Ironvw
01-09-2021, 18:40
Ik heb in de vakantie de motor uit mijn bus gehaald voor groot onderhoud en om verschillende lekkages te dichten
1 van de lekkages was de krukas keerring
Ik ben echter vergeten om het vliegwiel te markeren toen ik het eraf heb gehaald
Ik heb het vliegwiel eraf gehaald en de krukaskeering vervangen en vervolgens een paar dagen erna de motor op bdp gezet voor andere werkzaamheden en toen was ik dus de uitlijning kwijt
Ik kwam na het terug monteren van de motor in de bus,er pas achter dat ik de krukas had verdraaid nadat ik het vliegwiel eraf heb gehaald en dat hij daarom hoogst waarschijnlijk verkeerd erop zit
Ik heb gelukkig veel verschillende foto,s gemaakt en weet daarom ook hoe de krukas poulie stond toen ik het vliegwiel eraf heb gehaald en hoe het vliegwiel erop zat toen ik het eraf haalde
Wat ik dus niet meer weet is in welke slag de poulie moet staan want als ik hem terugzet zoals hij stond kan het ook zijn dat hij 180 verkeerd staan
Mijn vraag is dus
Is het heel ernstig dat ik het vliegwiel er verkeerd heb opgezet ?
Ik weet dat je het eigenlijk moet markeren maar als ik lees in sommige handboeken ook dat het niet heel erg is als het verkeerd gaat
Ik heb ondertussen al 300 km gereden voor ik erachter kwam dat ik het verkeerd heb gedaan en vraag me nu af of dit schade zou kunnen veroorzaken in/aan de motor?
Is er manier om er toch nog achter te komen hoe hij erop moet ?
Als ik een nieuw vliegwiel bij de auto-onderdelen handel koop heb ik ook geen merktekens dus hoe weet je dan in zo,n geval hoe hij gemonteerd moet worden ?
Ik hoop dat jullie hier raad mee weten want ik weet eigenlijk niet of en hoe ik dit op moet lossen
Ik baal er wel erg van dat ik dit fout heb gedaan :(
Het gaat over een luchtgekoelde 1600 motor uit een t2b
1 van de lekkages was de krukas keerring
Ik ben echter vergeten om het vliegwiel te markeren toen ik het eraf heb gehaald
Ik heb het vliegwiel eraf gehaald en de krukaskeering vervangen en vervolgens een paar dagen erna de motor op bdp gezet voor andere werkzaamheden en toen was ik dus de uitlijning kwijt
Ik kwam na het terug monteren van de motor in de bus,er pas achter dat ik de krukas had verdraaid nadat ik het vliegwiel eraf heb gehaald en dat hij daarom hoogst waarschijnlijk verkeerd erop zit
Ik heb gelukkig veel verschillende foto,s gemaakt en weet daarom ook hoe de krukas poulie stond toen ik het vliegwiel eraf heb gehaald en hoe het vliegwiel erop zat toen ik het eraf haalde
Wat ik dus niet meer weet is in welke slag de poulie moet staan want als ik hem terugzet zoals hij stond kan het ook zijn dat hij 180 verkeerd staan
Mijn vraag is dus
Is het heel ernstig dat ik het vliegwiel er verkeerd heb opgezet ?
Ik weet dat je het eigenlijk moet markeren maar als ik lees in sommige handboeken ook dat het niet heel erg is als het verkeerd gaat
Ik heb ondertussen al 300 km gereden voor ik erachter kwam dat ik het verkeerd heb gedaan en vraag me nu af of dit schade zou kunnen veroorzaken in/aan de motor?
Is er manier om er toch nog achter te komen hoe hij erop moet ?
Als ik een nieuw vliegwiel bij de auto-onderdelen handel koop heb ik ook geen merktekens dus hoe weet je dan in zo,n geval hoe hij gemonteerd moet worden ?
Ik hoop dat jullie hier raad mee weten want ik weet eigenlijk niet of en hoe ik dit op moet lossen
Ik baal er wel erg van dat ik dit fout heb gedaan :(
Het gaat over een luchtgekoelde 1600 motor uit een t2b