PDA

View Full Version : Schijfremmen achter golf/jetta 2


VwGolfMK2VW
12-11-2015, 20:25
Hallo,

Er zullen vast meerdere topics van zijn maar kan ze zo niet vinden.

Ik zou graag een duidelijke lijst maken van wat er nou exact nodig is om de remtrommels achter te vervangen voor schijven zonder! de complete as eronder heen te halen.

De oude trommel:

- Oude trommel compleet verwijderen tot op de kale as.
- Handremkabels verwijderen
- Flexibele stuk remslang verwijderen.

Schijven opbouwen:

- astappen instaleren
- beugels voor remklauwen instaleren (?)
- stofkappen instaleren
- remschijf instaleren (eerst lagers erin)
- remklauw erop (mogelijk ook golf 4 achterklauwen? Ter voorkoming van het vastlopen)
- handremkabels bijpassend bij de schijven (lengte?)
- flexibel stuk remslang instaleren.

Onder de kap:

- remcilinder upgraden van origineel 20mm naar 22mm
- bekrachtiger ook aanpassen? Of past hier een 22mm zo op?

Zooitje onluchten en klaar is kees? En kan je de originele remkrachtverdeler behouden??

Zou iemand dit lijstje kunnen bevestigen of aanvullen?

Mijn dank is groot, en ik zou er ook een how to van kunnen maken.

Mvg

R-oy
12-11-2015, 21:13
Naaf + lager

Roy16VG60
13-11-2015, 10:33
Waarom zo moeilijk doen dan?

Voor 75 euro koop je een complete G60 achteras van een Golf 2 of Corrado.

- Remslangen los
- Schokbrekers onderaan los
- Aan beide zijden 3 boutjes los waarmee de achteras op de bodem zit

Opbouwen in omgekeerde volgorde. Binnen een uur klaar.

Oja, je kunt je trommels as niet zomaar ombouwen naar schijf omdat de bevestigingen voor de lastafhankelijke remkrachtverdeler er niet op zitten. Deze heb je wel nodig.

Succes! :thumbup:

daNpy
13-11-2015, 10:36
En dan niet vergeten uit te lijnen he ;)

Roy16VG60
13-11-2015, 10:38
Een Golf 2 is niet uit te lijnen aan de achterkant...

daNpy
13-11-2015, 10:44
Die 6 gaten van de 2 beugels zijn slop gaten, daarmee kun je de achteras "draaien" om de verticale as.

http://danpy.autofans.nl/images/tekoop/Golf/IMAG0780.jpg

Johan1982MK1
13-11-2015, 11:15
Ja maar de achteras hoeft helemaal niet los bij ombouw naar schijven en omdat het een vaste as is kunnen de wielen niet onafhankelijk van elkaar bijgesteld worden.

daNpy
13-11-2015, 11:18
Zoals Roy het beschrijft wordt wél de hele as gewisseld ;)

SciroccomTDI
13-11-2015, 12:19
Hoe werkt het met de lastafhankelijke remkrachtverdeling en verlaging van de auto?

jappie86
13-11-2015, 13:09
Ik heb altijd begrepen dat je daarom altijd de as moet wisselen naar een as van een auto met schijven, anders heb je veel te veel remdruk achter. Een trommelremas heeft namelijk geen remdrukbegrenzer erop zitten. Hier ook niet vergeten als je je auto verlaagd hebt dat je de begrenzer ook weer in de neutrale stand zet, anders remt hij nog te hard achter.

Andere optie is een losse remdrukbegrenzer tussen de remleiding monteren, volgens mij had ik die gezien bij bolt-action.

Johan1982MK1
13-11-2015, 13:36
Zoals Roy het beschrijft wordt wél de hele as gewisseld ;)

de topicstarter vraagt duidelijk iets anders.



Ik zou graag een duidelijke lijst maken van wat er nou exact nodig is om de remtrommels achter te vervangen voor schijven zonder! de complete as eronder heen te halen.

Maarteno
13-11-2015, 13:47
Een auto met trommelremmen achter heeft toch ook een lastafhankelijke remdrukregelaar?
Het lijkt me dat verlagen wel invloed heeft op de remdruk achter omdat bij het remmen de auto minder duikt en er daardoor minder aslastverplaatsing is.
Hierdoor zou je in theorie meer uitgestuurde remdruk op de achteras moeten hebben dan bij een auto die niet verlaagd is.

Ik zou losse naven met de remankers en stofkap halen en die monteren want dat uitlijnen van die achteras is ook niet 1-2-3 gebeurd.

Johan1982MK1
13-11-2015, 13:49
sommige hebben het wel en verlagen heeft idd zeker invloed.
Mijn golf1 heeft het ook en die regelaar kan bijgesteld worden.

daNpy
13-11-2015, 14:49
de topicstarter vraagt duidelijk iets anders.
Ja dat heb ik gelezen, ik reageer derhalve ook alleen op de reactie van Roy welke zegt dat het wisselen van een complete as makkelijker is.

In de lijst die TS aangeeft kan ik eigenlijk niks vinden wat geupdate moet worden, behalve die remdrukbegrenzer.
Maar die heb ik er zelf afgegooid omdat het ouwe rommel is die bij mij veel gekloot verzorgde (en op het circuit ben je sowieso beter af met een instelbare :thumbup: ).

VwGolfMK2VW
13-11-2015, 14:57
Mijn jetta is volgens mij origineel voorzien van een remdrukbegrenzer op de achteras.
Of is die voor schijven weer anders?

ar1g3
13-11-2015, 16:00
Wat je ook doet, die lastafhankelijke remdruk begrenzer moet er tussen als je met schijven gaat rijden. Anders sta je bij de volgende keer goed remmen omgekeerd, of in de kant.

VwGolfMK2VW
13-11-2015, 23:49
Kan iemand bevestigen of de rembekrachtiger ook veranderd moet worden? Of dat de 22mm cilinder er zo op past

daNpy
14-11-2015, 09:50
Als je de HRC aanpast zul je de bekrachtiger misschien ook aan moeten passen, ze zijn inderdaad niet universeel uitwisselbaar vanwege verschil in diameters.
Maar waarom zou je dat doen?
Zoveel kracht hoeft er niet naar achteren...

ar1g3
14-11-2015, 12:29
Als je de HRC aanpast zul je de bekrachtiger misschien ook aan moeten passen, ze zijn inderdaad niet universeel uitwisselbaar vanwege verschil in diameters.
Maar waarom zou je dat doen?
Zoveel kracht hoeft er niet naar achteren...
Je wilt juist vermijden dat er teveel kracht naar achteren gaat. De enigste reden waarom je het zou upgraden is als je meer remkracht wil, maar die gaat dan sowieso grotendeels naar de vooras (moeten) gaan.

daNpy
14-11-2015, 13:16
Precies, dus waarom de HRC upgraden naar 22mm?

Ik denk dat er veel meer opties zijn om harder te kunnen remmen, dan een grotere HRC monteren.
Dat je achter niet teveel remkracht wil heeft eigenlijk niet veel met de HRC of bekrachtiger te maken, wel met wat je tussen de remleiding(en) zet.