PDA

View Full Version : hoe ver is mijn polo verlaagd?


Lexo
11-10-2005, 17:00
hoi,

ik vraag me af hoever mijn polo verlaagd is..

er zitten andere veren op, maar twijfel odf die wel inderdaad 40 mm korter zijn dan de originele..

kan ik dat ergens nameten? lijkt me dat ik dan ergens de onderkant van de veerpoten tot de bodem van de auto moet opmeten ofzo??

tips??


(en nee ik weet niet hoe laag de auto was voor dat de veren eronder kwamen dus zo simpel is het niet..)

Lexo
11-10-2005, 17:13
ff wat foto's als toevoeging:


http://www.home.zonnet.nl/lexburgers/auto/achterkant1.JPG

http://www.home.zonnet.nl/lexburgers/auto/achterkant2.JPG


dit is dus met 13 inch 7J velgen met daarop 175/50 bandjes..

-Jens!-
11-10-2005, 17:21
ik denk 60 rondom....

Lexo
11-10-2005, 17:37
ik denk 60 rondom....


omdat?

-Jens!-
11-10-2005, 17:41
:D ik schat :iamwithst

Melvin
11-10-2005, 17:42
zoiets denk ik ook... 80mm dan ligt ie plat op je banden denk ik.

Lexo
11-10-2005, 17:44
maar kan ik het niet controleren ergens mee???


wil nu een compleet setje kopen, dempers + veren en dan wil ik iets lager.. zou het zonde vinden als ik een verkeerd setje koop..

-Jens!-
11-10-2005, 17:51
koop ene schroefset, ben je meteen van het gemieter af! essen komt eraan, 350euro nieuw....

Lexo
11-10-2005, 17:51
ok heb wat advies gekregen. zoek nu iemand die een onverlaagde 2f heeft en die de afstand van het hart van de velg tot de wielkast voor me wilt meten!

dus als iemand zo vriendelijk zou willen zijn???

TomKraft
11-10-2005, 17:55
koop ene schroefset, ben je meteen van het gemieter af! essen komt eraan, 350euro nieuw....

Voor een polo echt niet aan die prijs hoor ...

Lexo
11-10-2005, 18:00
waar moet ik dan aan denken polorijdert?

serge pot
11-10-2005, 20:31
dit is 80/60
wat ie verlaagd is

Lennart
11-10-2005, 21:35
Voor een polo echt niet aan die prijs hoor ...

Idd.. H&R 1200,- eurootjes

-Jens!-
11-10-2005, 21:44
whoeps :eek: :D , maar ik rijd dan ook geen peuleu :hug:

zilver-edition
11-10-2005, 22:00
als ik het zo zie ik heb ook een aantal polo,s gehad met verschilende verlagingen zo te zien is dit 60 voor en 40 achter. of evt ook 60 achter..

serge pot
11-10-2005, 22:02
mijne is 60/40
deze is echt lager

Lexo
11-10-2005, 22:08
denken jullie echt? er zitten alleen maar andere veren op he!

2de hands gekocht, daarom weet ik dus niet hoever ze verlagen, die jongen zei me 40/40 daarom..
heb met het omzetten gelijk me nieuwe wielen gemonteerd, de verbrede stalen met 175/50 bandjes, vandaar dat ik het dus niet zeker weet..

zal het toch 's proberen na te meten..



wil eigenlijk nog wat lager..

sjampoo
12-10-2005, 16:51
Tja..

De auto lijkt heel laag, maar dat komt niet alleen door de verlagingsveren!

De platte bandjes doen ook een hoop.

Ik heb een standaard hoogte 2f, maar die staat ff niet thuis, dus ik kan t niet voor je nameten. Als je zelf in iedergeval alvast de afstand van hart velg tot onderkant spatbord (voor) meet...

OF even de velgen eronderuit draait, en de veren oppoetst.. d'r staat vast wel wat op, waar wij wat van kunnen maken!

Lexo
12-10-2005, 19:33
op de veren staat idd een code, die heb ik al paar keer door google gehaald, maar kon nix zinnigs vinden..

en dat van die banden klopt ja, daarom geloof ik niet dat ie 80 verlaagd is ofzo.. zal het opmeten morgen na school!

sjampoo
12-10-2005, 21:00
Jojojo...
doet eens delen die informatie dan!

wat voor code staat er op de veren?
wat is de afstand van de onderkant spatbord tot hart velg?

Google doet soms wonderen, maar nie alles is er te vinden. Tabellen van fabrikanten zijn vaak al lang vergeten of zo diep weggestopt dat Google ze niet kan vinden..

Wat voor kleur zijn de veren? Blauw, rood, groen, roze? en wat is de code die erop staat?

Lexo
12-10-2005, 21:32
rood en morgen lees ik ff die code en meet ik de afstand tussen hart en wielkast!

veren zijn in erg goede staat dus dat zal geen probleem zijn!

sjampoo
13-10-2005, 07:03
Rood: Gok ik op Jamex

Mark1
13-10-2005, 09:20
Hoop ik toch niet voor Lexo, anders blijft ie aan het meten :D

sjampoo
13-10-2005, 09:37
Ach.. 2tone stond op op Dramex,.. 60/60 (yeah right), maar hij was laag, en bleef laag.
(nog) geen problemen mee gehad.

86C
13-10-2005, 13:48
Ik had ook 40/40 dramex..
Na verkoop leek het eerder op 60/60 :)

Maar even ontopic: Lexo rijd op verlagingsveren en originele schokdempers???
Dan zal het vast geen 80/60 zijn, anders moet je wel heel veel problemen hebben met wegligging

robertjan007
13-10-2005, 13:56
of een betonblok achter in... LOL

Johan-dtc
13-10-2005, 16:37
als ik zo aan de hand van de foto's kijk, is ie voor en achter het zelfde aantal cm verlaagd, omdat ie mij iets in de kont lijkt te hangen, en ik denk dat ie dan 60/60 verlaagd is

HotWheels
13-10-2005, 17:07
dit is 80/80 met standaard 14"...

http://img.mypicgallery.com/oergolf1/photo-0048_large.jpg

Lexo
13-10-2005, 17:36
dit is met de originele 13 inch velgen met daarom 155/75 ofzo

http://www.home.zonnet.nl/lexburgers/auto/origineel.JPG


heb ff gemeten, voor van wielkast tot hart wiel 31 cm
achter 29 cm.

dit is dan zonder spatbordverbreders he!

chrisjuh
13-10-2005, 17:42
Mischien een domme vraag; maar je zei toch dat je nog lager wilt, waarom dan al deze moeite om uit te vinden hoe laag deze veren zijn.... :confused:

Lexo
13-10-2005, 17:47
omdat ik het nogal erg zonde vind om een 60/40 setje te kopen als ie nu al 60 verlaagd is snappie???

ik zal toch moeten weten hoe laag ie nu is om te weten hoe laag mijn volgende setje moet zijn.,..

serge pot
13-10-2005, 17:49
als ie 60 verlaagd is alleen op veren ,zowie so een nieuw setje halen

Lexo
13-10-2005, 17:51
snap ik, had de veren ook gekocht omdat ze zoals de verkoper zei 40/40 waren..

maar wil ff zekerheid, ga niet op de gok iets kopen nu.. wil setje uit duitsland bestellen en dan is ruilen wat lastiger..

maar is hier niemand met een originele polo die het ff voor me na wil meten???

chrisjuh
13-10-2005, 18:54
omdat ik het nogal erg zonde vind om een 60/40 setje te kopen als ie nu al 60 verlaagd is snappie???

ik zal toch moeten weten hoe laag ie nu is om te weten hoe laag mijn volgende setje moet zijn.,..

Heheheh oke dan ;)

Lexo
13-10-2005, 19:55
ok vriend van me heeft sinds kort ook een polo en die meet 34 cm achter.

dus de mijne is zo'n beetje 4a5 cm lager.

hoever zou ik kunnen gaan met mijn nieuwe setje?

ik reken erop dat die een stuk stugger word en dat moet ook wel. achter snijden de wielkasten af en toe in de wielen. wil dus ook de kasten uit laten rollen.
weet iemand daar een adresje voor in de buurt van nijmegen? liefst 1 waar ze de lak intact laten. weet wel adresje in goch, maar weet niet hoe hun het doen, iemand ervaringen mee??

sjampoo
13-10-2005, 20:13
dit is 80/80 met standaard 14"...

http://img.mypicgallery.com/oergolf1/photo-0048_large.jpg


Met standaard 13" neem ik aan? Of hoe heb je de 13" doppen bewerk zodat ze op 14" velgen passen?

---


Lexo: Ik wil wel meten, maar ik kan niet: of ik moet ff me pa bellen.. maar voordat ie snapt wat ie moet opmeten.....

Lager: 80/80 is rijdbaar met 14 a 15 inch. Met 13 inch en platte bandjes: No go! Zit je iets te vaak aan de grond (trust me)

Ik had 60/60 (dramex), en met 165/55 R13 was t nog wel te doen.. Veel langer is niet meer te doen voor een daily.

Lexo
13-10-2005, 20:17
dus voor een 60/60 setje gaan? maar dan hangt ie og steeds op z'n kont..

de meeste setjes die ik gevonden heb zijn achter met "nuten" verstelling.. die kan ik achter dus op bijvoorbeeld 55 zetten en dan voor gewoon 60.

maar iemand met een adresje om de wielkasten uit te rollen? op deze manier kost het me banden..


of toch 80/60 en dan met een middendempervervanger en extreem verbrede wielkasten?

86C
13-10-2005, 22:16
Ik denk dat ie nu op 60/60 staat.
Ik heb 60/40 en met de originele velg/band combinatie lijkt ie erg op die van mij qua hoogte. (behalve ik heb wigvorm, jij niet echt)
Als je lager wil zou ik voor 80/60 gaan, dat moet nog wel kunnen en voordat je gaat uitrollen in je kassen, misschien eerst gewoon niet te brede band nemen en velg met goeie breedte en ET waarde, of bumpstops steken. carros bewerken ben ik sowieso nogal een beetje voorzichtig mee..

Dennis@polo86c.nl
14-10-2005, 07:29
Verschillende merken verlagingsveren zijn moeilijk met elkaar te vergelijk qua werkelijke verlaging.
Wat 60/60 is bij de een, is 40/40 bij de ander. (op papier)

Lexo
14-10-2005, 08:54
ik heb het nagemeten he jongens...

maar mijn achterbanden lopen nu dus al aan, er komt zo'n lelijke groef in.. maar misschien dat dat opgelost is met stuggere dempers???

JR
14-10-2005, 09:23
Ik denk dat ie nu op 60/60 staat.
Ik heb 60/40 en met de originele velg/band combinatie lijkt ie erg op die van mij qua hoogte. (behalve ik heb wigvorm, jij niet echt)
Als je lager wil zou ik voor 80/60 gaan, dat moet nog wel kunnen en voordat je gaat uitrollen in je kassen, misschien eerst gewoon niet te brede band nemen en velg met goeie breedte en ET waarde, of bumpstops steken. carros bewerken ben ik sowieso nogal een beetje voorzichtig mee..

Heb je misschien een foto van je auto met 60/40 en met de originele velg/band combinatie? :confused:

86C
14-10-2005, 12:20
Heb je misschien een foto van je auto met 60/40 en met de originele velg/band combinatie? :confused:

Ja hoor, dat heb ik wel..
Op 13" velg en 155/70 band

tadaaaa :D

http://img.photobucket.com/albums/v235/Vince86c/polo/P1010113.jpg

86C
14-10-2005, 12:27
ik heb het nagemeten he jongens...

maar mijn achterbanden lopen nu dus al aan, er komt zo'n lelijke groef in.. maar misschien dat dat opgelost is met stuggere dempers???

Als ik me niet vergis is stuggere demping alleen voor het uitveren van de auto, voor het (te ver) inveren van de auto zul je goeie veren moeten steken die stugger zijn als de originele veren. En als ie dan nog aanloopt zou je de veerweg kunnen verkleinen met bumpstops.. (dacht ik.. :tongue: )

Dus technici, correct me if i am wrong :D

SplitBien
14-10-2005, 12:28
@sjampoo, lager dan 60-60 is niet te doen voor een daily? Wat denk je van 120-120 met de golf? :D :D

Lexo
14-10-2005, 14:04
ok, nog ff alle feiten op een rijtje:

hij is nu 40/40 verlaagd, ik wil lager, zo laag als mogelijk eigenlijk..

ik wil ook graag dat ie niet meer op z'n kont hangt.. zal dus voor verder moeten verlagen als achter.
op dit moment lopen de wielen (13inch 7J met 175/50) achter af en toe aan tegen de wielkasten, daar wil ik ook vanaf.

wat kan ik het beste doen??

86C
14-10-2005, 15:07
wat kan ik het beste doen??

Dit topic nog eens goed doorlezen
;)

Lexo
14-10-2005, 16:26
dan moet het dus 60/40 of 60/50 worden om het rijdbaar te houden met bumpstops om mijn achterwielen heel te houden..

86C
14-10-2005, 17:01
Toch zouden bumpstops niet nodig hoeven te zijn.
Ik heb ook 60/40 verlaging met 7J velgen aan de achterzijde met 13" staal en 195/55 band en GEEN bumpstops.
Wel loopt de band soms heel iets aan tegen de wielkastlijsten, maar hoofdoorzaak hiervan is de ET-waarde van de velg, welke bij mij ET20 is en eigenlijk ET38 had moeten zijn.
Als je de goede ET-waarde op de velg hebt, een (redelijk) platte band hebt gemonteerd, goeie verlagingsveren hebt (geen goedkope troep) en een setje gekorte en evt. stuggere dempers hebt, dan zou het goed moeten gaan en zou je niet direct last moeten hebben van aanlopen, tenzij je lager gaat dan 60 millimeter.

Lexo
14-10-2005, 17:04
kijk en daarom vroeg ik het nog ff na...

snappie?

sjampoo
14-10-2005, 17:40
@sjampoo, lager dan 60-60 is niet te doen voor een daily? Wat denk je van 120-120 met de golf? :D :D

Ahum... ik zag jou vorige week midden op 't vada terrein jezelf klem rijden, uitstappen, rondlopen, en met uwen aarsch richting hemel onder uwen voituur gluren..

Dat doe ik dus liever niet (elke dag); daar is m'n aarsch te groot voor :)

btw: een polo 120-120 omlaag, en de wielen raken de grond niet meer..

TomKraft
14-10-2005, 17:48
btw: een polo 120-120 omlaag, en de wielen raken de grond niet meer..

AHUM

http://www.smartgroups.com/picvault/25641898.jpg/kiki23.jpg

http://www.smartgroups.com/picvault/25641914.jpg/kiki24.jpg

150-130, gemeten tov een originele polo ;)

Lexo
14-10-2005, 17:48
ghehe!!!

maar dan word het in mijn geval een 60/40 setje dat achter tot 60 in te stellen is!

HotWheels
14-10-2005, 17:49
ok heb net gekeken, hij staat op 165x65x13.... dacht dat ie standaard op 14" stond, niet dus.

met dit setje (weitech 80/80) vallen deze banden net niet in m'n wielkasten (achter is verstelbaar). miss heb je hier wat aan?!

Lexo
14-10-2005, 18:52
ok volgende probleem: ik heb wat setjes gevonden op ebay.de, die kosten rond de 170 euro en dan heb je 60/40 die achter met nuten tot 60 te verstellen is.

weet iemand hier in nederland een adres voor een dergelijk setje? en wat ben ik kwijt voor zo'n setje van fatsoenlijke kwaliteit?

houd er rekening mee dat ik student ben en dus geen 800 euro voor een schroefsetje kan betalen ofzo..

sjampoo
14-10-2005, 22:58
AHUM


:eek:

And yes, I stand corrected :redface:

175/50 R13?

die tunnelverstevingsbrug zit er nog onder zie ik: D'r is zo ook mee reden? Ach ja; :hitit: en wij gekke óllanders maar klagen dat de wegen in België nog slechter zijn..

800 pleuri voor een schroefset voor een Polo? mwaoh :)

Anywayz: Op Ebay staan zat nieuwe sets te koop van bedenkelijke kwaliteit... Raceland of weet ik veel wat. Koop liever goede dempers (bijv. koni) en combineer met leuke veren...

TomKraft
14-10-2005, 23:16
:eek:

And yes, I stand corrected :redface:

175/50 R13?

die tunnelverstevingsbrug zit er nog onder zie ik: D'r is zo ook mee reden? Ach ja; :hitit: en wij gekke óllanders maar klagen dat de wegen in België nog slechter zijn.....


175/50 idd ... verstevigingsding lag op 1.5cm, geprobeerd mee te rijden, raakte de intrit niet eens af :( maar 2cm hoger is het perfect rijdbaar ...

Lexo
15-10-2005, 16:24
Anywayz: Op Ebay staan zat nieuwe sets te koop van bedenkelijke kwaliteit... Raceland of weet ik veel wat. Koop liever goede dempers (bijv. koni) en combineer met leuke veren...

die bedoel ik ja, de komen op 150 tot 170 euro..

als ik zo'n setje samenstel met koni dempers, kan ik de achterkant dan nog verstellen???

Lexo
15-10-2005, 16:31
trouwens wat betekend rebound? moet ik dempers met of zonder hebben?

Lexo
15-10-2005, 16:52
ik zit nog ff te spitten op ebay.

nu snap ik de foto's niet helemaal,

dit is een compleet setje,
http://i5.ebayimg.com/01/i/05/27/e0/05_1_b.JPG

die knutsel je zo onder de polo lijkt me.



http://www.hkmotorsport.de/ebayDaten/Polo%20I-III.jpg
bij dit setje moeten de voorste dempers nog worden ingebouwd, uit mijn haynes begrijp ik dat er de demper in een soort pijp zit die afgesloten zit met een soort schroefdop waar dan weer de "zuiger" van de demper doorheen komt.


maar nu dit:
http://i24.ebayimg.com/03/i/03/13/53/bb_1_b.JPG


deze voordempers kunnen toch niet in die pijp? hoe werkt dat dan??



wil niet een verkeerd setje bestellen ofzo, wie helpt me ff?

Sjon
15-10-2005, 17:44
.

Lexo
15-10-2005, 18:29
bedankt sjon!

daar kan ik wat mee, dus het laatste setje heeft of een verkeerde foto, of het is gewoon niet voor mijn auto!

is dat loschroeven van die kap een beetje te doen trouwens??? en hoe zit het mee rebound?

sjampoo
15-10-2005, 21:36
rebound: zuigerstang van de demper is korter dan de originele 'af fabriek' demper.

Door de bank genomen: Bij alles lager dan 40mm heb je rebound dempers nodig: Als de auto volledig uitveert, mag de veer niet los komen te liggen (kan dan van z'n schotel afschieten. Door kortere schokdempers, blijft de veer ten aller tijden 'gespannen'. Monteer je toch gewoon standaard lengte dempers, ben je niet alleen levensgevaarlijk bezig, maar kom je ook van z'n lang zal ze leven niet door de APK..

Dennis@polo86c.nl
15-10-2005, 21:54
Loshalen van de die moer/kap staat hier (http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum/ikonboard.cgi?;act=ST;f=3;t=458) beschreven :)



bedankt sjon!

daar kan ik wat mee, dus het laatste setje heeft of een verkeerde foto, of het is gewoon niet voor mijn auto!

is dat loschroeven van die kap een beetje te doen trouwens??? en hoe zit het mee rebound?

Lexo
15-10-2005, 22:17
ok bedankt voor de info!!!

Jola
01-11-2005, 16:37
wow wat ingewikkeld allemaal.. maar even nog iets? ik heb eens gehoord.. (weet alleen niet meer of dat nou met de velgen of met de veren te maken had)

maar ik had eens gehoord van dat er 'iets' niet paste en dan moest je een stukkie ergens uitzagen of uitkloppen. vaag maar misschien weet iemand wel wat ik bedoel? zou trouwens wel met de velgen te maken hebben. geloof ik. dat is dus offtopic.

maar als je dus schroefveren zou halen dan moet er bijna geen probleem zijn?

want mijn vriend had ook eens schroefveren besteld en die pasten niet terwijl ze wel voor polo waren. heel vaag.

patje007
01-11-2005, 16:45
Onze vorige polo , ongeveer - 8 cm
http://www.smartgroups.com/picvault/31497146.jpg/Afbeelding15.jpg

HotWheels
01-11-2005, 18:37
wow wat ingewikkeld allemaal.. maar even nog iets? ik heb eens gehoord.. (weet alleen niet meer of dat nou met de velgen of met de veren te maken had)

maar ik had eens gehoord van dat er 'iets' niet paste en dan moest je een stukkie ergens uitzagen of uitkloppen. vaag maar misschien weet iemand wel wat ik bedoel? zou trouwens wel met de velgen te maken hebben. geloof ik. dat is dus offtopic.

maar als je dus schroefveren zou halen dan moet er bijna geen probleem zijn?

want mijn vriend had ook eens schroefveren besteld en die pasten niet terwijl ze wel voor polo waren. heel vaag.

jij bedoelt dat de aandrijfassen 't plaatwerk van je motorruimte kan raken doordat je extreem verlaagd. oplossing gewoon dat plaatwerk btje bijwerken met slijptol/hamer of weet ik veel wat.
dit heb je alleen met extreme verlagingen. mijne ligt 8cm op z'n gat en geen last. dus moet je nog lager gaan als 8cm... :woowoo:

Jola
07-11-2005, 17:44
ja dat bedoelde ik ja. wil zelf me polo ook gaan verlagen als me bankrekening het daarmee eens is. maar ik weet dus ook niet niet met wat of hoe en hoeveel. want je hebt zo'n hoop verschillende setjes. en ik snap het verschil tussen de schroefset niet met die andere set die je meestal in 3 standen kan zetten. vandaar..

Lexo
07-11-2005, 20:50
een schroefste kun je zowel voor als achter traploos in hoogte instellen, dus als jij voor 37 mm lager wil en achter 52 dan kan dat.


een setje dat in je in standen kan zetten kan dat vaak alleen maar achter en in stappen van 5/6 mm..