Log in

View Full Version : mk2 10millionen


nebeltje
08-01-2016, 11:33
Hooi
k heb nu een golf mk2 10millionen editie (hoe je t ookschrijft) met een een 1.6 carburateur moter
alles is origineel maarhij is me te stil...
iemand tips voor eindempers voor een mooi geluid?

wessel97
08-01-2016, 11:42
In geval van een compleet ander uitlaat systeem zou ik Supersprint, Powersprint (eigenlijk hetzelfde) of een simons uitlaatsysteem monteren.

Houd er wel rekening mee dat dit misschien wel net zoveel kost als de aanschaf van het golfje. Je kunt er eventueel ook alleen een andere einddemper onderzetten maar ik denk dat je dan niet het resultaat krijgt wat je graag wilt.

nebeltje
08-01-2016, 13:48
Kheb nog een simons eind demper van mn golf mk 1 gaf ook mooi geluid die eerst teste

Danielgolf
08-01-2016, 14:04
Remus of sebring einddemper geeft ook lekker geluid.

The Skinnmeister
08-01-2016, 14:37
Je kan er ook een 'soundpipe' tussen zetten, vervanging van je midden demper. Wordt het ook al een sportiever geluid.

nebeltje
08-01-2016, 17:12
Okee moet wel dikke pijp achter hebbe deze is te klein haha

fcapri
08-01-2016, 17:57
luchtfilterdoos en dergelijke eraf gooien en open luchtfilter erop. krijg je motorgeluid ipv uitlaat geluid.
je auto blijft muisstil zolang je normaal rijd, maar eens je volgas gaat, hoor je de boel.
in tegenstelling tot een open uitlaat die ook een hoop kabaal maakt als je langzaam rijd.

haal de doos er maar eens volledig af en ga rijd eens de straat door :) (niet te lang rijden zo, zonder luchtfilter), maar datzelfde geluid krijg je ook met een k&n kit of dergelijke

nebeltje
09-01-2016, 13:02
Aaah okee maar k vind een continu geluid toch mooier haha

Broer Konijn
10-01-2016, 00:14
Ik heb ook een golf 2 1.6 met daaronder een uitlaatsysteem zonder katalysator en met middendemper vervanger plus een originele einddemper (wel met een sierstukje) en dat klinkt ook goed vind ik, hier een filmpje van mijn golf en het geluid: https://www.youtube.com/watch?v=9ucX5jj0SZc

nebeltje
10-01-2016, 23:22
Nice maar komt een dikke remus op

Cabby1990
11-01-2016, 19:25
Dat meen je toch niet? :shake:

wessel97
12-01-2016, 12:25
Dat meen je toch niet? :shake:

:goodpost:

Black Devil
12-01-2016, 22:29
Hahaha 'een dikke remus'. Vroegah in de jaren 90 was dat inderdaad dik, persoonlijk vind ik een Remus uitlaat niet meer kunnen. Vaak is de styling ook niet passend bij de oude look van een golf 2.

martinus83
13-01-2016, 12:52
Please, laat de auto zoals hij is. Iig qua looks, je wilt wat anders aan je auto maar dit is het niet, geloof me.
Schroefsetje en een leuke set wielen, standard recept en wél kans van slagen qua verbetering ;)

Middemper vervangertje kan leuk zijn. Snerpt een beetje. Daar achter zou je wel eventueel een andere demper, met oem look eindpijpje kunnen monteren. Maar op een 1.6 ?... why

nebeltje
14-01-2016, 12:21
schroefset sit dr onder en komen straks ronal turbo velgen onder, maar kwa uitlaat standaart kleine pijpjes vind ik niks, grote utlaat vind ik mooi dit is een remus met 2pijpen die op t einde beetje omhoog gaan, op mn golf 1 zit een dikke simons demper voorde rest niks ziet er geweldig uit maar opde snelweg werd je doof

Rick
14-01-2016, 12:26
Altijd zo zonde he, die blehrpijpen. Maar het is jouw auto, doe ermee waar jij warm van wordt.

wessel97
14-01-2016, 17:14
schroefset sit dr onder en komen straks ronal turbo velgen onder, maar kwa uitlaat standaart kleine pijpjes vind ik niks, grote utlaat vind ik mooi dit is een remus met 2pijpen die op t einde beetje omhoog gaan, op mn golf 1 zit een dikke simons demper voorde rest niks ziet er geweldig uit maar opde snelweg werd je doof

En jij verwacht een ander resultaat met die remus? Met een supersprint uitlaat word het heel moeilijk om de auto stil te krijgen.. Maar met een simons demper is dat goed te doen. Je moet er wel 2 tussen hebben want een rechte pijp met 1 demper is niet te doen dat weet ik uit ervaring.

Je moet uiteraard doen wat je zelf wilt, iedereen probeert je alleen maar te adviseren om er geen remus onder te doen. Teminste... het mag maar dan moet je niet boos worden als je voor sjonnie aangezien word :D :D daarbij is de combi van ronal turbo's en een remus ook niet passend aangezien ronals oldscool zijn en een remus einddemper gewoon.. Tja nooit echt mooi is geweest.

Berrychello
15-01-2016, 19:36
S-rohr, dat is iig het mooist onder een mk2!

Ik had alleen het sierstuk, maar dit oogt toch perfect?
http://i4.photobucket.com/albums/y109/berrystapper/Golf/20012008039.jpg (http://s4.photobucket.com/user/berrystapper/media/Golf/20012008039.jpg.html)

nebeltje
16-01-2016, 13:40
Mwaa vind k te klein, mijn smaak is gewoon mooi groot uitlaatje dr onder en als mense me als sjonnie gaan aanzien doen ze dat maar intreseert mij vrij weinig ;)

nebeltje
16-01-2016, 17:14
Tips waar k open luchtfilter kan halen? Remus hangt maar is nog steeds stil als eerst nu reed k ff straat op en neer sonder filter en klinkt wel geinig
de tussen demper en cat, gaan dr later onder weg

Cabby1990
17-01-2016, 17:51
K&n

fcapri
17-01-2016, 20:21
en geen inlegfilter maar een replacement KIT.

waarschijnlijk deze: http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=56-9159
maar je gaat beter eens naar een automotive zaak om het daar precies op te zoeken (ik heb maar een 1.6 golf2 uit 1988 genomen)
http://www.knfilters.com/images/m/56-9159.jpg .


en niet dit kopen hé, dat helpt niks aan het geluid
http://www.knfilters.com/images/m/33-2092.jpg

nebeltje
18-01-2016, 17:15
Endat past dus zo op de carburateur?
Vind t persoonlijk wel duur voor aleen maar een filtertje

Cabby1990
18-01-2016, 18:00
Dat filtertje is wel heeeel belangrijk voor je motor! Bespaar daar aub niet op :screwy:

Broer Konijn
18-01-2016, 18:38
Je hebt er ook een goedkopere schuim variant van voor zo'n 5 tientjes http://www.ebay.nl/itm/RAMAIR-Carb-Air-Filters-With-Baseplate-Pierburg-2E2-2E3-2E-E-65mm-Bolt-On-/350692519958?hash=item51a6e73016:g:2a0AAOSwVFlT8yfN

fcapri
18-01-2016, 20:00
ik vind het spotgoedkoop voor zo een filterke, je hoeft het ook nooit meer te vervangen.
daar zit de adapterplaat in, het filtertje zelf, en de chroom topplaat.
als die vuil is, was je die uit, opnieuw olien en monteren.

een gewone luchtfilter kost al een 15-20€, na 60 000km ben je al evenveel geld kwijt aan papieren luchtfilters en heb je die k&n nog niet één keer moeten reinigen.

men capri had er destijds ook ene, zalig geluid gewoon. in 5de aan het cruizen aan 50km/h in bebouwde kom, druk je ineens volgas en hoor je zo een gebrom uit de motorkap die boven het uitlaatgeluid uit kwam
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/capri/640/capri_verkoop0002b.jpg
men dodge had er ook ene, al moest ik wel de originele top behouden door de gasinstallatie
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/dodge/640/DSCN1574.jpg
men sierra 2.8iV6 heeft ook een k&n steken (wel inlegfilter).

voor de fiesta was ik het van plan totdat ik het blok heb opgeblazen. had daar ook de behuizing al verwijderd om het geluid te krijgen
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/fiesta2/640/PICT1674.jpg

ik veranderd geen uitlaten meer, enkel de luchtfilters

nebeltje
19-01-2016, 09:40
Okee dat wist k niet dat ze zoveel beter zijn., krijg erdoor ook winst in vermogen? En het is dus zo plug en play op de cabra?

fcapri
19-01-2016, 12:03
als je de correcte koopt voor uw auto, dan is het idd plug en play. oude luchtfilterdoos verwijderen, nieuwe kit erop monteren.

vermogenwinst beweren ze wel, maar heb er toch niks van gemerkt. al die fabrikanten beweren trouwens dat je 10-15pk winst krijgt, en ze tonen dit ook aan in hun testen.
alleen staat er nergens bij vermeld dat die testwagen al een 20 000km oude vervuilde papieren luchtfilter had waarmee de auto slechts 73pk van de originele 80pk over had, en na het monteren heeft die auto ineens 82pk. 9pk winst beweren ze dan ineens.
met een nieuwe papieren luchtfilter zou die ook wel een 81pk gehaald hebben. als er dan al winst is, zal het niet meer dan 1-2pk zijn.
dit is dan meer te wijten aan het verwijderen van die oude luchtfilterdoos met lange aanzuigleiding naar uwe voorvleugel en kleine diameter van die aanzuigleiding.
dat alles komt te vervallen en de carbu kan 360° rondom zich (warme*) lucht aanzuigen.

*reken op een hete zomerdag maar zeker met vermogenverlies

Broer Konijn
19-01-2016, 19:00
het is dus zo plug en play op de cabra?

Serieus, cabra ? :D :rolleyes:

Polo1w
19-01-2016, 20:56
Serieus, cabra ? :D : :rolleyes:
Ey-ey broer, jeweettoch, die cabra.

Broer Konijn
20-01-2016, 05:59
Ja man die cabrataraskivergaskimasjienski

nebeltje
20-01-2016, 11:31
Jaatogg geen zin om hele woord te type
Maar zie wel ff wat k ga doen geld inde golf 2 steken
Of weer in mn golf 1of een andere golf 1
Reed eerst golf 1 maar stuk door ongeluk

Blaauwwiekel
03-05-2016, 22:53
Bist wel een beetje apart man.
Wil niet zeggen dat ik geweldig ben, maar de ene topic mag de golf niks kosten, hier heb je het weer over Remus, en poespas, en vermogen winst, andere topics krijg je uitleg over vermogen winst, en wil je geen kosten maken?
Wat is nu eigenlijk je eigen id? Wat ben je met de golf van plan, rijden? Of ga je in een golf 1 verder die in crashed is? Ik ben je hele verhaal en id kwijt.
Der is nu op meerdere topics inmiddels vermeld:
Sommige pierburgjes 2e zijn ruk, jij hebt schijnbaar 1 daarvan, koop een weber. Heb je goedlopende motor, en nog winst in vermogen ook. Leg bij die weber een K&N is ook vermeld, heb je geluid.
Je wilt er voor 500,- aan wielen onder kopen, maar als je dan alsnog waardeloos lopende motor hebt, weet niet hoor, maar heb je er geen fuck aan.
Dikke remus helpt je Carb ook niet???
Sorry, maar lees het allemaal een beetje, en ben volledig alles kwijt.
Je roept ook dat ie anders de banger maar in gaat? heb je tijdens de banger wel wat aan een kut lopende golf met remus?