PDA

View Full Version : poulies bij compressorombouw


Reaper Kustoms
28-01-2006, 01:39
zoals misschien reeds bekend ben ik bezig met een compressorombouw.
nu had ik graag het volgende van jullie geweten.

welke poelie verhoudingen moet ik aanhouden (dus wat voor poeliegrootte zit er bijv. bij een g60 op het blok?)?. En waar op het blok moet ik de poelie zetten die de compressor aandrijft? kan ik hiervoor de dynamo gebruiken bijv.?
dus een extra poelie op de dynamo?

Reaper Kustoms
28-01-2006, 14:46
niemand die hier iets vanaf weet?

sjampoo
28-01-2006, 16:26
Nope. Niemand, zelfs jij niet!


Weet je waarom niet? Omdat je het belangrijkste vergeet te melden: Wat voor een compressor ga je gebruiken?!

Verder concludeer ik uit je vragen dat je niet gehinderd word door enige kennis van zaken. Antwoorden heeft dan waarschijnlijk 0,0 uitwerking.

Maar goed:
Een G-lader word direct door de krukaspoelie met een riem aangedreven. Bij een G40 zijn dat 2 riemen, te vergelijken met een gewone V-snaar, maar dan langer.
Bij een G60 is het een multiriem.

Vanaf de dynamo een riem leggen die de compressor aandrijft lijkt me niet echt slim: De dynamo word door de krukaspoelie met een riem of multi-riem aangedreven, en om dan vervolgens vanaf de dynamo weer een volgend apparaat aan te drijven, levert extra arbeid op voor de aandrijving van de dynamo. Los van het feit dat je de dynamo gaat belasten, vind je standaard riempje t ook zekers niet leuk.

Waarom kijk je niet eens naar 'anderen' die al eens een G60 naar compressor ombouw hebben gedaan?

Bij een Golf blok zijn er zoveel dingen die aangedreven worden met riemen, d'r moet vast wel iets bij zitten dat jij kunt gebruiken:
- Dynamo
- Waterpomp
- Stuurbekrachtigingspomp
- Airco-compressor
- G-lader

Stijn
28-01-2006, 19:18
Verder concludeer ik uit je vragen dat je niet gehinderd word door enige kennis van zaken. Antwoorden heeft dan waarschijnlijk 0,0 uitwerking.


:D :chair:

snellesjaak
28-01-2006, 19:38
Word!

Gert
28-01-2006, 19:58
Sjampoo : http://www.mpacuk.org/UserFiles/Image/can-u-pass-the%20-acid-test.jpg

????????


http://www.mountainbuggyresource.com/brand/MB_logos/passed.jpg

sjampoo
28-01-2006, 20:06
http://cdn-cf.aol.com/se/clip_art/peeps-emt/pple/clips/notworthy-clip

Reaper Kustoms
28-01-2006, 23:36
ja ik weet idd nog niet zo goed wat ik moet aanpassen allemaal. maybe kunnen julie me helpen. ben plan op t zetten om m45 eaten op 2.0 8v (mk3) te zetten. eaton heb ik reeds (een nieuwe). ook een fatsoenlijkle intercooler heb ik al van een nissan.
ik weet wel dat mensen iets tegen eaton hebben, maar toch heb ik voor deze gekozen, is maar om tijdelijk wat meer vermogen te hebben.

suggesties voor aanpassingen?

ow ja ik heb geloof ik 1 pully vrij, ik geloof dat die van de servopomp is (deze draait ook mee terwijl er geen riem op ligt, als ik me tenminste niet verkeken heb). wel vreemd eigenlijk want stuurbekrachtiging functioneert wel. ik vermoed dat er een pomp van een later model in zit.

Blue Rallye
29-01-2006, 13:39
Ik heb de afgelopen 4 jaar meerdere poelies gemaakt voor een ombouw op G60 met een Eaton M62/M64. Slechte ervaringen mee en serieus vermogen ga je er echt niet mee maken...

Reaper Kustoms
29-01-2006, 15:38
graag wat meer info. ik weet dat het geen schrikbarende pk toename oplevert, maar alle info is welkom.

wat waren ervaringen dan?

Reaper Kustoms
03-02-2006, 20:37
niemand aanbevelingen? voor het plaatsen van de pully, en welke maat ik hiervoor moet nemen?

Richard
03-02-2006, 20:42
Jurgen is de specialist erin.. das blue rallye

Isard
05-02-2006, 19:59
Ik zou niet te veel toeren maken aangezien je een atmosferische motor hebt. Proefondervindelijk is dit het snelst uit te zoeken. Maar meer dan 2x je krukastoerental zou ik 'm niet laten maken, want dan blaas je je blok op.