Wouter42
02-06-2015, 15:53
Heb nu een tijdje een setje 195/45/15 onder mijn Golf 2 1.6 zitten, en sinds kort eens met GPS een stuk gereden (op en neer naar Belgiƫ voor een meeting). Nu viel mij op dat er een flinke afwijking in mijn snelheid zit, wanneer ik 120 op de teller rijd, geeft de GPS 100 aan. Naar mate de snelheid groter wordt, neemt de afwijking ook toe. De navigatie gaf aan dat de enkele reis 307 kilometer zou zijn. Heb de dagteller op 0 gezet, en toen ik thuis was stond die op 356 kilometer. Door deze grote afwijking klopt dus ook de kilometerstand van mijn auto niet, en dit wil ik dus graag oplossen.
Nu weet ik dat de banden die ik er onder heb zitten iets kleiner zijn dan de originele maat, maar ik zou graag dit probleem willen oplossen zonder andere banden te plaatsen.
Heb al gelezen dat het eventueel op te lossen is door de snelheidswijzer even los te halen en anders te monteren, maar dit lost nog steeds niet het probleem van de kilometerstand op. Verder heb ik gelezen dat er een ander tandwiel op de kilometerteller kabel geplaatst kan worden? Hoe zit dat precies?
Nu weet ik dat de banden die ik er onder heb zitten iets kleiner zijn dan de originele maat, maar ik zou graag dit probleem willen oplossen zonder andere banden te plaatsen.
Heb al gelezen dat het eventueel op te lossen is door de snelheidswijzer even los te halen en anders te monteren, maar dit lost nog steeds niet het probleem van de kilometerstand op. Verder heb ik gelezen dat er een ander tandwiel op de kilometerteller kabel geplaatst kan worden? Hoe zit dat precies?