luiwammes
24-11-2020, 16:20
Hoi,
Betreft een Golf 2 1600 platte diesel (code JP).
Sinds een goede maand gebeurde het al wel eens dat het rode led-lampje in de temperatuurmeter op het dashboard bleef pinken.
Daarmee bedoel ik gewoon na een koudstart bij koude motor, bleef het lampje gewoon rood flashen alsof het u wil vertellen dat de koelvloeistoftemperatuur te hoog zou zijn. En dat gewoon terwijl de motor koud is en de naald van de temperatuurmeter gewoon helemaal links staat.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/3/7/5/8/dash01.jpg
Indien ik dan na een paar kilometer even de motor afzet en weer opstartte; ging het lampje ook uit en bleef het ook uit, zoals het hoort dus.
Echter sinds een goede week blijft het lampje constant rood pinken.
- zowel bij opzetten contact
- bij koudstart (bv. 6u 's ochtends)
- zelfs na 100km lange rit blijft het branden
Als ik nu de motor stilzet en weer opstart is het probleem er nog steeds. Het lampje begint gewoon weer te pinken.
En dat alles terwijl de naald van de temperatuurmeter bij warme motor (bedrijfstemperatuur) gewoon mooi in het midden staat.
Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn ?
Kapotte sensor ?
of ergens een slecht contact ?
Betreft een Golf 2 1600 platte diesel (code JP).
Sinds een goede maand gebeurde het al wel eens dat het rode led-lampje in de temperatuurmeter op het dashboard bleef pinken.
Daarmee bedoel ik gewoon na een koudstart bij koude motor, bleef het lampje gewoon rood flashen alsof het u wil vertellen dat de koelvloeistoftemperatuur te hoog zou zijn. En dat gewoon terwijl de motor koud is en de naald van de temperatuurmeter gewoon helemaal links staat.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/3/7/5/8/dash01.jpg
Indien ik dan na een paar kilometer even de motor afzet en weer opstartte; ging het lampje ook uit en bleef het ook uit, zoals het hoort dus.
Echter sinds een goede week blijft het lampje constant rood pinken.
- zowel bij opzetten contact
- bij koudstart (bv. 6u 's ochtends)
- zelfs na 100km lange rit blijft het branden
Als ik nu de motor stilzet en weer opstart is het probleem er nog steeds. Het lampje begint gewoon weer te pinken.
En dat alles terwijl de naald van de temperatuurmeter bij warme motor (bedrijfstemperatuur) gewoon mooi in het midden staat.
Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn ?
Kapotte sensor ?
of ergens een slecht contact ?