgekeerd.

dat leid tot niets..

tjeeke
14-03-2006, 15:57
@ tjeeke: zou je mij een pm kunnen sturen met foto('s) van de polo als deze verlaagd is?

Voor en achter verlaagd met 4cm kortere veren, het staat goed.
Wil misschien nog lager gaan.
Maar eerst zo ff rond tuffen. :D
http://www.volksforum.com/albums/files/8/8/P4260732.jpg

rickGT
14-03-2006, 16:35
ziet er goed uit man!!

Dynamik
14-03-2006, 16:45
@ tjeeke: ziet er goed uit (zelfde als PoloGT maarja het is wel zo)

Ik ga ook voor een 40/40 mm set.

Voor hoeveel had jij die set nou besteld en waar had je dat gedaan?

Zou je mij wat tips kunnen geven over hoe je dit het makkelijkste ken aanpakken

Dynamik
14-03-2006, 21:09
zat ik net een beete te surfen op het internet. kom ik op www.remcoshop.nl een universele verlagingsset te koop voor 79 euro. nu is mijn vraag universeel ken toch helemaal niet. want een verlagingsset van en VW ken toch nooit op een Opel ofzo. (noem maar snel ff wat) weet een van jullie hier meer van? ik hoop snel op antwoord.

rickGT
14-03-2006, 22:07
@ tjeeke: ziet er goed uit (zelfde als PoloGT maarja het is wel zo)

Ik ga ook voor een 40/40 mm set.

Voor hoeveel had jij die set nou besteld en waar had je dat gedaan?

Zou je mij wat tips kunnen geven over hoe je dit het makkelijkste ken aanpakken

hoe bedoel je het zelfde als mij? :confused:

VwPolo89
15-03-2006, 08:27
zat ik net een beete te surfen op het internet. kom ik op www.remcoshop.nl een universele verlagingsset te koop voor 79 euro. nu is mijn vraag universeel ken toch helemaal niet. want een verlagingsset van en VW ken toch nooit op een Opel ofzo. (noem maar snel ff wat) weet een van jullie hier meer van? ik hoop snel op antwoord.

je zegt het zelf al dat het niet gaat lukken, veren van een vw onderling zijn al verschillende dus zullen ze met andere merken zeker verschillend zijn :)

als je echt wil verlagen steek dan een merk waar je al goede commentaar over gehoord hebt, het onderstel van je wagen draagt bij tot de volledige veiligheid van de wagen dus daar mag je niet op besparen vind ik.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/9/PIC01624.JPG

dit is de mijne 4cm verlaagd, beetje onduidelijke foto maar heb geen betere, alleen nog met ballonbanden erop :)

Dynamik
15-03-2006, 16:29
@ PoloGT: ik bedoelde dat jij ook al had gezegd dat het er goed uit ziet die 40/40 mm verlaging onder die steilheck en dat ik het daar mee eens ben.

rickGT
15-03-2006, 17:49
Ow ok ik snapte het niet :(

Dynamik
04-04-2006, 19:51
ik ben na veel vragen stellen en tips krijgen van mensen die ook hun auto verlaagd hebben of een vorige auto hadden die verlaagd was tot de conclusie gekomen dat ik voor veren + dempers ga. nu heb ik op marktplaats een set gezien van €189,00. dit is voor 40 mm verlaging van veren + dempers. kent een van jullie deze persoon misschien of heeft een van jullie ervaring met deze set? ik hoop graag zo snel mogelijk op antwoord.

[ NU OF NOOIT!!!…. POLO VERLAGEN voor 189 euro ]

Ik heb te koop een A Kwaliteit verlagingsets voor een Scirocco,Golf ,Vento, en Polo.
De set is geheel kompleet dus 4 veren en 4 gas gevulde dempers met dikke zuigerstang!!!
Verlaging 30, 40 ,60, 80of 100mm mogelijk.
Dempers hebben bijbehorende aangepaste slaglengte!!
Ook voor verschillende bouwjaren

Set zit nieuw in de doos en is nooit gemonteerd geweest en heeft volledige garantie een tuv certificering.
De prijs is een aanbieding!!!

Als je interesse hebt kan je bellen met 0653764235 of stuur een mailtje.

Tevens ben ik voor vragen ook altijd bereikbaar

Groet
Fred

Trefwoorden: koni, K&W, apex, jamex, Jom, Eibach, proflex, H&R, Monroe, Bilstein

Dynamik
07-04-2006, 18:30
ik heb vandaag een nieuwe set verlagingsveren van APEX gekocht.
was 40 euries voor een set die nog nooit gebruikt was.
maak het veel uit als je alleen veren veranderd tov dat je ook meteen de dempers vervangt?
ik hoor het wel.

Dynamik
07-04-2006, 19:14
kan er iemand voor mij foto shoppe dat mijn polo voor en achter 40 mm lager staat?

polo zijkant_002.jpg

Dynamik
07-04-2006, 19:15
foto's staan op www.picturetrail.com/dynamik het lukt mij nog steeds niet om goed een foto toe te voegen.

Lexo
07-04-2006, 19:25
ik heb vandaag een nieuwe set verlagingsveren van APEX gekocht.
was 40 euries voor een set die nog nooit gebruikt was.
maak het veel uit als je alleen veren veranderd tov dat je ook meteen de dempers vervangt?
ik hoor het wel.

ja dat maakt uit ja, maar met alleen veren gaat je rijgedrag er al veeeeel op vooruit! veel minder zompig enzo!

zeker een aanrader!

Dynamik
11-04-2006, 18:11
aankomende donderdag avond worden de verlagingsveren gemonteerd. :cool:

daarna maar ik wel wat foto's dat om het verschil in beeld te brengen.

jullie horen van mij.

Dynamik
14-04-2006, 19:16
de andere veren zitten en nu een klein dagje onder.
een wereld van verschil vind ik persoonlijk.
de polo ligt beter op de weg enzo.
voor foto's kan je terecht op:

www.picturetrail.com/dynamik
(in de 2e map staan foto van nu en voor de verlaging)
in de andere mappen staat nog wat er allemaal aan gedaan is.

rickGT
14-04-2006, 20:14
ik zie de foto's niet

maar inieder geval, hehe eindelijk verlaagd

ben morgen middag aan het klussen aan de outo van mijn neef(martijnGT) kom ff langs dan

Lexo
14-04-2006, 21:09
mijne:

http://www.home.zonnet.nl/lexburgers/auto/achterkant1.JPG

http://www.home.zonnet.nl/lexburgers/auto/achterkant2.JPG

http://www.home.zonnet.nl/lexburgers/auto/voorkant.JPG

http://www.home.zonnet.nl/lexburgers/auto/voorkant1.JPG

toen nog 40/40 verlaagd met 175/50 bandjes op 13 inch 7j staal.

inmiddels ligt ie 60/50!

Dynamik
15-04-2006, 18:08
hoe plaats je die foto's op het forum ben ook al aan het zoeken geweest om mijn foto's erbij te zetten maar het lukt me maar niet.

@ polo GT: als je op de link klikt krijg je vanzelf het hoofmenu met album's van mijn polo.

rickGT
16-04-2006, 19:14
een x een foto shotje doen samen?

Dynamik
17-04-2006, 12:18
ja is goed moet ff kijken wanneer een beetje mooie dag is en een mooie locatie is ook neit mis natuurlijk. ik hoor het wel van je.