Function
24-01-2016, 14:17
Mijn no budget Golf 1.3 NZ Function '92 klinkt momenteel als een opgevoerde Kever.
Het komt door een lekkage in de uitlaat.
De lekkage zit in de verbinding tussen de voorpijp en de katalysator.
Door roestvorming(?) is er iets ruimte ontstaan (onderste bout?) waardoor de interne ring rammelt en er veel herrie is door lekkende uitlaatgassen.
Tot nu toe heb ik alleen een oppervlakkige inspectie gedaan!
Hmm, foto's volgen hieronder als ik snap hoe je kan uploaden.
Heeft iemand hiermee ervaring om dit op de “el cheapo” manier (tijdelijk) op te lossen?
– Kun je de vastgeroeste bouten doorzagen en er gemakkelijk uittikken?
Of is alles als zo zwak als chips en breekt zo af?
– Zelf zit ik te denken aan om aan de katalysator kant een paar flinke tikken te geven zodat de hoek waar de bout zit iets verbuigt.
Is dat wat?
– Met ijzerdraad en wigjes aanspannen?
– constructie met ringen over de bestaande rand (kat-kant) en ring van de voorpijp-kant. Die met verse bouten aangetrokken worden.
– Nog meer suggesties?
Het komt door een lekkage in de uitlaat.
De lekkage zit in de verbinding tussen de voorpijp en de katalysator.
Door roestvorming(?) is er iets ruimte ontstaan (onderste bout?) waardoor de interne ring rammelt en er veel herrie is door lekkende uitlaatgassen.
Tot nu toe heb ik alleen een oppervlakkige inspectie gedaan!
Hmm, foto's volgen hieronder als ik snap hoe je kan uploaden.
Heeft iemand hiermee ervaring om dit op de “el cheapo” manier (tijdelijk) op te lossen?
– Kun je de vastgeroeste bouten doorzagen en er gemakkelijk uittikken?
Of is alles als zo zwak als chips en breekt zo af?
– Zelf zit ik te denken aan om aan de katalysator kant een paar flinke tikken te geven zodat de hoek waar de bout zit iets verbuigt.
Is dat wat?
– Met ijzerdraad en wigjes aanspannen?
– constructie met ringen over de bestaande rand (kat-kant) en ring van de voorpijp-kant. Die met verse bouten aangetrokken worden.
– Nog meer suggesties?