PDA

View Full Version : Golf 1 20v t radiateur


PimVW
07-08-2015, 09:14
Met wat voor radiateur ryden de mensen met n Golf 1 met 20v t?

Ik ry nu met n messing radiateur met Golf 1 gti maten en n Spal fan, in de stad of in n file word hy my te warm, 110 graden.

Wil nu n custom radiateur laten maken met de maximale maten die ik kwyt kan, aansluiting links en rechts voor de koelvloeistof slangen en 2 kleinere Spal fans erop.

Was s benieuwd wat anderen hebben

PimVW
07-08-2015, 09:24
http://i40.photobucket.com/albums/e246/pimgolf1gti/Mobile%20Uploads/20150524_150050_zps6thgm3dd.jpg

http://i40.photobucket.com/albums/e246/pimgolf1gti/Mobile%20Uploads/20150721_105507_zpsib6ebgcs.jpg

http://i40.photobucket.com/albums/e246/pimgolf1gti/Mobile%20Uploads/20150721_105453_zpsyfdewfpl.jpg

Zo is t nu by my

Rick
07-08-2015, 10:10
Dacht dat er vaak een Mercedes-Benz Sprinter radiateur geplaatst werd met een dergelijke ombouw.

yuli
07-08-2015, 10:46
Zo te zien kun je ook een diesel radiator of g60 radiator van het airco model kwijt en dan kun je dubbele spalfan kwijt. Het is jammer dat ik links geen foto heb zodat ik de ruimte nog kan zien tot de flens van je IC. Spal fans in behuizing bouwen is ook nog een stukje winst.

PimVW
07-08-2015, 11:06
Naar links heb ik nog n cm of 8 ruimte. Ik wil sws de koelvloeistof slangen links en rechts voor circulatie en ruimte. Heb n 2e waterpomp erop die moet ik dan ergens anders plaatsen.

Intercooler laat ik ook nog wat zakken voor wat extra rywind

velden9
08-08-2015, 13:27
Ik zit zelf te kijken naar deze:

http://www.ebay.com/itm/CUSTOM-ALUMINUM-ALLOY-RADIATOR-VW-GOLF-MK1-CADDY-SCIROCCO-GTI-SPEC-1-6-1-8-/121159309560

Misschien heb je er iets aan.

Ruud
08-08-2015, 17:30
ik had er 1 inzitten van een corrado vr6

Ruud
08-08-2015, 17:31
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/4/3/golfmotor005.jpg

PimVW
09-08-2015, 08:56
Bedankt voor de reacties, ik ga s ff naar de radiateur specialist hier in de buurt en kyken wat mogelyk is. Hou jullie op de hoogte

Dwhite
02-09-2015, 22:25
Ik heb ditzelfde ook gehad bij mijn 1.8T. Ik heb de radiateur vervangen door die van een Passat met Airco met dubbele spal ventilator. Dit heeft niet geholpen. Vervolgens de thermostaat vervangen door 1 die bij 81gr open gaat. Motor blijft nu netjes rond de 87 - 90gr.

Audi1981
15-09-2015, 20:20
Bedankt voor de reacties, ik ga s ff naar de radiateur specialist hier in de buurt en kyken wat mogelyk is. Hou jullie op de hoogte

Ik wou het niet zeggen...dit zit aan het eind van de straat bij jou :tongue:

PimVW
15-09-2015, 20:55
Gti is verkocht, heb de nieuwe eigenaar de tip gegeven om er n koudere thermostaat in te zetten. De messing radiateur zou genoeg moeten koelen in combi met koudere thermostaat

Audi1981
15-09-2015, 21:27
Ga je nu sjouwen dan?

bults
29-09-2015, 21:00
Ik heb ditzelfde ook gehad bij mijn 1.8T. Ik heb de radiateur vervangen door die van een Passat met Airco met dubbele spal ventilator. Dit heeft niet geholpen. Vervolgens de thermostaat vervangen door 1 die bij 81gr open gaat. Motor blijft nu netjes rond de 87 - 90gr.

Heb je misschien een onderdeelnummer hiervan?

NielsDub
29-09-2015, 21:25
http://www.awesomegti.com/car/vw/polo9n3/neuspeed-1-8t-thermostat-4-123-180-1

bults
29-09-2015, 22:06
Bedankt!

NielsDub
30-09-2015, 19:51
De credits zijn voor Pim!

Pewi Vwteam
30-09-2015, 21:35
Gewoon radiateur van een seat ibiza cupra 2liter 16v pakken past perfect en is groot genoeg 50 euro splinternieuw passat vr6 met airco kan ook kost 9 tientjes nieuw.

NielsDub
09-11-2015, 13:15
Inmiddels heb ik de 82 graden thermostaat van Neuspeed gemonteerd i.c.m. een 84 graden schakelaar voor de ventilator. Gevolg is wel dat deze snel aanslaat natuurlijk. Zo wil ie ook na een relatief korte rit nog wel s aanslaan terwijl de motor al enkele minuten uit is. Vind dat niet erg, geeft me i.e.g. geval een gerust gevoel dat ie het doet. Pim had er trouwens ook een constante schakeling tussen gezet, die laat ik er mooi tussen voor 'het geval dat'. Het temperatuur issue van deze motor lijkt hiermee opgelost! Enige kanttekening erbij, is dat het buiten nu natuurlijk ook een stuk koeler is dan in augustus. De echte testcase zal dus pas medio volgend jaar plaats kunnen vinden, maar so far so good...