PDA

View Full Version : caddy 1 elektrische problemen.


feffe
04-08-2015, 19:37
Hallo,

nadat ik in mijn caddy 1 een motorswap heb gedaan (diesel naar GTD) en ik her en der een dash stekkertje heb losgehad heb ik problemen met het elektrisch.

knipper/alarmlichten doen niks (groene verklikker lichtje brand wel constant)
ruitenwissers doen niks (sproeier wel)
blower doet niks.

voor de rest werkt alles naar behoren.

is het waarschijnlijk dat dit met elkaar te maken heeft?

meeste relais en zekeringen heb ik dubbel en heb de meeste wel gecheckt en uitgewisseld al.

AUB niet alleen termen roepen in de reacties, ik heb er weinig verstand van.

Scirocco_1600
05-08-2015, 07:30
Uw knipper/alarmlichten zou kunnen liggen aan die ene losse draad aan de alarmschakelaar zelf die je terug bent vergeten aan te sluiten bent ( dacht een blauw/zwarte draad )

Blower zal de massa draad losgekomen zijn ( heb ik ook al vaak mee gemaakt ) massa loopt van de blower naar het massa kroontje boven de stuurkolom aan de linkerkant diep onder het dashboard

feffe
05-08-2015, 10:03
Helaas is dit het beide niet^

Wat ik gek vind is dat zodra ik de auto op contact zet, gaat het groene lampje (knipper verklikker) op de tellerbak al zeer zwakjes contstant branden, als ik knipper of alarmlicht aanzet gaat hij feller constant branden.
Als de relais kapot was ging hij uberhaupt niet branden lijkt me.

ewcaddymk1
05-08-2015, 12:51
Zal wel massa zijn
Massa van blok naar chassis goed?
Massa naar zekeringkast ook goed?

feffe
06-08-2015, 09:43
Zal wel massa zijn
Massa van blok naar chassis goed?
Massa naar zekeringkast ook goed?


Massa heb ik op 1 van de baksteun bouten, en op de originele plek op de chassisbalk.
accu zit achter de stoel, daar zit de massa op de gordelbout.

massa naar de zekeringskast kan ik nog checken., zat te denken om de zekeringkast te vervangen, heb er een paar reserve. ik las dat die wel eens defect zijn.

robertoal
06-08-2015, 12:43
Bij mijn golf 1 heb 3 verschillende 2de hands zekeringskastjes geprobeert.. allemaal slecht. Uiteindelijk een nieuwe besteld, veel gekke problemen vanaf toen opgelost.

Misschien overbodig te om te zeggen: maar de aansluiting van de massa aan het gordelpunt - goed verf weggehaald voor optimaal contact? Fatsoenlijk chassisring voor het oog van de kabel voor extra druk?

Hoor je relais wel tikken overigens? Lijkt me handige check, als dat is uitgesloten even bij de verbruikers (blower motor, ruitenwissers) met een multimeter voltage meten. Bij laag voltage kabels doormeten op weerstand.

Succes met je onderzoek!!

feffe
07-08-2015, 10:18
heb inmiddels ook 3 (goeie) zekeringskasten geprobeerd, steeds exact hetzelfde.
& het relais tikt niet.

ik heb de massa van de accu met de startkabel naar een ander punt gelegd, en nog steeds dezelfde symptonen dus dat is het probleem ook niet.

nu is het inderdaad een kwestie van meten maar ik heb geen idee hoe dat moet, dus wacht nu op mijn hulpje :D

heeft iemand een draadschema van golf 1 diesel? ik kan er geen vinden.

feffe
09-08-2015, 10:02
blower doet het spontaan weer..

Knipper doet nog steeds niks, hoe ingewikkeld kan dit zijn?
ook ruitenwisser doet niks.

robertoal
09-08-2015, 16:35
Ik heb nog wel een draadschema geloof ik. pm even.

Dit soort dingen kunnen wel degelijk ingewikkeld worden.. Draad breukje dat je niet ziet, massa die goed lijkt totdat je hem doormeet etc..

Heb regelmatig zelf de draadboompjes opnieuw gemaakt vanwege het vele gepruts van de vorige eigenaren.

Houd moed :-)

feffe
10-08-2015, 10:16
Het scheelt dat er nooit iets aan gedaan is door vorige eigenaren, alleen wat stekkertjes voor de radio.

ik wacht nog steeds op mijn oom om me te helpen met meten, mogelijk komt daar iets uit..

ik PB je voor het schema :thumbup:

feffe
10-08-2015, 20:23
Vanavond waren we aan het meten;
conclusie:

ruitenwisser asjes zitten vast, motor werd flink heet (amateurs eh :redface: )

mijn nieuwe alarmlichtschakelaar is waarschijnlijk defect waardoor de knippers en alarmlichten niet werken.

Jeff
10-08-2015, 21:38
Heb je 2 losse stekkers op je alarmschakelaar aangesloten?

feffe
11-08-2015, 13:58
Ja alles is aangesloten, vandaar dat we denken dat het toch de schakelaar is.
-

vandaag het wisser mechanisme vervangen door 1 van de sloop, ben bn eigen ruitenwisser motor blijven gebruiken.
maar nu is het volgende probleem dat de 'ruststand' niet goed is. hij stopt steeds op een willekeurige plek.
waar kan dit aan liggen?

Erik Baas
11-08-2015, 14:29
[..] probleem dat de 'ruststand' niet goed is. hij stopt steeds op een willekeurige plek.In de ruitenwissermotor zit een contact dat +12 doorgeeft aan de motor totdat deze precies in de ruststand komt. Dan schakelt het om naar massa om de motor kort te sluiten en deze heel snel te laten stoppen. Het probleem kan in dat contact zitten, in de schakelaar, of zelfs in het intervalrelais, of in de bedrading daar tussen.

Als je gaat meten:
53 plus naar rw-motor via schakelaar
53b idem, hoge snelheid
31 massa
53a constante plus naar rustcontact
53e plus óf massa vanaf rustcontact