boerher
20-05-2015, 14:59
Hallo allemaal,
Heb een aantal vragen wat betreft een 20vt met een k03s turbo, wat is de maximaal haalbare turbo druk?
Is dit software matig aan te passen?
Er zijn verschillende n75 kleppen in omloop, met name de n75 J wordt positief aangeschreven. heeft dit een positieve invloed of maakt het verschil niet uit omdat een aangepaste ecu dit verschil kan verwerken?
Op de n75 klep zit een schroefje, sommige passen die aan door een zeer kleine slag aan te draaien. Wat heeft dit voor effect?
Ook is mijn wastegate los geweest. Als het goed is kan ik hem afstellen met een druk- of vacuĆ¼m pompje. Als het goed is bij 0.6 bar moet je wastegate beginnen met openen, bij 0.85 bar geheel open staan. strakker aandraaien zorgt voor meer druk maar net als ervoor kan dit ook softwarematig of zorgt de druk van de uitlaatgassen dat de klep open gedrukt wordt?
Als laatst, mijn intercooler traject is anders. Oftewel mijn buizen naar de intercooler hebben een grotere diameter en ook mijn intercooler is groter. Ook al gaat hetzelfde volume naar de motor zal de druk in theorie lager zijn dan origineel. Dit zorgt ervoor dat de n75 klep een lagere waarde krijgt dan gewenst.
Zijn er nog voorstanders van n75 aansluiting na intercooler?
Heb een aantal vragen wat betreft een 20vt met een k03s turbo, wat is de maximaal haalbare turbo druk?
Is dit software matig aan te passen?
Er zijn verschillende n75 kleppen in omloop, met name de n75 J wordt positief aangeschreven. heeft dit een positieve invloed of maakt het verschil niet uit omdat een aangepaste ecu dit verschil kan verwerken?
Op de n75 klep zit een schroefje, sommige passen die aan door een zeer kleine slag aan te draaien. Wat heeft dit voor effect?
Ook is mijn wastegate los geweest. Als het goed is kan ik hem afstellen met een druk- of vacuĆ¼m pompje. Als het goed is bij 0.6 bar moet je wastegate beginnen met openen, bij 0.85 bar geheel open staan. strakker aandraaien zorgt voor meer druk maar net als ervoor kan dit ook softwarematig of zorgt de druk van de uitlaatgassen dat de klep open gedrukt wordt?
Als laatst, mijn intercooler traject is anders. Oftewel mijn buizen naar de intercooler hebben een grotere diameter en ook mijn intercooler is groter. Ook al gaat hetzelfde volume naar de motor zal de druk in theorie lager zijn dan origineel. Dit zorgt ervoor dat de n75 klep een lagere waarde krijgt dan gewenst.
Zijn er nog voorstanders van n75 aansluiting na intercooler?