View Full Version : waarop moet ik letten bij aanschaf golf 4 /bora tdi ?
classic-edition
12-11-2005, 12:55
waarop moet ik letten bij aanschaf golf 4 /bora tdi ?
Ik ben van plan binnenkort een golf 4 of bora tdi aan te schaffen.
Wie kan me helpen met veel voorkommende klachten en of aankoop tips ?
alvast bedankt
grtn
Marco
Ik heb er 1 gehad van '98 vol met kinderziektes, centraledeurvergrendeling die kapot ging, ene deur wel op slot andere niet, of dat ze weer open sprongen. Raam mechanisme, raam mieterde tijdens het rijden naar beneden ( hier is geloof ik wel een coulance(schrijf je dat zo??) regeling voor. Een enkele keer gaf de startonderbreker problemen.
Dat waren toch wel de problemen met mijn IV
classic-edition
12-11-2005, 16:20
ook thx Alex !
Is alles wel netjes opgelost toen ?en wat rij je nu ?
marco
ook thx Alex !
Is alles wel netjes opgelost toen ?en wat rij je nu ?
marco
Ik heb hetzelf opgelost, heb niet heel veel vertrouwen bij de dealers hier in buurt, staan me altijd zo vragend aan te kijken als ik daar kom, voor het 1 of ander ;)
Ik rij nu een Golf I GTI uit 80, heel wat anders, maar vind dit veel mooier!
Oja let er goed op wanneer de multieriem is vervangen bij die TDItjes, kan je maar zo 500euro schelen als je begrijpt wat ik bedoel!
Succes met de aanschaf!
classic-edition
12-11-2005, 17:44
Ik heb hetzelf opgelost, heb niet heel veel vertrouwen bij de dealers hier in buurt, staan me altijd zo vragend aan te kijken als ik daar kom, voor het 1 of ander ;)
Ik rij nu een Golf I GTI uit 80, heel wat anders, maar vind dit veel mooier!
Oja let er goed op wanneer de multieriem is vervangen bij die TDItjes, kan je maar zo 500euro schelen als je begrijpt wat ik bedoel!
Succes met de aanschaf!
thx jij ook suc6 met de golf 1 gti. Heb ik ook 3 gehad blijft leuk speelgoed !
Heb zelf een v5 type 4 maar laat er gerust een keuring op los want alles is duur aan dat ding. Ik heb er geen spijt van maar de eerste reparaties heb ik al gehad en dat is niet onder de 1000 euro geweest, heb nooit bezuinigd op me auto dus nu ook niet.
Ben wel erg benieuwd naar je aanschaf. Suc7 ermee.
classic-edition
13-11-2005, 09:13
Heb zelf een v5 type 4 maar laat er gerust een keuring op los want alles is duur aan dat ding. Ik heb er geen spijt van maar de eerste reparaties heb ik al gehad en dat is niet onder de 1000 euro geweest, heb nooit bezuinigd op me auto dus nu ook niet.
Ben wel erg benieuwd naar je aanschaf. Suc7 ermee.
thx voor de tip Lars.Na aanschaf komt ie er zeker op.Ik moet alleen nog wel eerst mijn Jetta 1 verkopen(zie topic auto's te koop).
grtn
Marco
Ik ben ook op zoek naar een TDI, hoe zit het met de betrouwbaarheid van deze motoren.
Nu heb ik een hele mooie gezien, alleen de kilometerstand is 200.000km. Kan ik hier nog probleemloos 200.000km meer meerijden??
De motorcode is AJM.
Mk1-Addict
30-12-2005, 08:35
@Gromit en MarcoPolo
meer dan 200.000 kilimeter is geen probleem voor deze motoren, een vriend van mij koopt altijd Passats met 250.000 en meer en rijdt er vervolgens mee tot 350.000 zonder echte grote problemen!
Let op dat bij de 1e modeljaren de tandriem elke 60.000 kilometer vervangen moet! Zeker als je dat zelf niet kunt kan dat een behoorlijke kostenpost zijn (ik weet niet alle motorcodes daarvoor)
Doe even navraag bij het magazijn van jou lokale dealert
suc6
classic-edition
30-12-2005, 09:02
@Gromit en MarcoPolo
meer dan 200.000 kilimeter is geen probleem voor deze motoren, een vriend van mij koopt altijd Passats met 250.000 en meer en rijdt er vervolgens mee tot 350.000 zonder echte grote problemen!
Let op dat bij de 1e modeljaren de tandriem elke 60.000 kilometer vervangen moet! Zeker als je dat zelf niet kunt kan dat een behoorlijke kostenpost zijn (ik weet niet alle motorcodes daarvoor)
Doe even navraag bij het magazijn van jou lokale dealert
suc6
Bedankt voor alle reacties.
Topic kan wat mij betrefd gesloten worden.
Heb besloten de Jetta 1 te houden en een goedkopere auto dan een jonge golf 4 tdi erbij aan te schaffen.Ook dit is reeds gebeurd en het is een polo sdi van 2001 geworden.
Hallo,
Ben hier voor het eerst en kom maar gelijk met een topic.
Kan een VW Variant TDI (rode I) 74 kw kopen met 150.000 km.
Zal m'n eerste VW worden. :)
Heeft iemand tips waar ik op moet letten?
Heeft deze auto bijvoorbeeld specifieke 'zwakheden'?
Graag bericht.
Grt
Merlin
bugdaddy
01-01-2007, 14:35
Maatje kocht er laatst 1 en bij die waren de deurrubber doorgesleten.
bovenaan de achterzijde van de voordeuren, hierdoor liepe er vocht in de rubbers naar voren en veroorzaakten daar roest....
Weet niet of dat een typische variant-kwaal is, maar je wordt er niet vrolijk van.
Maatje kocht er laatst 1 en bij die waren de deurrubber doorgesleten.
bovenaan de achterzijde van de voordeuren, hierdoor liepe er vocht in de rubbers naar voren en veroorzaakten daar roest....
Weet niet of dat een typische variant-kwaal is, maar je wordt er niet vrolijk van.
Volgens mij is dit een Golf IV kwaal.. Ik dacht ook gelezen te hebben dat dit bij de eerste IV's waren..
Die auto kun je gerust kopen !!
Ik heb er zelf net zo één, maar dan een 130 Pk Highline. Geweldige daily-driver !!!!
Groeten,
LRR
Bedankt allemaal tot zover!
Was vandaag even bij een dealer, een monteur vertelde dat de distributieriem om de 90.000 km vervangen dient te worden en dan ook gelijk alle (span-)rollen e.d.
Waar ik hem koop vertelde dat laatste niet maar noemde wel een bedrag van € 450,==
Normaal bedrag??
Grt
Bart
kijk hier eens... dit zijn de onderdelen...
http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artikelen/artikelen.aspx?t=SPSOSROSOMOVPI&s=34&k=
€450, lijkt mij niet echt extreem hoog... vraag eens rond bij de verschillende dealers Bijv. bij een Seat dealer of een Skoda dealer....
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.