PDA

View Full Version : Dit soort commentaar is hier not-done! :mad:

Marcski
18-12-2005, 00:09
Ik wil deze advertentie even onder de aandacht brengen:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=226997#post226997

Ik heb expres de off-topic berichten laten staan, zodat iedereen het kan lezen.
Als je over "deze manier van communiceren" ;) een opmerking of je mening over wil geven, doe dat dan in dit topic, maar ik denk dat bij de meesten van jullie deze mening wel te voorspellen is ;)

chrisjuh
18-12-2005, 00:49
Ja, die is voorspelbaar. ;)

Valt me nog mee dat hij "gejat" voluit schijft... :iamwithst
LOL :)

Inderdaad zon opmerking is ''not done'' :chair:

berendd
18-12-2005, 10:47
vrij kansloze opmerking

sjampoo
18-12-2005, 10:47
Nouja..

Toen ik de advertentie las,.. dacht ik ook bij de passage's :

'Zeer mooi geprijst' & 'Alles aanwezig' & '400 nu, 1200 nieuw'

Daar zal wel een luchtje aan zitten...De reactie was inderdaad wel een beetje kort door het bochtje, maar ik krab mij ook achter m'n oren: herkomst toch minimaal twijfelachtig

LuNaTiK
18-12-2005, 11:52
Dit begint al redelijke vw-forum vormen aan te nemen hier... ophouden aub!

Melvin
18-12-2005, 12:13

AMEN!

Big_Mac_Mark
18-12-2005, 13:27

WORD! En idd zoals werd gezegd; nieuwe lichting forumleden...Beetje jammer, gaat wel de verkeerde kant op zo, want zulke dingen gebeuren de laatste tijd (helaas) wel vaker! :(

Marcski
18-12-2005, 13:39
De aanbieder had inderdaad wel iets duidelijker kunnen zijn met de herkomst van het goed.
De reactie slaat kant nog wal, zeg dan niks en laat het aan het VolksforumTeam over.
Stuur desnoods een PM als je het niet vertrouwd, dan is het in ieder geval "under investigation". :D
Dit forum is ook niet gebaat bij verkoop van goederen waar de hetkomst twijfelachtig van is, toch?
(laat ik het ook maar voorzichtig zeggen ;) )

Zeker weten!! Het zal ongetwijfeld wel eens gebeuren, omdat je nooit de herkomst van onderdelen na kan gaan, maar dat is niet controleerbaar, en dat moet je maar voor lief nemen. Het zou van de zotte zijn als iedere verkoper zijn waar aan een willekeurige advertentiesite zou moeten verantwoorden voor deze geplaatst wordt :D

ook ik speelde bij het lezen van de advertentie met de gedachte, maar er zijn subtielere manieren om dit na te gaan, zoals "zit er nog garantie op", "heb je het aankoopbonnetje nog"

welly240bhp
18-12-2005, 14:10
K vind de ophef hierover een beetje bizar..

Het is een gewone eerlijke radio
en heb hier geen zin om dit tich keer te gaan verantwoorden....

Als iemand interresse heeft leg k m dit graag uit,
maar ga niet als een idioot mijn post afkraken...
Dat doe k ook nergens want dat vind k persoonlijk gewoon te zielig voor woorden...

Gewone reply's mogen komen maar hou t negative voor jezelf...

Nuël, Dub05

hajee
18-12-2005, 14:23
volgens mij gaat het hier juist over, niet om jouw advertentie maar om de reacties..

Marco
18-12-2005, 14:31
Ben blij dat iedereen in elk geval achter welly staat, als je zoiets denkt dan houd je of je mond of als je het niet vertrouwd ga je naar de winkel en koopt er daar 1.

snellesjaak
20-12-2005, 10:49
Ik vind dat je de reactie "gejat" zonder enige voorkennis niet zomaar kan posten.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat mensen die dicht bij het vuur zitten m.b.t. onderdelen nu eenmaal scherpe prijzen kunnen bieden zonder dat het gejat is.

Overigens top dat dit eens aan de kaak gesteld wordt!

LRR
20-12-2005, 11:10

Ja, zeg dat gerust hardop !!!!

Laten we een beetje de kerstgedachte in het achterhoofd houden, en niet iedereen zomaar ergens van beschuldigen.

Ti's trouwens dat die radio grijs is, anders had ik wel interesse gehad !!

Grtz............ LRR

Marco
20-12-2005, 18:17
Ik vind dat je de reactie "gejat" zonder enige voorkennis niet zomaar kan posten.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat mensen die dicht bij het vuur zitten m.b.t. onderdelen nu eenmaal scherpe prijzen kunnen bieden zonder dat het gejat is.

Kan het zelf niet beter verwoorden !!

Tommy
20-12-2005, 18:49
Nouja..

Toen ik de advertentie las,.. dacht ik ook bij de passage's :

'Zeer mooi geprijst' & 'Alles aanwezig' & '400 nu, 1200 nieuw'

Daar zal wel een luchtje aan zitten...De reactie was inderdaad wel een beetje kort door het bochtje, maar ik krab mij ook achter m'n oren: herkomst toch minimaal twijfelachtig

Mee eens

En dit kwam er misschien ongelukkig uit... Maar volgens mij vertaald het wel wat veel topiclezers dachten.

En om eerlijk te zijn, ik heb liever dat men zegt wat men denkt, dan dat men denkt wat men denkt, een conclusie trekt, en ondertussen de ander niet in de gelegenheid stelt op de hoogte te raken van wat er wordt gedacht, en er dus niet een reactie op kan geven. ;)

Misschien was het een idee geweest de post te verwijderen, met als grond: offtopic... En een PB te sturen met de reden van verwijderen, en even duidelijk aanhalen dat dat soort opmerkingen niet gewenst is. En dat je, met de vragen van Marc bijv, er eventueel wel achter zou kunnen komen wat de reden voor de verkoopprijs is... Beter nog imo, post gelijk een reply met die vragen, gewoon namens het VF-team...

Enniewee... de post had wel gelijk het gewenste resultaat... een verklaring, door de verkoper, voor de prijs. Wel een beetje positief blijven hè... ;) :) En mijn vraag is of we met zijn alleen op een topic als deze zitten te wachten... :)

Marcski
20-12-2005, 19:12
Mee eens

En dit kwam er misschien ongelukkig uit... Maar volgens mij vertaald het wel wat veel topiclezers dachten.

En om eerlijk te zijn, ik heb liever dat men zegt wat men denkt, dan dat men denkt wat men denkt, een conclusie trekt, en ondertussen de ander niet in de gelegenheid stelt op de hoogte te raken van wat er wordt gedacht, en er dus niet een reactie op kan geven. ;)

Misschien was het een idee geweest de post te verwijderen, met als grond: offtopic... En een PB te sturen met de reden van verwijderen, en even duidelijk aanhalen dat dat soort opmerkingen niet gewenst is. En dat je, met de vragen van Marc bijv, er eventueel wel achter zou kunnen komen wat de reden voor de verkoopprijs is... Beter nog imo, post gelijk een reply met die vragen, gewoon namens het VF-team...

Enniewee... de post had wel gelijk het gewenste resultaat... een verklaring, door de verkoper, voor de prijs. Wel een beetje positief blijven hè... ;) :) En mijn vraag is of we met zijn alleen op een topic als deze zitten te wachten... :)

Volgens mij begrijp je de strekking van deze thread niet. De reden dat wij dit onder de aandacht brengen is om de toon van de opmerking, niet of de advertentie plausibel is of niet.

Als een potentiele koper dit graag wil weten, kan die persoon daar de verkoper zelf een PM over sturen.

Tommy
20-12-2005, 21:42
Volgens mij begrijp je de strekking van deze thread niet. De reden dat wij dit onder de aandacht brengen is om de toon van de opmerking, niet of de advertentie plausibel is of niet.

Als een potentiele koper dit graag wil weten, kan die persoon daar de verkoper zelf een PM over sturen.

Snap wel dat het om de toon gaat.... Maar goed, zonder de advertentie, en de opzet ervan, was er ook niet zown reactie gekomen... ;) hehehe

Maar goed:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/5/9/auto.jpg

WHahahahahaha,

edit christiaan: nu niet meer dus :D)

Grtz

geen haar beter dus... ;)

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=228309

Marcski
20-12-2005, 22:25
de quote die je aanhaalde, had een heel andere toon...

trouwens, een smart-ass proberen te zijn siert je niet ;)

Marco
20-12-2005, 22:34
Precies Thom en daarom nu ook meteen weggehaald

Tommy
20-12-2005, 23:14
de quote die je aanhaalde, had een heel andere toon...

trouwens, een smart-ass proberen te zijn siert je niet ;)

:( :chair:

:rock: :tongue:

nigeldejong23
24-12-2005, 15:31
wat moet k dan zeggen is deze radio miss oneerlijk im=n jouw bezit gekomen en dat de radio daarom zo goedkoop is en gejat klink miss kort door de bocht had k miss ook niet moeten doe n duz srry daarvoor maar 400 euro voor iets dat nieuw 1200 kost klopt niet helemaal duz vandaar het woordt gejat

Marco
24-12-2005, 16:01
Het kan zijn dat degene die deze radio verkoopt een mooie korting krijgt op oude modellen daar hij een car audio zaak heeft. Of misschien wil hij er zelf graag vanaf en daarom zo'n mooi prijskaartje aan deze radio hangt.

Toch bedankt voor je excuses, maar bedenk dat voortaan voordat je zoiets zegt

VolkswagenRacing
24-12-2005, 18:37
Word altijd gezeikt joh..
Als je 800 vraagt zegt iedereen dat het te duur is, als je minder vraagt is het kapot of gejat.

evilnyntje
24-12-2005, 18:51
Als je 800 vraagt zegt iedereen dat het te duur is, als je minder vraagt is het kapot of gejat.

Misschien een idee om nooit meer te mogen reageren in een te koop topic? Kun je toch gewoon allemaal via pb regelen. Scheelt ook weer in de postcount :D

René
24-12-2005, 18:53
Misschien een idee om nooit meer te mogen reageren in een te koop topic? Kun je toch gewoon allemaal via pb regelen. Scheelt ook weer in de postcount :D
:woowoo:

Pedaalemmer
24-12-2005, 20:15
of iedereen houdt zich gewoon aan de regels

VolkswagenRacing
24-12-2005, 21:11
of iedereen houdt zich gewoon aan de regels

Klinkt idd heel simpel, waarvoor was je hier niet eerder mee gekomen ;)

Tommy
25-12-2005, 11:29

altijd....? doe eens positief.

:iamwithst

VolkswagenRacing
26-12-2005, 11:33
Als het om prijzen gaat bedoel ik! ;) Meestal door mensen die geen intresse hebben en zowel, niet begrijpen dat er van een vraagprijs wat afkan (of niet durven).

classic-edition
26-12-2005, 12:49
Ik wil deze advertentie even onder de aandacht brengen:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=226997#post226997

Ik heb expres de off-topic berichten laten staan, zodat iedereen het kan lezen.
Als je over "deze manier van communiceren" ;) een opmerking of je mening over wil geven, doe dat dan in dit topic, maar ik denk dat bij de meesten van jullie deze mening wel te voorspellen is ;)

Ik erger me de laatste tijd ook dood aan alle opmerkingen in diverse verkooptopics.Allemaal reacties die niks toevoegen aan de verkoop van de advertentie.Het is zelfs zo dat ik dit ook vaak per pm meemaak dat ik me afvraag of ik hier mijn tijd echt aan moet en zal besteden om te reageren.
Ik heb wel het fatsoen om iedereen een antwoord te geven en dat doe ik dus ook,maar soms vraag ik me echt af of ik met echte liefhebbers te maken heb die elkaar willen helpen of met mensen die gewoon niks beters te doen hebben en een reactie geven waar je gewoon niks mee kan.
Ik denk dat sommigen zich ook niet realiseren dat je de verkoper publiek kwetst met een opmerking.
Vaak krijg je juist hierdoor reacties die offtopic zijn.

Amen !!!!!!!!!!!!!

Marco

golf mkII 16v
04-01-2006, 22:48
we leven toch in een vrij land maarja als er regels voor zijn opgesteld lees die dan eerst. Had ik ook een keer niet gedaan, na een opmerking [goed bedoeld] verwijderd de regels pas gelezen SORRY daar voor.

danielle
04-01-2006, 23:23
Sommige dingen kun je wel denken maar niet zeggen! Met andere woorden, denk even na voordat je antwoord geeft op een topic. En waarom denkt men toch altijd het slechtste ergens achter??? Men hoeft toch niet overal uitleg over te geven? Iemand die interesse heeft kan zelf informeren hoe het in elkaar steekt.

Laten we in het nieuwe jaar wat vriendelijker voor elkaar zijn!!! En er weer een gezellig en leuk forum van maken, zonder al die oeverloze discussies over kort door te bocht antwoorden!

Zweiter
10-01-2006, 10:45
behandel een ander, zoals je zelf graag behandelt zou willen worden, dan is het allemaal helemaal niet zo moeilijk...

Bruders
10-01-2006, 10:56
Zoals hier al gezegd wordt...
Een forum als dit is er om mekaar te helpen en te adviseren....dat was inderdaad op vwforum eerst ook en dat is zeker wel verziekt nu...Hier valt me op dat het niveau juist hoger is...mss omdat de leeftijd hier wat hoger is en de mensen daarom wat serieuzer. Ook ik betrap me wel eens op een rotopmerking( sorry ..ook ik heb wel eens een slechte dag)...
Laten we allen vriendjes zijn en mekaar helpen toch!!!!

grtz...Vic...

Heleen
10-01-2006, 12:25
Ik zeg lekker helemaal niets :D

Maar over die prijzen: waarom kan 400 euro niet? Ik koop het ene jaar een Golf voor 2000 euri en een jaar later, wanneer ik hem zelf te koop zet, wordt er maar 500 max voor geboden. GEBODEN zeg ik he, niet eens gevraagd ;) En dit soort waardedalingen geldt blijkbaar voor alles wat met auto's te maken heeft, dus ook voor radio's (wel eens opgelet wat er na een half jaar allemaal bijverzonnnen is qua radio's? Je gelooft je eigen ogen niet! Ja idd, je eigen ogen, en dat terwijl er alleen maar muziek uit hoeft te komen :iamwithst ). Hij kan er dus wel meer voor vragen, maar voor een paar centjes meer zou jij dan een splinternieuwe radio met nog vééééél meer onzinnige extraatjes hebben, en wat zou je dan kiezen? Juist...

En hoe moeilijk is het nou helemaal om je aan de regels te houden en een beetje sociaal te blijven? Respect hebben voor je medemensen is niet raar en als je het toont doe je helemaal niet onder voor je vrienden, hoe hard ze je ook van het tegendeel proberen te overtuigen. Peace :hug: :D

Oh, nu heb ik stiekem toch iets gezegd geloof ik :rolleyes: