JohanV
19-02-2016, 19:57
Hallo, ik heb het volgende probleem met mijn Golf (NZ motor, AKW 4-bak). Bij wegrijden hoor ik al enige tijd een ritmisch klapperend/tikkend geluid in de buurt van het schutbord. Ik heb verschillende mogelijkheden proberen te onderzoeken, motorsteunen, veerpootlagers, uitlaat, aandrijfassen, homokineten, maar ik weet het nog steeds niet, het is moeilijk te lokaliseren.
Vandaag viel me op dat ik een wat schurend geluid hoor als ik de koppeling loslaat en de bak in de vrijloop staat (nooit gemerkt, omdat ik hem altijd in de versnelling laat). Het geluid is direct weg bij intrappen van de koppeling. Ik denk nu dus dat het met de koppeling te maken heeft.
Herkent iemand deze combinatie toevallig? Druklager, aandrijfas, versnellingsbak zelf, of kan het ook nog iets simpels als de koppelingskabel zijn?
Alvast bedankt,
JohanV
Vandaag viel me op dat ik een wat schurend geluid hoor als ik de koppeling loslaat en de bak in de vrijloop staat (nooit gemerkt, omdat ik hem altijd in de versnelling laat). Het geluid is direct weg bij intrappen van de koppeling. Ik denk nu dus dat het met de koppeling te maken heeft.
Herkent iemand deze combinatie toevallig? Druklager, aandrijfas, versnellingsbak zelf, of kan het ook nog iets simpels als de koppelingskabel zijn?
Alvast bedankt,
JohanV