Log in

View Full Version : Vreemd motorisch probleem

Broer Konijn
18-09-2015, 09:56
Ik reed net zo'n 140 per uur in mijn golf 2 1.6 toen hij zijn kracht begon te verliezen. Met de koppeling ingetrapt kreeg ik hem met wat geplof weer op toeren maar uiteindelijk viel hij stil. Toen maar even de verdeelkap eraf gehaald dat leek allemaal prima, vervolgens weer probleemloos kunnen starten maar niet de kracht om op te trekken. Toen heb ik hem weer 5 minuten aan de kant gezet en daarna was er niks meer aan de hand en rijd de golf weer als voorheen. Is dit iets met de carb of toch ontsteking?

djstolker
18-09-2015, 12:47
Ik heb dit ook gehad, heb het zelf nog niet opgelost maar wel gegoogled.. Ik kwam uit op mogelijk een defecte / onbetrouwbare hall-gever (krukas-sensor). Die zit in de verdeler ingebouwd. Zodra die warm wordt geeft deze problemen (Heb ik op internet gelezen, en je weet het... ALLES wat op internet staat is waar :D )

Polo1w
18-09-2015, 21:05
Vreemd... Ik had juist op internet gelezen dat golfjes 2 onverwoestbaar zijn.
Is dat niet waar??

Ik verdenk trouwens ook misschien een oud/lichtelijk verstopt brandstoffilter.

Broer Konijn
24-09-2015, 05:46
Ik zie een brandstof filter onder de motorkap zitten, maar zit er misschien ook nog 1 onder de auto ?

fcapri
24-09-2015, 15:28
Vreemd... Ik had juist op internet gelezen dat golfjes 2 onverwoestbaar zijn.
Is dat niet waar??

Ik verdenk trouwens ook misschien een oud/lichtelijk verstopt brandstoffilter.

is die verwoest dan? hij doet het toch nog altijd :D

Polo1w
24-09-2015, 17:25
Das waar😂

djstolker
28-09-2015, 13:00
En.........??

Kevert
28-09-2015, 18:15
Check je complete ontsteking maar even goed na en de carburateur (die verdenk ik) incl benzine en vacuum leidingen.

Broer Konijn
28-09-2015, 18:20
Heb er nog niks aan gedaan, inmiddels weer 1000 km probleemloos. Denk dat ik die sensor voor de zekerheid maar bestel en in de auto bewaar. De rest van de ontsteking is al compleet vervangen kort nadat ik de golf kocht.

Boxy
12-10-2015, 15:27
zelfde probleem gehad en na reviseren van de carb nooit meer voor gevallen (zijn nu een maand verder en rij zo goed als dagelijks)

OakgreenVR6
13-10-2015, 09:31
Was het toevallig erg koud op dat moment? Heb jij een zomer/winter stand (schuif) op de luchtinlaat van de motor zitten?

Overigens heb ik ook hetzelfde al eens gehad, was toen ook de hall-gever.

djstolker
14-10-2015, 15:59
Was het toevallig erg koud op dat moment? Heb jij een zomer/winter stand (schuif) op de luchtinlaat van de motor zitten?

Overigens heb ik ook hetzelfde al eens gehad, was toen ook de hall-gever.

Waar heb jij toen de Hallgever gekocht? Ik vind ze behoorlijk duur!

Groetjes Jordi

OakgreenVR6
14-10-2015, 16:51
Het is voor mij alweer 10 jaar geleden, maar heb toen een 2e hands ontstekingsverdeler gemonteerd met goede hallgever.

Een losse, nieuwe hallgever kun je al voor een paar tientjes kopen en van een bekend merk zoals Facet voor circa 50 a 60euro. Dat zijn dan wel de duitse internetprijzen, dus als je langs de Brezan o.i.d. gaat kost het al snel het dubbele...
Als je er niet uitkomt laat het mij dan weten.