Log in

View Full Version : trommelremmen vraagje derby 1f

berendd
19-02-2006, 19:00
ik heb net de remschoenen vervangen, ging prima. Alleen nu vraag ik me af, gaat ie nu achter niet harder remmen dan voor en wordt ie daar nu weer op afgekeurd?

trommels zaten net na het vervangen vast, kabel van de handrem wat losser gedraaid en wat op de rem gedrukt en aan de handrem getrokken, toen kwamen ze los. de kabel moet nu nog iets losser denk ik.

Ik heb geen lastafhankelijke verdeler bij de achteras. Hoe zorg ik ervoor dat hij toch voor beter gaat remmen dan achter, kan ik dit met de handremkabel stellen ofzo?

René
19-02-2006, 19:01
voor zal ie nu nog steeds beter remmen dan achter... schijven he :)

berendd
19-02-2006, 19:04
en die remmen gewoon altijd beter??/

schijven zijn niet zoo fantastisch meer, vandaar mijn vraag..

zal ze ergens komende maanden wel een keer vervangen, maar nu voor de APK heb ik al genoeg kosten gehad en ben het wel een beetje beu..

maar is er überhaupt iets aan af te stellen?

Golf_1_gts
19-02-2006, 19:05
ja idd alleen handremkabel stellen....zorg wel dat ze ongeveer allebei gelijk zijn...qua remkracht dan

berendd
19-02-2006, 19:11
ja idd alleen handremkabel stellen....zorg wel dat ze ongeveer allebei gelijk zijn...qua remkracht dan

en dat doe je door???

ze waren voor vervangen niet beide gelijk, daarom heb ik ze ook vervangen, de voeringen aan 1 kant waren waarschijnlijk een keer in de olie gekomen door een lekke cylinder, toen maar vervangen.

ik heb van die zelfstellende dingen, dus met de schroevendraaier aan de achterkant de boel verstellen is geen optie.

Mark1
20-02-2006, 19:14
en dat doe je door???
...
Is niet instelbaar bij een 86(c).

De remschoenen worden door 1 en dezelfde kabel aangetrokken.

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/handremkabel.jpg

berendd
23-02-2006, 11:56
problems solved..

nieuwe schoentjes en het was verholpen...

apk is inmiddels ook gefixt!