Log in

View Full Version : revisie td


Quartz
01-10-2015, 20:03
Ik ben bezig met de revisie van mijn JR td blok. Nu vraag ik mij af of de koppakking van een tdi 1 op 1 past op mijn 1.6 blok past. Dit om lek te voorkomen als ik meer turbodruk zou draaien.


heeft er hier iemand al ervaring mee?

alvast bedankt!!

jasonnl
01-10-2015, 20:26
volgens mij een 1900td ook een stalen koppakking was en plug&play past van een tdi weet ik niet..

hmwessels
01-10-2015, 21:00
Ik heb me laten vertellen dat je de koppakking van een AAZ motor moet pakken en de kopbouten van een ARP motor.
Info komt hier van het forum....

Quartz
02-10-2015, 06:53
Okeej, we kunnen weer een beetje verder. Bedankt voor de info :thumbup:

DÁ-BRT
02-10-2015, 14:16
Inderdaad een AAZ koppakkingset van Victor Reinz pakken en die kopbouten zijn niet nodig. Het blok draait eerder stuk dan dat je die nodig bent :)

SciroccomTDI
02-10-2015, 18:03
Ik heb me laten vertellen dat je de koppakking van een AAZ motor moet pakken en de kopbouten van een ARP motor.
Info komt hier van het forum....

Bedoel je niet bouten van het merk ARP ÓF bouten van de TDI-PD motor met motorcode ARL ?

DÁ-BRT
02-10-2015, 22:06
Je kan ford ARP bouten pakken als je echt een race motor wilt, maar het voegt niets toe met de vermogens die je uit een standaard blok haalt.

Als je ARL bouten pakt moet je ze korter maken en ringen onder de koppen leggen. En dan nog de vraag, waarom?

hmwessels
07-10-2015, 21:07
Je kan ford ARP bouten pakken als je echt een race motor wilt, uur maar het voegt niets toe met de vermogens die je uit een standaard blok haalt.

Als je ARL bouten pakt moet je ze korter maken en ringen onder de koppen leggen. En dan nog de vraag, waarom?

Ik heb echt geen idee waarom 😄
Ik vertel door wat ik me heb laten vertellen....

DÁ-BRT
08-10-2015, 06:16
Zou ik me niet op focussen nu.

1900TD Stalen koppakking van Victor Reinz er tussen (dikste = 3 gaatjes)

Quartz
08-10-2015, 06:54
Zou ik me niet op focussen nu.

1900TD Stalen koppakking van Victor Reinz er tussen (dikste = 3 gaatjes)


Oké, bedankt voor de tips :thumbup: Het is ook niet de bedoeling om er superveel vermogen uit te halen dus arp- bouten zullen niet aan de orde zijn Ik zou al tevreden zijn met 90-100 pk en 250Nm. Omdat het een daily wordt gaat het mij meer om betrouwbaarheid.

Nu heb ik het blok opgemeten en heb gezien dat er op 1 hoofdlager er wat lagerschade is en dat de krukas wat( minimale ) inloopsporen vertoont. Zou een krukas van een platte diesel ook voldoen of is dit anders van materiaal/ constructie?

DÁ-BRT
08-10-2015, 07:04
Oh dat gewenste vermogen is geen enkel probleem! Als je in de buurt van Nijmegen bent moet je maar een seintje geven, kan je een stukje rijden met mijn Jetta met licht aangepaste 1900TD.

De 1900D 1Y krukas past ook, maar is niet sterker. Als je toch wil gaan vervangen zou ik een krukas van een AHU of AFN TDI pakken. Hier de krukas positie sensor ring vanaf halen. Deze krukassen zijn sterker en hebben niet die stomme aansluiting voor de krukas poelie die wel eens los laat bij de AAZ.

Quartz
05-01-2016, 19:47
Het is alweer een tijdje geleden sinds ik in dit topic wat gepost heb. De turbodiesel zit al een tijdje in elkaar en heeft al zo'n 4000 km op de teller zonder noemenswaardige problemen. (Op een kapote bak en Defecte D+ draad na;)). Ik heb een krukas genomen van een andere td. Deze ffe opgemeten met plastigage i.v.m lagerspeling. Als koppakking ben ik dus gegaan voor eentje van een AAZ. Hieronder wat sfeerbeelden :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/7/2/4/DSC02391.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/7/2/4/DSC03157_466587.JPGhttp://www.volksforum.com/albums/files/3/9/7/2/4/20151105_144620_528261.jpg
Foto van de golf voor de opknapwerken
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/7/2/4/DSC02381_510090.JPG
boormachinestyle gehoond;)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/7/2/4/20151105_133212.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/7/2/4/DSC02623.JPG