PDA

View Full Version : remmen ontluchten

manijack
04-10-2005, 10:58
Wie heeft er nog ideeën???? Na 6!!!! keer ontluchten blijft er in mijn remsysteem nog steeds lucht zitten. Ik heb de hoofdremcilinder, alle slangen, leidingen en wielremcilinders achter vervangen. Als ik ga ontluchten heeft hij bij het op druk pompen even druk en zit na lostlaten en even (5 sec.) laten staan weer onder in. Ik heb ontlucht bij alle overgangen, hoofdremcilinder-leiding, leiding-verdeelstuk achter, leiding-remslang, leiding-wielremcilinder, remklauw-remslang, dus ik weet het ff niet meer. Heeft iemand nog een idee :confused:

Alvast bedankt.

Brothersinbeetles
04-10-2005, 12:13
Je hebt je pedaal na het vervangen v/d hoofdremcilinder niet te ver ingetrapt? Leg zelf meestal een blok hout achter het pedaal voor de zekerheid.

Heb je alle wielremcilinders al gehad (d.w.z ontlucht)? Bij de Ghia net voor Spa ook stress gehad omdat ontluchten niet ging. Ontluchten RA, LA, RV en LV. Tot ontluchten LV kwam overal nog lucht uit. Na LV alles nog eens ontlucht en toen was het probleem opgelost. Oorzaak geen idee, maar wel opgelost.

manijack
05-10-2005, 13:07
Je hebt je pedaal na het vervangen v/d hoofdremcilinder niet te ver ingetrapt? Leg zelf meestal een blok hout achter het pedaal voor de zekerheid.

Heb je alle wielremcilinders al gehad (d.w.z ontlucht)? Bij de Ghia net voor Spa ook stress gehad omdat ontluchten niet ging. Ontluchten RA, LA, RV en LV. Tot ontluchten LV kwam overal nog lucht uit. Na LV alles nog eens ontlucht en toen was het probleem opgelost. Oorzaak geen idee, maar wel opgelost.

Ik heb alle wrc gehad, meestal gaat het ook goed na een X of 2 maar nu helaas niet. Hoorde gisteren op de ACN nog iets over de vrijeslag van het pedaal, volgens mij heeft hij die maar ik ga vanavond voor de zekerheid nog even kijken. Als er geen vrije slag is krijg je hem namelijk ook niet ontlucht.
Dus ik hoop dat het vanavond goed komt......

SplitBien
05-10-2005, 13:10
Dus je bent met slechte remmen naar de acn gereden??? :eek:

manijack
05-10-2005, 13:13
nee, op de ACN was ik met de variant en het remmenprobleem is met de ponton :tongue:

SplitBien
05-10-2005, 13:30
oh haha OEPS http://www.emotipad.com/newemoticons/Blond-Moment.gif

lowghia
08-10-2005, 19:37
meschien heb je hier wat aan :rolleyes:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/6/9/onluchting.JPG

leo
23-11-2005, 23:31
ik heb ook wel eens gehoord van het te ver in trappen van het rempadaal bij het ontluchten remde ook van geen porem heb daarna een andere gemonteerd probleem opgelost maar dat zegt natuurlijk ook niets gr leo

berendd
24-11-2005, 09:38
laatst hetzelfde gehad...

druk pompen ging prima, maar rustig intrappend deed hij niks, andere hoofdcylinder erop en het was weer in orde.

ontluchten wel goed gedaan?
na monteren nieuwe hoofdcylinder, eerst deze vullen, dan de lucht eruit, zodat er overal olie uit komt, dan pas de leidingen monteren. en dan alles ontluchten beginnend bij de langste leiding.

vwcrewcab
24-11-2005, 10:22
laatst hetzelfde gehad...

druk pompen ging prima, maar rustig intrappend deed hij niks, andere hoofdcylinder erop en het was weer in orde.

ontluchten wel goed gedaan?
na monteren nieuwe hoofdcylinder, eerst deze vullen, dan de lucht eruit, zodat er overal olie uit komt, dan pas de leidingen monteren. en dan alles ontluchten beginnend bij de langste leiding.

Heb ook hetzelfde gehad met de hoofdrem cilinder, en na vervanging was het weer helemaal in orde!!!

Als je bekend bent bij een garage vraag je toch ff of zij hem kunnen ontluchten, met zo'n mooi apparaat man até!

nederbug
27-11-2005, 15:40
heb je voor je klauwen (L+R) niet verwisseld
dan zit namelijk je ontluchting aan de onderkant
succes!
groeten John.