View Full Version : kop-staart...
Vanmorgen in de stad een aanrijding gehad, kop-staart... en wie zat in het midden... juist... :rolleyes: ik in mijn broers Golf GTI..
Voor mij reed een meneer in een Seat Leon(van zijn collega), en zag een mevrouw staan met een (gevulde ;))rolstoel die over wou steken. hij ging daarvoor heel goedbedoeld stoppen... Ik had het zelf niet verwacht... maar stond netjes 2 meter achter de Seat stil... wil net in mijn spiegel kijken of anderen het wel doorhebben... BAM-->BOEM! Word ik dus vol van achter aangereden, en klap ik alsnog op de Seat.
De mevrouw met rolstoel steekt netjes over.. :rolleyes:
Ik kwaad uit de auto, de anderen waren er inmiddels al uit... Maar ik moest nog e.e.a. bevatten. Ik kwaad uit de auto... vloeken en schelden... Last van mijn nek...
Eens even voor kijken: bumper voor helemaal naar de tering, radiateur lek. (stoomboot) mijn voorganger had/heeft een trekhaak.. dus jah... geeft een leuk effect..
Achter kijken... weinig te zien, de Volvo wou me nog ontwijken en raakte me net boven de uitlaat precies op de balk van de bumper.. het ijzersteekt eruit... of ie achter ontzet is... geen idee. Uitlaat gelukkig gemist. De volvo had een lamp eruit, gril kapo, bumper kapo en een stel huilende kinderen in de auto.. de man met de Seat op het eerste gezicht niks, maar misschien een verschoven trekhaak...
Mijn broers Golf is behoorlijk gehavend, en wou later ook niet meer starten. Zijschermen zijn op het oog niet ontzet, de kap is ook nog wel goed, maar de grill en bumper kaduuk.. lampen en knippers nog wel heel radiateur dus ook lek/stuk.. achterbumer dus verot, de klep lijkt een halve cm verzet te zijn, audio lag door de keet binnenin wat rommel.. aan de kant rijden was starten en lopen en gelijk uit.. op de autoambulance wou niet meer.. de Golf wou niet meer starten... kortom: kut
nu maar zien hoe het uitpakt... komische eraan is dat mijn broer net andere bumper had besteld, en plannen had voor wat ombouwen... Nu kan ie gelijk beginnen... :?
zal zo even foto's uploaden.
antraciet
26-02-2004, 15:47
met een wordt goed balen (KL*TE),
das nie zo mooi, want voorkant is "eigen schuld" en dus zelf betalen als je WA bent....
klinkt lullig maar gelukkig was het niet je jetta want die was gelijk totall loss verklaard en kreeg je er niks meer voor.... golf3 is wat meer waard nog
ik ben van achter aagereden en toen 2 meter doorgeschoten op de Seat... lijkt me niet dat ik fout ben...
yup jawel, voorkant schade is jouw fout.... reden is meer afstand houden zou geen aanrijding opgeleverd hebben... tis krom maar waar
lol... vier meter erachter gaan staan... nee.. dan voorkom je een aanrijding.. NOT
|| RS ||
26-02-2004, 16:03
balen voor je broer ...
http://www.metrodesign.nl/~gti/data/media/5/aanrijding_013.jpg
http://www.metrodesign.nl/~gti/data/media/5/aanrijding_012.jpg
http://www.metrodesign.nl/~gti/data/media/5/aanrijding_009.jpg
achter lijkt zo op et oog mee te vallen.. maar volgens mij is ie niet compleet recht meer.. kwam behoorlijk hard aan ook, en de klep zit volgens mij niet meer zoals ie zat
Pedaalemmer
26-02-2004, 16:28
Het is allemaal de verzekering van de volvo die het moet betalen lijkt me.
ook al sta je 30 cm achter iemand. als iemand bij je achteropklapt en jij knalt dan tegen iemand anders aan is het niet jouw schuld.
gellukig zijn de heldere lampenset en knippers nog heel. ;)
Christiaan
26-02-2004, 16:30
sow! Die trekhaak van je voorganger is best wel een stukkie naar binnen gekomen!
SplitBien
26-02-2004, 16:30
Ai.. Die voorkant ziet er lelijk uit, echt trekhaak schade, die dingen zouden verboden moeten worden!!!!!!!
Zwaar klote voor jou en je broer!! Succes ermee!
Beetlefreak
26-02-2004, 16:44
Over de verzekering: Jij betaalt de Leon, en die Volvo betaalt jouw achterschade. De voorschade is voor jezelf. Dus ontspringt de Leon de dans, maar misschien ook weinig schade?
Ziet er wel beroerd uit zo, hopen dat het meevalt! suc6 ermee.
Meteen een embleemloze grill erin :D
yup jawel, voorkant schade is jouw fout.... reden is meer afstand houden zou geen aanrijding opgeleverd hebben... tis krom maar waar
Nee hoor : hij staat ruim op tijd stil met gepaste afstand .
Wordt doorgedrukt door degene achter hem .
Pas helaas nog meegemaakt : bij de Jetta werd er naar beide schades gekeken .
http://www.metrodesign.nl/~gti/data/media/5/aanrijding_016.jpg
ronduit k*t... achter is dus helemaal geknikt... moest ook wel, was een beste klap...
ronduit k*t... achter is dus helemaal geknikt... moest ook wel, was een beste klap...
inderdaad,met een beetje pech gaattie "loss" .... :(
ouch, dat ziet er niet best uit.... wat zei je broer?
Kortom : meteen opzoeken wat die waard is qua dagwaarde en kijken wat de pluspunten zijn waardoor de dagwaarde wel eens hoger kon zijn .
Scheelde mij maar 500 euro .. ;)
mijn broer zei: Kan gebeuren, is niet anders, je kon er niks aan doen, wil nu wel een VR6.. :rolleyes: :)
SplitBien
26-02-2004, 17:02
HAHA Slimme broer heb je!!!!!!!
HAHA Slimme broer heb je!!!!!!!
vind het zelf wel behoorlijk kut.... en hij ook wel natuurlijk.. maja de kalmheid himself...
SplitBien
26-02-2004, 17:10
Ik ken het, mijn schoonbroer reageerde ook heel mild toen mijn vriend zijn net nieuwe velgen rondom tegen de stoep had gereden........ Dat is minder erg dan dit natuurlijk...
In ieder geval nog veel succes!!
volksaddiction
26-02-2004, 17:18
das nie zo mooi, want voorkant is "eigen schuld" en dus zelf betalen als je WA bent....
Ben ik het niet mee eens !!!
ooit eens een kop-staart meegemaakt met mijn vaders Renault 19.....
Door de klap van de achterganger kwamen wij weer tegen de voorganger aan.
als de voorganger dat wil beamen op het schadeformulier dat jij op tijd stil stond en door de klap achterop bent geduwd zal alle schade op de achterganger verhaald kunnen worden.
(zo ging het in ieder geval bij ons, praat dan wel over 5 jaar geleden)
veel sterkte met je schade in ieder geval !
HAHAHAHAHAHAHA ....
Volksaddiction denkt:ik pleur me handelsvoorraad ook maar gelijk in me onderschrift !!
very clever !!!! ;)
volksaddiction
26-02-2004, 17:30
hehehe, zie je dat nu pas ?!
Iemand nog op zoek naar een kever ?
;)
Beetlefreak
26-02-2004, 17:34
Euh, Heleen? :D
ff ontopic of in eigen topic... :D ;)
On topic dan maar : misschien wil je broer een van de andere 3 kevers kopen als Heleen er ook een van FolfsContradiction gekocht heeft ;)
evilnyntje
26-02-2004, 18:19
Ben ik het niet mee eens !!!
ooit eens een kop-staart meegemaakt met mijn vaders Renault 19.....
Door de klap van de achterganger kwamen wij weer tegen de voorganger aan.
als de voorganger dat wil beamen op het schadeformulier dat jij op tijd stil stond en door de klap achterop bent geduwd zal alle schade op de achterganger verhaald kunnen worden.
(zo ging het in ieder geval bij ons, praat dan wel over 5 jaar geleden)
veel sterkte met je schade in ieder geval !
Mijn verzekering moest ook opdraaien voor de schade aan de auto voor de auto die ik geraakt had met de fastback, dit omdat de auto waar ik opreed stilstond. Dus ik denk dat het wel goed komt, wel moet je dan inderdaad bewijs hebben dat je stil stond. Sterkte verder
vwleusden
26-02-2004, 18:26
Meestal is het wat Jaap zegt.... de voorganger verhaald de schade op jou. Heb afgelopen zomen nog meegemaakt met de transporter.
Tis ronduit klote maar denk dat ie wel loss word verklaard gezien die knik in je achterscherm... daklijn en dorpel nog ok ? en de vloer bij reservewiel geen knik ?
vwleusden
26-02-2004, 18:27
En die knik is naar binnen, die krachten moeten er ook weer ergens uit komen....
On topic dan maar : misschien wil je broer een van de andere 3 kevers kopen als Heleen er ook een van FolfsContradiction gekocht heeft ;)
Een kever is de laatste tijd idd. wel eens ter sprake gekomen... Wou ie er wel bij hebben als project.. maar mijn broer en long-time projects is als cola met koffiemelk... de bedoelingen zijn goed, maar het geduld ver te zoeken... Zal het nog eens voorleggen.. :D
Zestienkleppen
26-02-2004, 19:46
Wat naadje zeg.
Zestienkleppen
26-02-2004, 20:08
Ik heb eens een beetje nagezocht op internet, de conclusie is dat als je echt stilgestaan hebt, die kerel achter alle schuld krijgt. Hij is tegen een stilstaand object aangereden, dan ben je altijd schuldig. Ik kan alleen niet vinden of hij dan ook perse de schade aan de auto voor je moet betalen (ik vind van wel, hij is de oorzaak!).
Erg kl#te voor je. Als het goed is heeft politie van iedereen gegevens opgenomen en hoor je nog van de toedracht, schuldvraag, verzekering, etc.
Tja, en dat je door je achterligger bent doorgestoten tegen je voorganger is lastig te bewijzen vrees ik.
volksaddiction
26-02-2004, 20:37
Ik heb eens een beetje nagezocht op internet, de conclusie is dat als je echt stilgestaan hebt, die kerel achter alle schuld krijgt.
Klopt !
Gewoon ff die gast voor je laten tekenen dat JIJ stil stond.
Alleen met die verklaring is het waar te maken dat je uit stilstand ergens tegenaan geduwd bent.
Gozer voor je verhaald de schade op jouw, en jij laat die schade weer op de gozer achter jouw verhalen, omdat jij stil stond !
Komt echt wel goed ;)
Tom-Mk2Vr6
26-02-2004, 21:02
ai, das wel kut, er zit ook een vieze deuk in, maar in ieder geval sterkte ermee, hopen dat je nog aardig wat geld van de verzekering krijgt.
last van me rug en nek.. maar dat valt wel wat mee... ben al bij de dokter geweest(meer i.v.m. verz. mocht er ooit wat komen zeg maar) naja... we zien het wel...
vwleusden
26-02-2004, 22:05
Hopelijk helemaal niks... je zal er nog wel een paar dagen last van hebben.
jah naja... ik ski het wel los komende week... laatst op me stuitje geflikkerd.. uit de kroeg... dat was minder... kon ik nauwlijks lopen.. maar een ritje golf deed toen wonderen... helaas is die juist nu toto...
Best wel kut... maar de politie is erbij geweest neem ik aan? Je kunt van hen als het goed is een getekende verklaring krijgen waarin ze verklaren dat jij geen schuld hebt gehad aan de aanrijding.. probeer die te krijgen! Want ik ben nu ook eindelijk achter de reden waarom mijn verzekering zo hoog is geworden: Ik heb op 19 september 2003 een aanrijding gehad waarbij mijn voorganger geen richting aangaf, en ik dacht dat hij langs de weg stil ging staan. Ik wilde dus in gaan halen, gooit ie 'plotseling' het stuur om en ikke remmen maar ik zat half in de berm dus gleed door.. Golf had niks, hij had wel een deuk (naar mijn inschatting zeker 1000 euro, hehehe :D ) maar goed, geen politie bij gehaald en nu is het dus een discussieschuldvraag.. geen van beide verzekeringen wil aansprakelijkheid accepteren. Vrienden van mij hebben exact hetzelfde gehad en hebben destijds 4000 gulden uitgekeerd gekregen van de verzekering van de tegenpartij (zij waren totall loss, ging ietsje harder :? ) en ik ga nu dus maar proberen of ik een dergelijke verklaring los kan krijgen..
Ik had die politiemannen niet zo hoog... weet niet of ze mijn verhaal wel hebben vastgelegd.. heb ze niet direct zien schrijven. Maar we waren het alle drie(betrokkenen) wel eens over hoe en wat... ik stond stil.. en werd door de achterste doorgeramd op de voorste...
Vanmiddag naar de verzekering met mijn broer. Die zal ons dan verderhelpen.
Christiaan
27-02-2004, 11:13
suc6 dan vanmiddag...
Ik heb politiemannen nooit hoog ;) Iig heel veel succes met de afhandeling hiervan!
Pedaalemmer
27-02-2004, 13:42
tering ik hoop echt voor je dat je alles vergoed krijgt.. dit is echt kut als ze dadelijk je eigen schade niet uitkeren ben je gewoon een gti armer...
teringverzekerings maatschapijen
succes ermee
Elsemieke
27-02-2004, 20:32
sterkte
Allart-Ghetta
07-03-2004, 17:43
Die deuk in het echterscherm zag je later pas zeker? Kijk eens naar de daklijn, zit daar ook een kreukel dan is ie zeker total loss mijns inziens.
hij is niet total loss verklaard iig... verder nog ff afwachten, het was te repareren allemaal, en niet voor teveel op zich... Maar wat er wordt uitgekeerd is nog ff afwachten
g60lammert
07-03-2004, 20:27
degene die achter op jou vloog en jou doorschoof die moet betalen
ik heb het zelf ook een keer gehad twee auto,s aangedrukt met de 16v
mijn verzekering moest mooi opdraaien voor beide auto,s
geluk ermee!!!
de Golf wordt niet toto verklaard, hij krijgt 2900 voor het herstellen van de schade(voor en achterbumper, de dwarsbalk voorin, kapotte koplamp, kapotte gril, kapotte radiateur, ontzette achterkant, een lichte schade aan de achterklep, en natuurlijk spuitwerk voor de bumpers, gril, achterklep en het 'achterscherm'). Persoonlijk vind ik het niet veel voor zoveel schade... maar oke...
De achterkant laat ie deze week rechtzetten en alles opnieuw richten, daarbij wordt hij waarnodig(denk niet nodig, maar oke) geplamuurd en daarna in de grondverf gezet. De bumpers en het front e.d. doen we verder zelf, en hij wil gelijk de deurklinken eruithalen en strak maken. Daarna laat ie hem helemaal spuiten, incl. de lijsten e.d.
Ben benieuwd of het wat uit kan voor dat geld, de andere plannen(klinken, strakke motorkap en voorbumper) stonden al, misschien springt ie er op deze manier zelf nog vrij voordelig uit... :rolleyes:
De schade(mocht die er nog zijn, er was niks te zien, maar misschien dat de trekhaak verzet was) van de voorganger wordt voor door de achter-op-rijder vergoed zoals het nu staat, maar er zat nog een hele kleine kans in dat deze schade toch voor mijn broers verz. komt... Ik zou het een naaistreek vinden dan, maar oke.. we zien et wel, de volledige schade wordt zowieso vergoed. Hoop niet dat ze dan aan zijn no-claim gaan zitten... maar daar heb ik ook geen verstand van.. :rolleyes:
2900 euri voor alles wat je daar noemt? Vriendin van mij had d'r auto een tijdje terug geparkeerd, is er één of andere idioot in gereden die haast had (zijscherm achter). Alleen dat zijscherm is uitgedeukt, bijgewerkt en opnieuw gespoten, maar daar zat mooi al voor 1700 euri schade aan, dus ik vind die 2900 eigenlijk best laag :rolleyes:
sja... ik zei ook al, voor dat geld laat je je complete auto bij een echte Focwa spuiter pas net spuiten... maja... voor over de 3000 ofzo zou het een total loss geweest zijn denk ik... ik heb geen idee...
je wordt er toch nooit beter van... dat weten we allemaal wel... helaas. :rolleyes:
Volgens mij zit het met kop staart botsingen zo:
Jij (als middelste) bent van achter aangereden en rolde door tegen degene die voor je stond. Een verzekeringspartij kan dus zeggen dat jij je voor ganger hebt "aangereden" omdat je niet remde. Om in een keer van al de problemen af te zijn moet je zeggen dat je met de voet op de rem stond, op deze manier kun jij nooit je voorganger hebben aangereden. In dit geval zal alle schade verhaald worden op de degene die jouw aanreed.
Op deze manier kan je no-claim dus ook niet veranderen want jouw maatschappij hoefde niet uit te betalen.
en de achterste verliest dubbel zijn no-claim... das wel lullig.. maja, moet je maar niet doorrijden...
Pedaalemmer
12-03-2004, 12:24
en de achterste verliest dubbel zijn no-claim... das wel lullig.. maja, moet je maar niet doorrijden...
Dubbel? staat ie nu in de min met zijn no-claim :D
Je verliest een percentage ofzo... hoe beter je het doet, hoe meer je verliest... ;)
Ik weet niet precies hoe het werkt, zoiets hoorde ik.
Dubbel? staat ie nu in de min met zijn no-claim :D
dat kan ook hoor. ik heb ooit min 10% gestaan, ben toen snel overgestapt zonder m'n nieuwe polis af te wachten, en stond toen weer op 0%
Pedaalemmer
12-03-2004, 15:16
aha gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken over no claim...aangezien ik met die van me broer rondrij :D:D ...
Het heeft lang geduurd... maar het gaat de goeie kant op... volgend seizoen issie er weer bij met eigen auto! :)
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1780&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1781&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1782&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1783&stc=1
Pedaalemmer
28-12-2004, 23:20
ziet er goed uit! ook nog een foto van de schade.
zo he!! strakke kar geworden zeg!!
was hij voor de schade helemaal standaard?
staat ie nu in jullie garage thom?
Beetlefreak
28-12-2004, 23:45
Benz E-klasse lackierung en velgen eronder?? Staan em goed.
Zo te zien ook nog een strakke achterklep (wisser, embleem en kentekenverlichting) Goed bezig!
Wat voor voorbumper komt erop en hoeveel bodemvrijheid zal em afgenomen gaan worden??
Ben benieuwd, zal opletten in de buurt van Heerenveen ;)
Christiaan
29-12-2004, 09:18
goed bezig!
Zit een schroefsetje onder, hoogste stand nu. Weitec setje, hoogte en hardheid stelbaar.(Met dank aan Dennis86c) Kleur is van een Volvo S60(of S70, deze kleur zie je weinig op Volvo's, wel een die er veel op lijkt) Het hangt een beetje tussen zilver/brons/paarsachtig, parelmoerlak. :cool:
klep is idd strakgemaakt, antennegat dichtgelast(op het voorscherm en dak), deurklinken dichtgelast, achterraam zonder spoilertje, bumpers zijn strakgemaakt.
laswerk heeft ie trouwens allemaal zelf gedaan. heeft 2 deuren gekost, maar als je dan eenmaal weet hoe het wel moet, gaat het prima!
Kop van de motor is wat bewerkt, kleppen gepolijst, benzinedruk verhoogt, spaghetti uitlaat, (kleppendeksel gepolijst ;) oefenprojectje :p) kabelbak van een 2.0 16v Passat erop, koppelingskabel moet nog geïmproviseerd worden.
Velgen zijn idd Mecedes(met adapters dus), maar inmiddels liggen er ook Porschevelgen klaar, C2's.
Ben vast nog wel wat vergeten, maar ts iig een aardig project geworden. :D
MauSeR35
29-12-2004, 16:34
kijk dat ziet er goed uit zo! ga zo door
ja ja.... schroeven doet ie als laatst... ;) :D
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1802&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1803&stc=1
wow!!!! strakke bak geworden!!!!!
gaat er nog wat over de dorpel? lijkt wat zwart zo..
heej, staat ie er morgen nog? ben benieuwd!!
dorpellijsten moeten idd nog.. en zijn ook gewoon zwart.
en morgen staat ie er zowieso nog... komende weken nog wel ;)
Koen is sleeping
29-12-2004, 19:48
Maar inderdaad hele mooie velgen!
rekening komt nog Lennart... :D
stuur maar door naar de IBG :tongue:
serge pot
30-12-2004, 20:07
netjes van je broer ,geeft tenminste meer om jou als het blik waar je in zat ,das vervangbaar ,jij niet
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.