PDA

View Full Version : Luchtinlaat etc. Golf 3 2.0 16v uit 1996 ( model 1995 ) type ABF motor

SnelleJelle
13-11-2005, 18:46
Wie weet hier meer van? Ik heb geen verstand van auto's, dus ga niet lachen als ik iets verkeerd vraag ofzo he ;)

m'n 'probleem'

vanaf het blok gezien, heb ik een stuk slang, metalen buis dan verdeelstukje voor vacuumslangetje en nog 2 slangetjes, dan weer metaal en dan open luchtfilter. Hier zou dus een orgigineel filter en originele slang moeten zitten.

maar goed, er hangt een stekkertje ongingestoken naast dat stuk ijzeren buis wat zeg maar meteen na het blok komt. kijkend naar de lengte van het kabeltje ( waar volgens mij een luchtmassameter of iets dergelijk aan aangesloten zou moeten zijn ) zou het dus op de plek van dat stuk ijzeren buis aangesloten moeten zijn. Hoort hier geen luchtmassameter ofzo te zitten? ik hoor verschillende verhalen.

de een zegt dat de 16v die helemaal niet heeft. de ander zegt van wel maar dat het buiten wat meer benzineverbruik niet veel uitmaakt, de auto loopt op de standaardwaarden ofzoiets.....

ik snap d'r geen hol van maar in de vw garage hier in de buurt kunnen ze geenl luchtmassameter vinden voor dit type auto ( de ABF motor dus )

hopelijk kan iemand me hier mee helpen want ik flip zo langzamerhand!

bvd

Marco
14-11-2005, 00:06
Maak eens n fotootje dan snappen we misschien beter wat je bedoeld

SnelleJelle
14-11-2005, 17:47
tja dat was nog niet zo'n gek idee! ff kijken of dat lukt vanavond in het donker, anders doe ik het overmorgen.... m'n vriendin heeft zo'n digitaal geval....

fijn he as je wat aan je wage heb en d'r geen bal verstand van hebt :S garages lulleno ok maar wat dat ze d'r handen vol geld aan verdienen :(

SnelleJelle
29-11-2005, 20:29
zooo

heb een tweedehands luchtfilter gevonden.... luchtmassameter zit niet in dit type motor volgens de wealer. ik moet alleen nog een slang van 90 euro kopen die van het blok naar de filter loopt.... dan alles netjes aansluiten en hij is weer origineel als het goed is :)

viel toch allemaal goed mee gelukkig!