View Full Version : Wie weet wat voor motor dit is?
Hi allemaal!
Rob hier, nieuw op het forum.
Ik zag een mooie golf mk1 cabrio te koop staan, geadverteerd met een 1800 motor en een dubbele weber.
Nu vraag ik me af of dit echt webers zijn (kan aan mij liggen, maar lijkt solex?)
En weet iemand zo aan de foto te zien wat voor blok dit is?
Dank!
Rob
https://i.ibb.co/T0j9rGn/7279377-10.jpg (https://ibb.co/1XyFbNp)
Der Typ Siebzehn
19-05-2019, 11:25
Of dit Weber carbs zijn weet ik niet, maar het blok is in ieder geval een 4 cilinder 8V VW-Audi motor van het type "EA 827", waarschijnlijk zoals in de adv staat een 1800.
Of het ook daadwerkelijk een 1800 is kun je aan de motorcode zien die is ingeslagen op het blok ter hoogte van de stroomverdeler (net onder de kop, onder de 4e cilinder) de eerste 2 letters zijn bepalend.
Lijst met Golf 1 motorcodes (http://golf1-ig.de/golf/facts/engines/index.php)
Van Limburg
19-05-2019, 11:42
Zijn vrijwel zeker geen webers zoals ik het zie. Of het zou een ouder type zijn.
Maar het staat er op, aan verkoper vragen kan altijd:D
Roy16VG60
19-05-2019, 13:00
Dit zijn Solex/Mikuni carburateurs in 40mm denk ik.
bedankt voor de snelle reacties!
Ok; dus oorspronkelijk een motor uit een audi? of een door audi bedachte 8v die standaard ook in vw werd geleverd?
Staan solex/mikuni carberateurs verder als 'goede' carbs die hun instellingen beetje goed vast houden, of zijn dit probleem kinderen waar ik beter ver uit de buurt blijf?
Ga morgen bij de wagen kijken in ieder geval!
Kan gewoon de originele motor zijn, wat geeft het kenteken aan?
Roy16VG60
19-05-2019, 18:12
Nee, dit is zelfbouw. Er is geen vw of audi blok met deze carburateurs geleverd. Ik denk dat de carburateurs van Japanse motorfietsen afkomstig zijn. Prima kwaliteit dus :thumbup:
@roy16g60 dat het zelfbouw was had ik al wel door. Maar het blok zelf bedoelde ik (dus los van de carburateurs)
Gezien @DerTypSiebzehn aangaf dat dit een audi blok is
Kan gewoon de originele motor zijn, wat geeft het kenteken aan?
Kenteken online is er nogal vaag over ( 57-DG-JH )
VOLKSWAGEN GOLF I Cabriolet (155) | 1979.01-1993.04 - 1.8 - 1781ccm 95pk (57DGJH) (1e reg: 13-03-1989)
Een JH dus. Steuntje voor de gaskabel op het kleppendeksel gaf al aan dat van origine een mechanische inspuiter was. Wanneer je zoekt op kenteken kom je verlopen advertenties tegen waarin wordt aangegeven dat het om Solexen gaat.
Van Limburg
19-05-2019, 22:36
Gezien @DerTypSiebzehn aangaf dat dit een audi blok is
Hij zei: VW-Audi motor. Gewoon origineel blokje.
Solexen kunnen wat moeilijker zijn dan Webers maar dat zou verder niks mogen uitmaken. Ombouwen naar webers kan altijd nog.
In dat geval gaat het helemaal goed komen!
Advertentie heeft het wel over 131 ok, is dat dan beetje realistisch voor zo'n blok? (gokken maar tuning als nokkenassen en misschien een ander spruitstuk).
Lijkt me niet helemaal kloppen?
Los daarvan gewoon mooie wagen, dus maakt ook niet perse uit
Gewoon een proefrit mee gaan maken, dat geeft misschien een wat beter idee over de motor/carbs.
131 pk moet kunnen, maar dan is er inderdaad iets meer aan gedaan. De auto stond te koop in Geldermalsen zag ik, daar zit wel iemand die weet hoe hij alle pk's uit een motor moet halen.
Nice; nou ben heel benieuwd!
Wie zit er in Geldermalsen dan?
Nice; nou ben heel benieuwd!
Wie zit er in Geldermalsen dan?
http://www.speedcentre.nl/
Volgens de oude advertemtie was de Mk1 knap aan de prijs. :screwy:
Ottie1976
21-05-2019, 10:56
Lijkt me gewoon een standaard 2h blok uit een cabrio...Die heb ik ook en is standaard met inspuiting. Die van mij is ook gekieteld en daar komt 126 PK uit.
Dus het kan wel en met carburateurs misschien nog wel meer. Auto stond overigens al heel lang op diverse plekken op het internet.
Maak een uitgebreide testrit en kijk of het wat is. Historie vind ik daarbij altijd van belang. Hou ons op de hoogte leuk.
Lijkt me gewoon een standaard 2h blok uit een cabrio...Die heb ik ook en is standaard met inspuiting. Die van mij is ook gekieteld en daar komt 126 PK uit.
Dus het kan wel en met carburateurs misschien nog wel meer. Auto stond overigens al heel lang op diverse plekken op het internet.
Maak een uitgebreide testrit en kijk of het wat is. Historie vind ik daarbij altijd van belang. Hou ons op de hoogte leuk.
Bij een 2H blok is de compressie hoger. Een JH heeft een lagere compressie. ik zou ook een 2H gebruiken
Ottie1976
21-05-2019, 12:59
Maar kan jij van deze bovenkant zien welk blok het is dan? Kan net zo goed een 2h zijn toch?
Benieuwd of die hem gekocht heeft :)
Maar kan jij van deze bovenkant zien welk blok het is dan? Kan net zo goed een 2h zijn toch?
Dat is niet te zien. Misschien 2H onderblok, JH cillinderkop en een JH kleppendeksel.
Geen idee.
Ottie1976
21-05-2019, 13:57
Benieuwd of de koop door is gegaan....
Dat is niet te zien. Misschien 2H onderblok, JH cillinderkop en een JH kleppendeksel.
Geen idee.
Denk dat het gewoon de oorspronkelijke JH is. Als je het onderblok wisselt lijkt het me logischer om er meteen een 2.0 voor te pakken.
Het is hem niet geworden.. Hij was net dag voor ik ging kijken blijkbaar verkocht :(
Stond er nog wel, nieuwe eigenaar moet hem nog ophalen. Zag er best netjes uit (keer overgespoten en hier en daar nu wat lakschade).
Ik zal dus rustig verder morgen zoeken
Ottie1976
22-05-2019, 09:42
Kleine tip.
Pak er 1 met een goede historie, en niet op carburateurs...
Der Typ Siebzehn
22-05-2019, 10:22
Kreeg toevallig via wets ep 'n paar dagen terug van 'n bekende deze link van 'n vroege uit 1981
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/volkswagen-golf-i-cabrio/1124603069-216-1926
Is er dus wel eentje met standaard een eenvoudige carb en automatic... :rolleyes:
Ottie1976
22-05-2019, 10:59
Leuk en eerlijk ding lijkt me dat...
Der Typ Siebzehn
22-05-2019, 12:22
Lijkt me ook. De persoon die me dit stuurde heeft trouwens precies zulk een, ook dat jaar en in die kleur, muv dat de zijne er een met schakelbak is.
Ottie1976
23-05-2019, 08:06
De echte eerlijke met een deugdelijk verhaal worden wel duurder
https://www.autowereld.nl/volkswagen/golf-cabriolet/1-8-1e-eigenaar-30428818/details.html
Op het eerste gezicht een nette auto. Mooie km stand en redelijke prijs.
golf fahrer
23-05-2019, 13:26
Te recent :tongue:
Neem die vroege maar :cool:
Kleine tip.
Pak er 1 met een goede historie, en niet op carburateurs...
Hi all,
Ik heb dus deze auto gekocht, en zie nu dit topic voorbij komen. Die woorden van ottie1976 geven me er even geen lekker gevoel over.. Maar ja, deal is al gemaakt en haal hem zaterdag op :)
(ik ben al kleine tien jaar niet meer actief op dit forum, maar met de komst van weer een echte vw had ik er toch weer behoefte aan)
Hi all,
Ik heb dus deze auto gekocht, en zie nu dit topic voorbij komen. Die woorden van ottie1976 geven me er even geen lekker gevoel over.. Maar ja, deal is al gemaakt en haal hem zaterdag op :)
(ik ben al kleine tien jaar niet meer actief op dit forum, maar met de komst van weer een echte vw had ik er toch weer behoefte aan)
Er is niks mis met goed afgestelde carbs, geluid kan geen vierpitter met injectie tegenop. Komend weekend cabrioweer, lekker genieten!
Roy16VG60
23-05-2019, 20:29
Er is niks mis met goed afgestelde carbs, geluid kan geen vierpitter met injectie tegenop. Komend weekend cabrioweer, lekker genieten!
Tenzij voorzien van een G-lader :tongue:
Er is niks mis met goed afgestelde carbs, geluid kan geen vierpitter met injectie tegenop. Komend weekend cabrioweer, lekker genieten!
Dat was ook wel de doorslaggevende factor bij de proefrit moet ik zeggen.
Nieuwe kap in 2015; zeer netjes afgeveerd; een keer opnieuw gespoten (maar niet heel denderend meer), een net interieur.. allemaal quasi prima..
Maar dat geluid! Man man man! Ik kon mijn glimlach niet bedwingen toen ik daar een rondje in reed. Dus met pure emotie gekocht, en in de emotie niet eens goed gekeken naar historie en dergelijke.
Ben wat dat betreft wel benieuwd wat er aan de motor is gebeurd met de jaren; carrosserie zag er goed hard uit naar wat ik kon zien dus daar zal het hopelijk niet aan liggen
Tenzij voorzien van een G-lader :tongue:
Het geluid van een Vr6 (heb ik jaren in gereden), of een mooie v8 evenaar je niet snel in mijn opinie. dit is heel anders maar alsnog erg lekker.
Een g60 klinkt ook lekker, maar atmosferisch heeft voor mij toch wel de voorkeur.
Dat was ook wel de doorslaggevende factor bij de proefrit moet ik zeggen.
Nieuwe kap in 2015; zeer netjes afgeveerd; een keer opnieuw gespoten (maar niet heel denderend meer), een net interieur.. allemaal quasi prima..
Maar dat geluid! Man man man! Ik kon mijn glimlach niet bedwingen toen ik daar een rondje in reed. Dus met pure emotie gekocht, en in de emotie niet eens goed gekeken naar historie en dergelijke.
Ben wat dat betreft wel benieuwd wat er aan de motor is gebeurd met de jaren; carrosserie zag er goed hard uit naar wat ik kon zien dus daar zal het hopelijk niet aan liggen
Historie zegt me bij deze bouwjaren ook niet meer zoveel. Meeste wat stuk kan gaan is al eens vervangen. :D
Zit er wel uitdraai van vermogenstest bij?
Tenzij voorzien van een G-lader :tongue:
Herstel, ongeladen vierpitter. :D
Sinaasboom
23-05-2019, 21:14
Ben benieuwd naar de foto's en verdere verhalen van de auto!! :) :wee:
Ben benieuwd naar de foto's en verdere verhalen van de auto!! :) :wee:
die komen aankomend weekend er zeker aan!! :jacks: :jacks: :jacks:
Ottie1976
27-05-2019, 08:24
Maar heb je een uitdraai. Niet gek laten maken door mijn gezeur hoor hahahaha. Ik be vooral voor injectie gegaan gezien meer zekerheid dat ie het altijd doet en verbruik...
Genieten van dat ding
Ottie1976
27-05-2019, 08:25
Maar heb je een uitdraai. Niet gek laten maken door mijn gezeur hoor hahahaha. Ik be vooral voor injectie gegaan gezien meer zekerheid dat ie het altijd doet en verbruik...
Ik vind historie overigens wel van doorslaggevend belang. Ook voor mij echt een meerwaarde van de hobby
Genieten van dat ding
Maar heb je een uitdraai. Niet gek laten maken door mijn gezeur hoor hahahaha. Ik be vooral voor injectie gegaan gezien meer zekerheid dat ie het altijd doet en verbruik...
Ik vind historie overigens wel van doorslaggevend belang. Ook voor mij echt een meerwaarde van de hobby
Genieten van dat ding
Geen uitdraai erbij helaas, maar ik ga tzt wel een keer mee op een rollerbank dagje en dan weten we het zeker.
Uiteindelijo rijdt ie lekker en zit er voldoende vermogen in om het leuk te maken :)
Daarnaast gelukkig wel een heel pak aan rekeningen en onderhoudshistorie.
Ottie1976
05-06-2019, 10:25
Dat is mooi. Ik hoop dat je er heel erg veel plezier mee hebt. Het is een fantastische hobby!!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.