PDA

View Full Version : Polo 6n uit '95 valt uit

PoloRider6n
06-01-2015, 20:53
Hoi!

Ik heb een vraagje over mijn Polo uit '95 (75pk)

Ik heb hem zo'n half jaar geleden kocht.
Sinds een tijd geleden valt hij vaak uit.

Als hij stationair loopt ook, maar ook vaak als je vanuit de 1e versnelling optrekt (met een warme motor).
Dus heb laatst de hall-ontsteking laten vervangen omdat dat het probleem wel eens kón zijn volgens de garage.
Hij heeft (tot nu toe) nog geen problemen meer vertoont als ie stationair liep..
Hij valt wel nogsteeds uit bij het optrekken. (Hij stottert okk bij een koude motor, maar wel alleen in de 2e versnelling)

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Of is het gewoon een kwestie van te weinig gas bij het optrekken?
Alvast bedankt

Nico45
06-01-2015, 21:11
Ik hoop niet voor je dat het het gasklephuis is wat problemen geeft ik had bij mijn Polo ook erg veel problemen zoals stotteren en uitvallen.

Dat is een beetje een Polo kwaal daar ben ik wel achter gekomen :shake:

Ik had hem 3 keer uit laten lezen en elke keer kwam er iets anders uit.

Misschien is het bij jou toch iets anders maar anderen kunnen je vast wel helpen??

PoloRider6n
06-01-2015, 22:17
Nee dat hoop ik ook niet!
Ze twijfelde eerst dat het de benzinepomp was, maar dat kwam niet vaak voor dus dat was het waarschijnlijk niet!
Ze zeggen wel eens dat het er gewoon aan ligt dat het een oude auto is.. Maar dat js vaak makkelijk eraf maken :shake:
Het is m'n eerste auto en ik heb nog geen rijbewijs dus ik hoop toch dat het niet erg is! :confused:

In ieder geval thanks voor de reactie! 👍

GTI Pirelli
13-01-2015, 13:56
Een maat van me heeft een soortgelijk probleem met zijn 6N uit '95 met 60pk. We hebben alles wat met de ontsteking te maken heeft vervangen en daarmee het stotteren verholpen. Alleen nou heeft hij het probleem dat de auto afslaat als hij terugschakelt naar de 2e versnelling.

Wat het stotteren betreft kan ik je aanraden om de versleten onderdelen van de ontsteking te vervangen.

The_Maxx
13-01-2015, 22:46
eerste auto, geen rijbewijs, eeeh dan kan het best zijn dat je inderdaad gewoon te weinig gas geeft met optrekken. Als je in een diesel lest, dan moet je echt leren om te gaan met een benzine, dus meer gas geven met optrekken.

Verder kan het gasklephuis schoonmaken en zoals hierboven genoemd de ontstekingsdelen nakijken/vervangen veel leed verhelpen met betrekking tot stotteren.