tim_j
04-11-2015, 22:52
Ik heb al een poos olieverbruik met de RP.
Nu was ik er eens op aan het letten wanneer die blauw rookt. Koud niets te zien dan witte damp.
eenmaal een poos in de File staan, (Goed warm, olie 98 graden) en dan weer optrekken maak ik blauwe wolken achter me.
Ook spetters aan de bumper.
Dus hoe warmer hoe meer rook. Schaam me rot hiermee:mad: Vandaar dat niemand achter me blijft rijden:D
Nu denk ik tegelijk dat het probleem in het onderblok zit of in de koppakking. Maar voor ik de motor ernaast heb liggen wil ik even weten hoe ik kan constateren of het niet toevallig de koppakking is of de kleprubbers...
dus:
Na een tijd stationair en goed warm. Blauwe rook bij gasgeven. Bij loslaten zie ik geen rook. bij een poos stationair zie ik ook weleens blauwige rook en stinken:rolleyes:
continue toerental. (gewoon 1 tempo rijden) niks te zien.
verbruik: 1 op 1000/1500. varierend door rijstijl. Jakker ik urenlang 130 in de zomerhitte , dan mag ik na 500 km weer aanvullen.
Nu was ik er eens op aan het letten wanneer die blauw rookt. Koud niets te zien dan witte damp.
eenmaal een poos in de File staan, (Goed warm, olie 98 graden) en dan weer optrekken maak ik blauwe wolken achter me.
Ook spetters aan de bumper.
Dus hoe warmer hoe meer rook. Schaam me rot hiermee:mad: Vandaar dat niemand achter me blijft rijden:D
Nu denk ik tegelijk dat het probleem in het onderblok zit of in de koppakking. Maar voor ik de motor ernaast heb liggen wil ik even weten hoe ik kan constateren of het niet toevallig de koppakking is of de kleprubbers...
dus:
Na een tijd stationair en goed warm. Blauwe rook bij gasgeven. Bij loslaten zie ik geen rook. bij een poos stationair zie ik ook weleens blauwige rook en stinken:rolleyes:
continue toerental. (gewoon 1 tempo rijden) niks te zien.
verbruik: 1 op 1000/1500. varierend door rijstijl. Jakker ik urenlang 130 in de zomerhitte , dan mag ik na 500 km weer aanvullen.