Log in

View Full Version : Kachel word niet warm

Broer Konijn
11-10-2015, 09:45
Als de koelvloeistof op 90 graden staat komt er alleen een beetje lauwe lucht uit de roosters met de schuif op de heetste stand. Is dit iets met de kachelradiateur of de thermostaat? Want als ik een tijdje stil sta in bijvoorbeeld een file dan gaat de temperatuurmeter een stukje over het midden heen waarna de fan aanslaat en de temperatuurmeter weer naar het midden terug gaat. Het gaat om een Golf II 1.6 carburateur 75 pk

René
11-10-2015, 12:51
Als je fan aanslaat betekent dat je radiateur doorstroming heeft....dus je thermostaat lijkt dan te werken.

Je kan een restrictie hebben in je kachelradiateur...check eens of daar de toe- en afvoerslang beide even warm worden.

Verder komt het veel voor dat het schuim van de kachelkleppen los is gelaten, waardoor de warm/koud regeling niet meer goed werkt.

Maar het kan ook zijn dat jij de modificatie van VW er nog tussen hebt, waardoor er minder druk op je kachelradiateur wordt uitgeoefend, om deze zo te sparen. Dit gaat na verloop van tijd ook vaak dicht zitten en werkt dan niet goed meer.

Ik vind het altijd wel komisch....als het weer mooi weer wordt, dan schieten de topics zoals "mijn kvs wordt te warm" bij bosjes omhoog. Wordt het kouder, dan schieten de topics bij bosjes omhoog dat forummers altijd problemen hebben met een slecht werkende kachel :D

Broer Konijn
11-10-2015, 17:43
Zit de kachelradiateur achter het dashboard verstopt ? Of kan ik de slangen ook makkelijker bereiken onder de motorkap ?

gooigolf
11-10-2015, 18:07
modificatie tussen je kachelslang door boren .
of er tussen weg .dit probleem is er al zo lang 9 van 10 x succes

René
11-10-2015, 18:35
Zit de kachelradiateur achter het dashboard verstopt ? Of kan ik de slangen ook makkelijker bereiken onder de motorkap ?

Ja deze zit achter het dashboard verstopt, maar de slang naar de kachelradiateur kan je gewoon bij via de motorruimte. Je ziet dan 2 slangetjes het schutbord binnengaan.

Broer Konijn
12-10-2015, 05:41
modificatie tussen je kachelslang door boren .
of er tussen weg .dit probleem is er al zo lang 9 van 10 x succes

Kan je dit eens verder toelichten ?

RamonR
12-10-2015, 14:58
Kan je dit eens verder toelichten ?

Gewoon je motorkap opentrekken, er lopen maar 2 koelslangen je schutbord in :thumbup:

Ff voelen of ze warm worden of niet maak gelijk ook even een foto van je motorruimte en post die hier ;)

Broer Konijn
12-10-2015, 17:18
Ja ik doelde eigenlijk op die modificatie ertussen maar bedankt :thumbup:

De 2 slangen worden evenwarm en die modificatie klep is er al tussen weg zag ik net. Dan blijft denk ik een verstopte kachel radiateur over ?

ar1g3
12-10-2015, 22:54
Of gewoon het schuim op de kleppen. Als de klep die kiest tussen lucht circuleren door de radiateur of lucht rechtstreeks de buizen insturen niet meer afsluit zal je gewoon lauwe lucht krijgen. In die kleppen zitten gaten, en over de kleppen komt normaal schuim zodat het wel afsluit. Hoe dan ook zal je je kachel eruit moeten halen, je kan dan nog zien wat het probleem is.

Als het de kachelradiateur is zou ik sowieso het schuim op de kleppen ook vervangen, preventief dan.

Broer Konijn
13-10-2015, 07:41
Oke dan weet ik even genoeg, ik dank u allen !