PDA

View Full Version : 1.8t adr?


speedfreax
13-01-2015, 21:58
Ik zit met een dilemma:

Ik heb een 1.8t in de garage staan. Na het strippen van de afdekkap, inlaat en uitlaat viel mij het motorplaatje op..: ADR. Dit is naar mijn weten een 20v nasp.

Verder is de inlaat, injectoren, k03 turbo en ecu van een agu. Nu ga ik allereerst de compressie eens testen om te kijken of het gehele onderblok van een 20v is.

Nu komt de vraag. Is het onderblok gelijk aan een agu of ander 20vt blok? (Oftewel, is de compressieverlaging verkregen door enkel andere zuigers? En is het monteren van 20vt zuigers mogelijk op de bestaande krukas?)

De inlaat heeft iig de grote poorten.

Wie heeft info hierover?

Sven-GTI
13-01-2015, 22:50
Durf hier verder weinig info over te geven aangezien ik nooit een ongeblazen 1.8 20v uit elkaar heb gehaald. Maar een ADR is idd een 1.8 20v zonder turbo.

Nu is de compressie van een ongeblazen motor wel een stuk hoger, dus weet niet hoe deze motor aan je verkocht is? Heeft hij ooit gereden met de turbo setup? Want met de originele compressie zal het dan niet lang goed gaan denk ik zo.

Audi1981
13-01-2015, 23:07
Misschien ooit een onderblok van een adr gepakt om een 1.8t te bouwen?

speedfreax
13-01-2015, 23:44
Misschien ooit een onderblok van een adr gepakt om een 1.8t te bouwen?

Ik vermoed dat het agu onderblok een oliepomp probleem heeft gehad en dat het gewisseld is voor een adr onderblok. Nu wil ik voor een k04 ombouw gaan. Zou ik dan bv apy of bam zuigers kunnen plaatsen voor compressieverlaging? Of moet ik dan het hele onderblok wisselen?

MelG60
14-01-2015, 08:51
ADR heeft een onderblok a la de oude 16v's (ongeveer) met de waterpomp aan de buitenkant, ook is dit een lengtemotor. Ik vermoed dat je een AGU motor hebt waarvan ze de kop vervangen hebben voor die van een ADR (vrijwel gelijk)

speedfreax
14-01-2015, 21:10
Heeft dit voor- of nadelen? Of boeit het niet?