PDA

View Full Version : startproblemen polo 1989

polo-mk2
17-09-2005, 09:49
hoi

ik heb een probleem met mijn polootje 1.3 b uit 1989. sinds enige tijd heb ik startproblemen... hij doet dit echter af en toe wel en af en toe niet... met vochtig weer heeft het niet te maken. de startmotor draaid wel altijd normaal maar de motor springt niet aan. ook niet met doorstarten maar na 30 keer proberen wil ie wel weer es aanspringen. de kontaktpuntjes in de bobine zijn in orde en de rotor heb ik vernieuwd.

wat kan mijn probleem nog zijn? en hoe meet je bougiekabels door? gewoon eraf trekken en de weerstand meten ofzo??

ow ja, ik vind eigelijk ook dat de motor niet 100% lekker loopt als ie stationair loopt, beetje schokkerig enzo, heb t gevoel dat ie wil uitvallen maar dat doet ie dan ook weer (net) niet... misschien heeft dit ook ermee te maken?

ik hoop dat iemand me kan helpen....

groetjes

Harry

vw golf 1979
17-09-2005, 13:48
ik zou beginnen met alle massapunten een keer na te zien en proper te maken. mijn broer had het laatst ook en na een tijdje wou hij zelfs niet meer stationair blijven draaien. bij hem was het het massakabeltje dat van de carbu naat het blok gaat waar oxidatie op zat. succes en hou ons op de hoogte

polo-mk2
19-09-2005, 18:26
hmmz

ik denk nu dat ik het probleem ergens anders moet zoeken...

als ik de sleutel omdraai hoor ik de benzine pomp druk opbouwen. dan start de auto wel. als ik de sleutel omdraai en ik hoor nix dan start ie ook niet...

volgens mij moet ik in deze richting het probleem zoeken.

iemand ideeen??

mvg

Dennis@polo86c.nl
19-09-2005, 19:57
Pomprelais! Zit naast de zekeringkast en computer onder de motorkap.
Kontakten goed schoonmaken.

polo-mk2
21-09-2005, 08:37
ik heb gister best veel in me handen gehad wat onder de motorkap uitkwam en schoon gemaakt... maar om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee hoe het pomprelais er uit ziet... kan je aub de afmetetingen, vorm en kleur omschrijven... misschien heb ik em al gehad, misschien niet!!

op het moment is het starten en wegrijden dus maar effe afwachten wat dat betreft!!

polo-mk2
22-09-2005, 09:02
hmm blijkbaar niet....
: (

toch maar even omschrijving van relais afwachten en opnieuw proberen.

Dennis@polo86c.nl
22-09-2005, 12:36
Pomp relais zit zo ongeveer naast de computer onder de waterafdekking onder de motorkap, en is ongeveer (lxbxh) 2x2x3cm groot.
Alu of plastic.
Er kunnen meerdere zitten, maar het kan geen kwaad om van allemaal de kontakten goed schoon te maken (kontaktspray), wel goed kijken hoe het relais gemonteerd zit.

martijnvanderh
22-09-2005, 12:53
koolborstels checken! (zou heten die krengen toch?)

Kijk meteen of de bougies goed gekleurd zijn!

polo-mk2
28-09-2005, 18:18
bougies weet ik wel maar wat zijn koolborstels en waar vind ik ze?

en van dat pomprelais... ik meen dat ik er 1 van de 2 (zate er 2) wel gehad heb, zal ze allebei nog es nakijken. wel lijkt het erop dat hij nu anders start als eerst, maar nog niet zoals het hoort.

Dennis@polo86c.nl
28-09-2005, 22:08
Koolborstels zitten in de dynamo :)
Gok dat hij de kontaktpunten bedoelt, maar die zitten vanaf modeljaar 1986 al niet meer in een polo :D