View Full Version : Hoeveel bekeuringen krijg jij per jaar?
ik niet veel.... ik denk dat ik er nu 2 heb gehad.. in bijna 3 jaar,
maar ik las vanmiddag de Panorama. Ging over de man achter Spijker... reed zelf ook eentje en kreeg zo`n 40 bekeuringen per jaar...
das bijna eentje in de week!! :eek:
WilliamF
27-08-2005, 16:41
4 Stuks pas sinds ik auto rijd, dus maar twee per jaar, zat echter wel een hele dure bij!!!
2 van 45,00
1 van 55,00
1 van 187,00.... oeps!
1 met de auto van mijn opa...
was niet zoon hele dure, 135 op de snelweg gereden....
VwPolo89
27-08-2005, 16:48
ik op bijna 3 jaar geen, hoop dat dit zo gaat blijven :)
henricarron
27-08-2005, 16:50
In elf jaar tijd vijf stuks. Drie keer een kleine snelheidsovertreding en twee keer fout parkeren. Best wel netjes, vind ik :) Ik moet er wel bij vermelden dat ik tot nog toe ook ontzettend veel mazzel heb gehad. Het hadden er nl. VEEL meer kunnen zijn :wink:
Volkswouter
27-08-2005, 16:51
Ik in 7 jaar nog geen 1. Wel een paar keer een waarschuwing gehad voor een kapotte lamp of mistlampen aan.
WilliamF
27-08-2005, 16:54
Ik snap niet hoe mensen in zeven jaar geen een bekeuring kunnen krijgen... :confused:
Rickyrick
27-08-2005, 16:56
Stuk of 6 per jaar.
Duurste was 525 euro's
Maar dat was toen ik nog de vr6 had!
vwfreaks.nl
27-08-2005, 17:00
ééntje pas... 5 jaar geleden op m'n fiets... omdat ik geen licht aan had...
was wel een lekkere blonde stoot die ém uitdeelde... :D
in de 3 jaar dat ik autorijd heb ik er nog niet één gehad...
Volkswouter
27-08-2005, 17:05
Ik snap niet hoe mensen in zeven jaar geen een bekeuring kunnen krijgen... :confused:
En daarvan heb ik 2,5 jaar G60 gereden en zit ik elke dag veel voor mijn werk (Wegenwacht) op de weg.Ik heb nooit haast en hou me bijna altijd aan de regels.
G-eert-40
27-08-2005, 17:12
had deze topic maar 4 maanden eerder geopend:) reed 3 jaar bekeuringloos, nu 4 bekeuringen in 4 maanden.....mijn geluk is op denk ik :(
mark2fpolo
27-08-2005, 17:15
23jaar zonder boetes, 4 jaar met de wagen... en dan krijg je er een als je ff op een scootertje gaat rijden 70 euro voor de snelheid.... maar met de wagen nog nooit dus
Te veel!En het nadeel is dat ik ze altijd vergeet te betalen en er dan weer extra kosten overheen komen!
Johan-dtc
27-08-2005, 17:24
ben er niet trots op, maar met de gele briefjes kan ik ondertussen de woonkamer mee behangen
duurste was rond de 800 euri, snelheid en bumperkleven, nu de laatste tijd weinig gehad, ben het gelukkig aan het leren om netjes gordel om te doen, mistlampen uit, netjes aan de snelheid, noem maar op
stuk of 3 a 4 voor parkeren... blijft wennen die betaalzones. :D :p (5 minuten de winkel in om een klaarliggend boek op te halen en af te rekenen, wegens gebrek aan ruimte even op de stoep, wegens gebrek aan kleingeld en haast voor school er eens op gokken, kan wel bij school, toen net niet)
stuk of 5 voor 3 tot 6 km/u te snel.
een voor het niet dragen van de gordel achterin(ze zaten er ook niet in, i.v.m. 4 punts voorin...) maar die was heel lullig, ten eerste samenloop van omstandigheden dat we überhaupt met zijn 3-en in de auto moesten, ten tweede zown KLPD auto die er eerst een km of 5 a 6 naast heeft gereden om te zoeken en nummerplaten e.d. te checken... ten derde omdat er dus geen gordels in zaten...
een voor rijden met ongeldig rijbewijs a 200 pleurow, maar die was voor de baas. (volgende week ga ik voor E-rijbewijs)
voor 2 weken 1 van 50 euro... 78 bij wegwerkzaamheden... maja, als je 8 a 9 km langs 70 mag, waar ergens halverwege over 300 meter gewerkt wordt, en verder niet... Dan vind ik em erg lullig. Maar goed, vond 78 km/u toch nog netjes...
euhmz, dik 2 jaar rijbewijs... vind het nogal veel, maja, zijn allemaal van die knullige dingen...
vorig weekend nog geflitst en wel op de duitse autobahn.. :o
stond een flitspaal om een stuk waar je maar 100 mocht....
snelheid viel mee 130.
zal wel een leuke herinnenering thuiskrijgen.
verder valt het mee, slechts 1 voor te hard rijden, 10 km/u
wel een voor verkeerd nummerbord(sticker voor)
1 voor verkeerd parkeren
vaker mazzel gehad:
1 keer controle in apeldoorn; geen gordel om, geen apk, geen kopie deel3 achter de ruit(ook oldschool inmiddels :wink: )
geen papieren bij me,
en illegaal op lpg.
lieve jongedame van de politie op een motorfiets houdt me aan..
ik vertelde dat ik de trein had gemist en daarom met de auto moest,schoolexamens.
zij:"oh, ok dan zal ik jullie niet verder lastig vallen, een prettige middag!" :)
en laatst een keertje aangehouden met een ducati 916,
werd ik zo'n beetje ingehaald toen ik 200 had geklokt, weer door een motorfiets agent.
was een duitse motor met een handelaarsplaat, géén papieren bij me, zowel van de handelaarsplaat niet als van de motor niet..
agent vatte het het voor mij sportief op:moest tegen de eigenaar zeggen dat er niet met een handelaarsplaat op een duitse motor gereden mocht worden, de volgende keer dus maar in een busje of op een aanhanger., en hij wenste me ook een prettig weekend, en doe het een beetje kalm aan. :rolleyes:
:)
VolkswagenRacing
27-08-2005, 18:15
Denk elke maand +/- 1.
Vast dingen, Gordel, minder dan 5kmu te hard, en parkeren.
Soort extra tot de wegenbelasting vind ik het.
1x waarschuwing +200kmu, heeft me laten nadenken ;)
Rickyrick
27-08-2005, 18:17
...agent vatte het het voor mij sportief op:moest tegen de eigenaar zeggen dat er niet met een handelaarsplaat op een duitse motor gereden mocht worden, de volgende keer dus maar in een busje of op een aanhanger., en hij wenste me ook een prettig weekend, en doe het een beetje kalm aan. :rolleyes:
haha hoe veel mazzel heb je dan! volgens mij zijn motoragenten veel makkelijker bij andere motorrijders
Frankrijk deze vakantie te hard op de route du solei, twee maand geleden met laser gun 30 km te hard, en toen ook een bekeuring voor het feit dat ik me niet kon legitimeren en de papieren niet bij me had (die lagen nog in mijn bus)
twee maand geleden met laser gun 30 km te hard
dat was ook niet met de spijl zeker.. :wink:
dat was ook niet met de spijl zeker.. :wink:
lees het nog eens... ;)
1 bekeuring, door rood licht gereden. verder (nog) niks, maar zo lang rij ik nog geen 16v... tempo is wel een beetje opgevoerd sindsdien.
BaseMaster
27-08-2005, 18:41
keertje tehard gereden en tjakke 90 euries. maar das dan ook alles :biggrin:
SplitBien
27-08-2005, 18:46
In mijn g60 tijd heb ik 12 bekeuringen gehad in 1,5 jaar tijd.. :rolleyes:
Zelfs 2x geflitst in 10 minuten tijd op 2 verschillende snelwegen.. :eek:
En 1 keer een overtreding voor parkeren, ik was te lui om te betalen... :o
chrisjuh
27-08-2005, 18:46
VEEEEEEEL te veel bekeuringen gehad in de 18jaar dat ik nu auto rij loopt echt in de duizenden euro's, en nog een keer moeten voorkomen voor snelheid (170, waar 100 was toegestaan)
Toendertijd 800 Gulden boete en een halfjaar voorwaardelijke rijontzegging met proeftijd van een jaar....
Daarvoor met de brommer was het helemaal erg, waren niet te tellen....
snelheid, geel plaatje, opgehoogd, te snel etc. etc. :mad:
Pedaalemmer
27-08-2005, 18:51
1x bellen: 140 euro
1x vluchtstrook: 160 euro
1x 35 te hard : 189 euro
1x 10 te hard: 30 euro
1x rood stoplicht: 95 euro
1x parkeerbon: 45 euro
1x 20 te hard: 1nogwat euro
en dat allemaal inde periode van 14 maanden :S
lees het nog eens... ;)
:redface: :p you're right...
Ik heb de afgelopen 15 jaar in totaal drie (kleine) bekeuringen gehad voor te snel rijden, waarvan één op de motor. Veel leuker zijn de keren dat ik er bijna gloeiend bij was:
- Met 200+ aangehouden door een motoragent: "Vanwaar die haast" vroeg hij nog. "Omdat mijn afhaalpizza anders koud word" zeg ik nog. "O, dan zal ik even doorschrijven..." Ik kreeg toen een bon omdat ik geen deel III had. :)
- Met 200+ langs een afrit waar net een politieauto reed. Hij was gelukkig te ver op de afrit om nog terug te kunnen naar de hoofdbaan. :)
- De keer dat ik bij 200+ besloot om te gaan planken (245 op de teller van mijn Golf G60 Syncro). Mijn vrouw vond dat geen goed idee, dus ik liet het gas los. Vlak daarna werd ik geflitst..... met 133 waar je 120 mag. Niet de moeite als je bedenkt wat het had kunnen zijn! :)
Al met al geen slechte score, één bon per vijf jaar!!
In mijn g60 tijd heb ik 12 bekeuringen gehad in 1,5 jaar tijd.. :rolleyes:
Zelfs 2x geflitst in 10 minuten tijd op 2 verschillende snelwegen.. :eek:
En 1 keer een overtreding voor parkeren, ik was te lui om te betalen... :o
geen extra boete gekregen vanwege het feit dat je in die 10 minuten onmogelijk van flitpaal 1 naar flitspaal 2 kon rijden? :D
Heb er in totaal 4 gehad nu. In 3 jaar tijd, waarvan 3 met scooter...
Scooter;
Rollerbank, 28 euro (choke open helpt iets... :rolleyes: )
Verkeerde plaats op de weg; 34 euro
Te veel herrie, geen dempingswol in uitlaat...; 95 euro
Auto;
Reed in de polder op een stuk waar je tussen 7:00 en 9:00 niet mocht rijden... het was kwart voor 9...; 45 euro
Verder kan ik best wel doorrijden op de snelweg maar nog nooit geflitst gelukkig :) Bebouwde kom rij is altijd 30/50, afhankelijk waar ;) Op rondweg den bosch een keer 160 gereden, waar je 100 mag. Snel wat gas terug :eek:
Valt al met al wel mee dus :)
geen enkel, enkel es omdat zonder handen reed....op men fiets :D 25€ :( :(
1 Bekeuring in 11 jaar tijd. € 30,- of zo voor 2 maanden terug in Zwolle. Kwam vanaf Lemelerveld Zwolle binnen rijden (waar al die koelhuizen van Dasko etc. staan) en dat is allemaal 70 km. Alle stoplichten door, richting de snelweg, word ik opeens geflitst ???? Uhhh.... Het was er behoorlijk druk, dus ik dacht zal wel iemand anders wezen..........toch nog ff nagevraagd bij m'n zwager (heeft ± 4 jaar in Zwolle gewoond) en die zei dat het hele stuk 70 was totaan de snelweg. Ik reed netjes 62 of zo, dus geen centje pijn...............wel pijn dus............bleek het laatste stukkie toch 50 te zijn................zucht !!!!!! Dus mijn opinie: "Zwolle Zucks" :D :D :D
Grtz............. LRR
Ps: Als ik de komende 11 jaar weer voor hetzelfde geld kan rijden, dan doe ik het ervoor !!!
1x bellen: 140 euro
1x vluchtstrook: 160 euro
1x 35 te hard : 189 euro
1x 10 te hard: 30 euro
1x rood stoplicht: 95 euro
1x parkeerbon: 45 euro
1x 20 te hard: 1nogwat euro
en dat allemaal inde periode van 14 maanden :S
Ik weet niet of je al een schroefset onder je auto hebt, maar die had je van dit geld al mooi kunnen kopen anders ;) ;) ;) ;) ;)
Grtz................ LRR
Rickyrick
28-08-2005, 10:30
VEEEEEEEL te veel bekeuringen gehad in de 18jaar dat ik nu auto rij loopt echt in de duizenden euro's, en nog een keer moeten voorkomen voor snelheid (170, waar 100 was toegestaan)
Toendertijd 800 Gulden boete en een halfjaar voorwaardelijke rijontzegging met proeftijd van een jaar....
Daarvoor met de brommer was het helemaal erg, waren niet te tellen....
snelheid, geel plaatje, opgehoogd, te snel etc. etc. :mad:
Dan denk ik dat ik ongeveer hetzelfde verleden als jou heb, in 4 jaar tijd :rolleyes:
G.I._BOB
28-08-2005, 16:00
:) geen extra boete gekregen vanwege het feit dat je in die 10 minuten onmogelijk van flitpaal 1 naar flitspaal 2 kon rijden? :D
Haha nee de eerste keer werd ik geflitst door een mobiele flitser op de a50, toen veranderde ik van snelweg, ging geloof ik van de a50 over naar de a12 (ofzo) en toen werd ik weer geflitst door een mobiele flitser... :( Dus in die 10 minuten was alles wel mogelijk!
vw golf 1979
28-08-2005, 20:28
4 bekeuringen in 6jaar. 1 voor parkeren, 1 voor rood licht en 2 voor overdreven snelheid waarvan 1 met rijverbod als gevolg (114 waar 70 was toegestaan). doe het sindsdien wel een pak kalmer aan :)
vwfreaks.nl
28-08-2005, 21:14
Verder kan ik best wel doorrijden op de snelweg maar nog nooit geflitst gelukkig :) Bebouwde kom rij is altijd 30/50, afhankelijk waar ;)
Heel ons dorp is een 30km zone...
Waar 't kan rijd ik meestal rond de 60 met mijn kevertje...
30 is gewoon geen SNELheid...
Thomas78
28-08-2005, 21:35
1e bekeurig; 32 km/h te hard = 385,- ouderwetse guldens.
Daarna gedurende 5 jaar iets van 3 bekeuringen voor >10 km/h te hard.
Afgelopen winter weer raak; 125 euro voor inhalen door getrokken streep (laatste 3 meter) + waarschuwing snelheid (125 i.p.v. 80).
En afgelopen week weer post uit Leeuwarden; 19 km/h te hard.
verschillende gehad nu al 3 jaar geen meer daarvoor 8van meer als 30 tehard en nog 1 van 47 te hard en dat in net geen vier maanden tijd vond de officier ook niet zo leuk en daarvoor nog verschillende voor 1 rictingstraat fout parkeren vlucht strook verdijvings vlakken recht inhalen bumperen en nu drie jaar niets meer ach verstand komt met de jaren .
ik geloofde er eerst niet in maar het blijkt toch zo te zijn
Christiaan
30-08-2005, 20:14
1e bekeuring, had ik net 2 dagen mijn eerste auto (GTI) 5 km te hard...
2e bekeuring, 90 bij wegwerkzaamheden (mocht daar 70) op 2e pinksterdag, 's morgens om 8:30!!!
3&4 bekeuring op dezelfde dag, 5 km te hard in Nijmegen... rij nu ook echt 50 door nijmegen heen....
5e bekeuring rood licht..... (nou ja, twijfel geval, ben gezien door ambenaar in functie, hij zegt van wel, ik van niet, zijn woord tegen het mijne, en daar heb je dus niks tegen in te brengen....)
En dat was eigenlijk de laatste. Is n ongeveer 2 jaar geleden.
Heb inmiddels 7 jaar mijn rijbewijs, en daarvan de laatste 4 jaar 60/70 duizend kilometer per jaar... best netjes toch??
vanaf 1998 een stuk of 20, meer dan driekwart is TOT 5km te hard ofzo. Je jkent ze wel....102 waar 100, 54 waar 50 enz. Zitten wel 2 dikke tussen en 1 parkeerbon.
siep wokkel
30-08-2005, 22:44
1x 400euro op 1dag met mn schakelbrommer..
reed op de weg en draaide rollerbankje eruit.. reed terug naar huis, stonden ze ook ngo ergens anders te controleren... weer rollerbankje eruit en kale band...
de boete voor geen gele plaatjes bespaarden ze me... :D eikels!
en nog paar op scooter etc...
met de auto nog 0 in 2 weken tijd :P
@ siep; je kunt toch niet 2x op n dag bekeurd worden voor t zelfde 'vergrijp'? Heb je niet je eerste bekeuring laten zien?
ik heb nog nooit n bekeuring gehad in 7 jaar tijd... en ik rijd net zo vaak 110 waar je 100 mag als de meeste andere mensen... mazzel denk ik.
Alle 2,5 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik boetevrij gereden, wou ik eigenlijk ook zo houden...
vwspijlbus
31-08-2005, 12:58
Nog NULL!
Sinds ik autorij (10,5 jaar) heb ik er nog niet 1 gehad.
Even afkloppen.
Heb wel een paar keer geluk gehad moet ik zeggen.
Of ik kon gewoon op tijd remmen of er werd gezegd dat ze stonden te flitsen nadat ik zei dat ik zo rond de 200km/h heb gereden op die weg.
Ook ben ik een keer van Venlo tot Rotterdam niet onder de 150km/h geweest en ook hier nergens geflitst.
Tot nu toe zit alles mee.
golf racer
07-09-2005, 20:58
ik gisteren voor 180 km waar juh 120 mag niemand verder op de weg behalve die kk jood en rijbewijs kwijt maar ik heb helemaal geen rijbewijs dus 1 jaar geen rijbewijs halen en dat is klote met een golf op juh stoep was overigens in de auto van de zaak
sjef, rijd gij zonder papiertje? Ik mag toch hopen van niet, want stoer is dat ZEKER niet!!!
Johan-dtc
07-09-2005, 22:04
en in de auto van de zaak nog wel???? :confused:
Mister Cool
07-09-2005, 22:06
Ben nog een jonge rijbewijs bezitter (4 maand nu) en nog niks binnen. Alhoewel ik wel eens gedacht heb geflitst te zijn, maar das alweer 3,5 maand terug, 140 waar je 100 mag... Op 4-baansweg om 8 uur 's avonds dus geen gevaarlijke dingen verder. En begin juni ook redelijk geluk gehad, 100 waar ik 80 mocht, m'n moeder 2 uurtjes later op dezelfde weg gelaserd :biggrin: . Verder rijd ik over 't algemeen rustig, omdat de benzine zo duur is :eek: :o, en heb altijd gordel om en licht aan...
Mister Cool
07-09-2005, 22:07
en in de auto van de zaak nog wel???? :confused:
Daarmee heb ik eenmaal een waarschuwing gehad, van de heren marresesjee :tongue: . Was op de vliegbasis in leeuwarden, op zo'n lekkere lange taxibaan reed ik 120, maar je mag maar 50 op de basis. En op de startbaan dan :tongue:
Jurgen Santana
07-09-2005, 22:14
Daarmee heb ik eenmaal een waarschuwing gehad, van de heren marresesjee :tongue: . Was op de vliegbasis in leeuwarden, op zo'n lekkere lange taxibaan reed ik 120, maar je mag maar 50 op de basis. En op de startbaan dan :tongue:
50 is niet erg hard, zeker niet als je aan het opstijgen of landen bent :D
Big_Mac_Mark
07-09-2005, 22:26
Ik heb een dikke 2 jaar mijn rijbewijs, en NUL KOMMA NUL bekeuringen gehad! (klopklopklop)
golf racer
08-09-2005, 21:35
jah en me baas wist het maar ben niet ontslage
Ben de laatste tijd wel goed bezig maar ondertussen kan het complete Nederlandse politie corps 1 week op vakantie naar Grand Canaria van al de boetes van mij.
Heb gelukkig nog geen boetes gehad, hoopelijk blijft dat ook zo!
rij heus wel eens te hard, maar lang leven flitsservice.nl altijd handig om even op te kijken, voordat je weg gaat :)
ik gisteren voor 180 km waar juh 120 mag niemand verder op de weg behalve die kk jood en rijbewijs kwijt maar ik heb helemaal geen rijbewijs dus 1 jaar geen rijbewijs halen en dat is klote met een golf op juh stoep was overigens in de auto van de zaak
Is meneer agent nog soepel geweest.
Van mijn part had je nooit meer je rijbewijs mogen halen.
...
Maar goed dat die Backspace knop hier op het toetsenbord zit. :mad:
jah en me baas wist het maar ben niet ontslage
nou ben ik niet uit op gebekvecht ofzo via het forum maar dit soort stupide zaken kan je beter voor je houden. Ik snap niet wat jou baas uberhaupt bezielde om jou in die auto te zetten. Om maar niet te spreken over je eigen verantwoordelijkheid die je niet had toen je in die auto ging zitten. Te gek gewoon. Ik hoop ook niet dat ik jou ooit eens in me flank vang zonder geldig papiertje...... You'd wish you've never been born. Ik geloof ook niet dat oom agent je laat gaan zonder bewijs van rijvaardigheid.
Ik ben het zwaar met John eens, dat jij nooit je rijbewijs mag halen.
Daarnaast leest het voor derden zeker een stuk aangenamer als je leestekens gebruikt in je stukken tekst.
Heb gelukkig nog geen boetes gehad, hoopelijk blijft dat ook zo!
rij heus wel eens te hard, maar lang leven flitsservice.nl altijd handig om even op te kijken, voordat je weg gaat :)
idd, ik breek ook regelmatig op sommige stukken snelweg mijn persoonlijke record. probeer de A5 eens, tussen de A4 en de A9. Heerlijk recht stuk weg. :biggrin:
Carel Ha
05-09-2006, 21:10
ik laatst dat er een politie in een undercover auto gaat achter mij beetje zitten te sijnen van dat ik aan de kant moet terwijl ik naast een auto zat en toen werd ik beetje pissig aan de handrem getrokken waarvan zei dachten dat het terug schakelen was :P vond ik niet zo erg maar toch bijna 2 punten van me rijbewijs kwijt en een dikke bekeuring kwijt geluld maar toch nog eentje voor links blijven rijden :S a 130 euro 1 jaar me rijbewijs 2 bekeuring die ander was voor te hard rijden 63 in duitsland in 50 km zone 25 euro :D
corrado-usa
05-09-2006, 21:12
Niks meer, na een hele dikke bekeuring ben ik het wel afgeleerd.
Is een kwestie aan je snelheid te houden, want ik heb er ook in bijna 6 jaar nog geen 1 bekeuring gehad.
Alhoewel nou lieg ik enorm want als ik goed na ga denken heb ik er eentje gehad voor fout parkeren.
En 1 op de snelheid, reed ietsje te hard.
waar ik 120 mocht reed ik 130.
Ik heb nu zo'n beetje 11 jaar mijn rijbewijs en in de begin periode had ik zeker wel een abonnement bij het CJIB.
Ach ja je bent jong en je gaat dan expirimenteren met je auto.
Knetterhard rijden, fout parkeren, door het rode stoplicht rijden en dan geflitst worden.
Wie kent dat niet.
Maarre ik heb al een lange tijd niks meer van het CJIB gehoord en dat wil ik graag zo houden!
Maar ben nog wel een maand of 2 geleden aangehouden, was gewoon controle.
Mijn vrouw zat naast me en de agent vroeg om rij en kentekenbewijs.
Ik het de agent gegeven en alles klopte, meteen kreeg ik het OUDE kenteken bewijs terug van de vorige auto.
Ja ik bewaar ook alles he. :D
Maar alles klopte en hij overhandigde de papieren aan mij terug.
"Het was een korte controle." zei de agent.
"tenzij u nog wat op te biechten hebt." zei hij.
Ik keek de man droevig aan en zei:" Ik biecht meteen op,Ik ben getrouwd!" :D :D :D
Ik had dit weekend weer een mazzeltje in Frankrijk. Ik reed wat te snel en zag ineens een auto voor me remmen. Gendarmerie langs de autoroute, dus ook even vol in de ankers. Ik zag de mannen de weg op draaien alsof ze een zware crimineel gingen achtervolgen, dus ik wist al wat er aan de hand was... :rolleyes:
Van de weg gehaald, ik reed volgens hun laserapparaat 162km/h. 90 eurootjes lappen dus. (Viel me mee, dus maar niet tegenin gaan.) Ik had echter geen contant geld bij, dus we moesten naar de eerstvolgende rustplaats om te pinnen. Ik meerijden achter die politiewagen. Komen we daar aan, heeft die gast geen bonnen bij. :woowoo:
Oftewel: Hij kan geen bekeuring uitschrijven en ik kan weer verder rijden. :D
corrado-usa
05-09-2006, 21:29
Ik had dit weekend weer een mazzeltje in Frankrijk. Ik reed wat te snel en zag ineens een auto voor me remmen. Gendarmerie langs de autoroute, dus ook even vol in de ankers. Ik zag de mannen de weg op draaien alsof ze een zware crimineel gingen achtervolgen, dus ik wist al wat er aan de hand was... :rolleyes:
Van de weg gehaald, ik reed volgens hun laserapparaat 162km/h. 90 eurootjes lappen dus. (Viel me mee, dus maar niet tegenin gaan.) Ik had echter geen contant geld bij, dus we moesten naar de eerstvolgende rustplaats om te pinnen. Ik meerijden achter die politiewagen. Komen we daar aan, heeft die gast geen bonnen bij. :woowoo:
Die is goed, echt een mazzeltje.
Ziiieeeekk!
Iedere maand +- stuks....en daar ben ik niet trots op! Maar ja, ben makelaar van beroep...dus da verklaard wat! Het laatste half jaar echter alleen parkeerboetes!
Sinds het verbieden van de radardetector geen een meer met de auto.
Daarvoor vanaf het halen van mijn rijbewijs ( 1989 ) zo rond 10 stuks in totaal.
Vorig jaar nog een met de scooter 1.2 kW ipv 0.5 kW en 1 decibel te veel.
135,- moest er betaald worden maar dat mag wel een keer in 10 jaar tijd dat ik op en neer rij van Zoetermeer naar Rotterdam.
tsjaa, best saai maar euhhh.
12 jaar auto rijden en 1 parkeerboete (32 gulden).
Racelook
06-09-2006, 11:30
Heb nou bijna 5 jaar mijn rijbewijs.
1e jaar; 1 keer iets van 28 eurie ofzo (tot 5km te hard)
4 keer iets van 60-70 eurie (tot 10km te hard)
en eentje van 180 eurie voor het rijden met zware aanhanger zonder aanhangerrijbewijs (was overigens een week voordat ik mijn aanhanger-rijbewijs ging halen en was al veilig en wel in rotterdam gekomen (vanaf Eindhoven), en tja zo'n pis aanhangertje is niks als je al vanaf 15 jaar met 17 ton achter je aan rijdt. Maja zo zijn nou eenmaal de regels => en maar goed ook).
De 4 jaar erna nog niks. En ik rij redelijk veel, heb nooit rijbewijs, paspoort of iets dergelijks bij en rij altijd minimaal 10km te hard (en ik ben denk ik al zon 5 keer aangehouden, waarvan nooit een bekeuring :D )
Lucky guy
Wiebrand
Ik had altijd zo nu en dan wel een boete, maar nooit extreem dikke.
Nu in de zomer is het een beetje verkeerd gegaan :(
Golf1 weer rijdend met de 16v motor ... heb ondertussen de rechtervoet al redelijk onder controle.
Om een idee te geven: ben 2 punten kwijt van men rijbewijs.
Laatste van mij is toen ik m`n Golfje ging ophalen...dus alweer dik 3 jaar geleden! :thumbup:
PuttenMKII
01-10-2013, 13:55
1 boete met de auto op weg naar motorrijles, was aan de late kant haha.
13 km/h te hard in bebouwde kom wat resulteerde in een boete van € 111 excl. 'service' kosten!
Daarnaast een boete van 55 euro voor 5 km/h te hard binnen bebouwde kom.
Heb nu 4.5 jaar mijn rijbewijs, daarvoor een opgevoerde scooter gehad. Valt al met al best mee.
Wouter42
01-10-2013, 14:09
1 boete met de auto op weg naar motorrijles, was aan de late kant haha.
13 km/h te hard in bebouwde kom wat resulteerde in een boete van € 111 excl. 'service' kosten!
Daarnaast een boete van 55 euro voor 5 km/h te hard binnen bebouwde kom.
Heb nu 4.5 jaar mijn rijbewijs, daarvoor een opgevoerde scooter gehad. Valt al met al best mee.
Ik heb mijn rijbewijs nu ook 4,5 jaar, de eerste boete was ruim een jaar geleden pas, met mijn zilveren Golf in Arnhem. 5 te hard volgens mij, niets schokkends.
Meest recente en hopelijk de laatste kreeg ik ongeveer een maand geleden, kwam van de snelweg af met mijn GTI en trok even vol het gas open. :D Stonden ze daar te laseren.. 17 te hard, zat net in de derde versnelling haha.
ik kreeg pas geleden 220 euro voor het bellen achter het stuur, dom errug dom van mij. Ik zei tegen de agent dat ik geen geld had voor deze bekeuring. Dus heeft de agent mij gematst met een bekeuring van 50 euro! :rolleyes:
:D
StefTurboDiesel
01-10-2013, 16:50
Bekeuringen heb ik niet echt gehad, ik zat leuk rond te cruisen in mijn mk2 in een woonwijk, 30 peruur.. Subwoofer stond extreem hard ingesteld, teveel Bass dus,en had mijn volume knop ook wat hoog gezet
:tongue:
Had het niet door dat een undercover agent met een lelijk nieuwe Ford Focus toevalig achter mij zat te rijden, ineens begon hij zijn zwaai lichtjes op te zetten. wat een schijnheilige honden man.
3weken later bekeuring ontvangen 75euro. geluidsoverlast -_-
Vind het ook behoorlijk irritant als er iemand langs rijdt met overdreven veel lawaai uit z`n radio....
Erik Baas
01-10-2013, 17:16
+1
Wouter42
01-10-2013, 17:22
+1
StefTurboDiesel
01-10-2013, 19:07
Vind het ook behoorlijk irritant als er iemand langs rijdt met overdreven veel lawaai uit z`n radio....
Nou irritant of niet, het is mijn auto :thumbup:
Zeg et em jonge! :D
Dokter D
01-10-2013, 19:25
Petje achterstevoren en gaan met die banaan!
g-loudertje
01-10-2013, 19:52
Laatste was voor 13 km te hard. Na correctie 9 km te hard :rolleyes:
golfje_295.000
01-10-2013, 20:04
eergisteren 47 euro, was geflitst met 91 waar ik 80 mocht. krijg sowieso vrij veel bekeuringen, maar rij dan ook consequent paar km per uur te hard.
vriendin is laatst 2x in een kwartier geflitst, op de heen en terugweg, 2x 13 te hard na correctie, totaal iets van 214 euro.
Het is hier de laatste tijd in het zuiden ook niet meer leuk.
paar weken terug 97 euro, daarvoor in een maand 2x 45 euro. in totaal dit jaar al zeker 6 stuks gehad. En dan vaker 53 km/h na correctie waar je 50 mag :mad:
Dokter D
01-10-2013, 20:56
In de 15 jaar dat ik mijn papiertje heb ben ik 4x bekeurd.
3x snelheid tot 10km/h en 1x de gordel.
Nu moet ik zeggen dat ik me aardig aan de regeltjes houd.
Ben zelf ook geen snelle, heb voor laatst in 2008 3 km te hard gereden op een provinciale weg. .shocking..
Wouter42
01-10-2013, 21:31
Goed bezig :thumbup: Fijn houden zo, kost je alleen maar klauwen met geld. Dit was voorlopig de laatste voor mij, beide GTI'tjes rijden toch niet. :D
tja, alle alle nadelen hebben zo zijn voordelen... :screwy: haha
Laatst eentje voor een km of drie te hard, IN EEN T3!!! Van alle wagens, te hard een een t3 zestienhonderd diesel, moet niet gekker worden, ben waarschijnlijk de eerste die een snelheidsboete in een t3 scoort. Zeikers, ik mag blij zijn als ik de max. toegestane snelheid al haal voordat de weg ophoud. Maar ja, begrotingstekort moet aangevuld worden hé...
Erik Baas
01-10-2013, 22:15
Aso. :(
Erik Baas
02-10-2013, 12:12
Het lachen vergaat je wel als je meer van zulke bekeuringen krijgt. En, gezien je houding, gun ik ze je ook nog. Bah.
richard-polo
02-10-2013, 12:40
ik kreeg pas geleden 220 euro voor het bellen achter het stuur, dom errug dom van mij. Ik zei tegen de agent dat ik geen geld had voor deze bekeuring. Dus heeft de agent mij gematst met een bekeuring van 50 euro! :rolleyes:
:D
Zelfde als die Pool laatst op tv, geen geld dus bekeuring verlaagd :D
Hoop bombarie op facebook!!
Zelfde als die Pool laatst op tv, geen geld dus bekeuring verlaagd :D
Hoop bombarie op facebook!!
haha daar doelde ik ook op, gewoon zeggen dat je geen geld heb en uit het buitenland kom. :D
Dan krijg je vast 70% korting. :D
richard-polo
02-10-2013, 13:04
haha ja dat dacht ik al, gaat nergens meer over eigenlijk!! die reakties op facebook waren helemaal top :D
sinds ik 1,9 sdi diesel rijdt heb ik geen bekeuring meer gehad!
Laatste was paar jaar terug met polo steilheck 100euro boeten omdat 1 band aanhad gelopen :screwy: Polo te zwaar beladen en 1 schokbreker was lek..
Het lachen vergaat je wel als je meer van zulke bekeuringen krijgt. En, gezien je houding, gun ik ze je ook nog. Bah.
Eee pas op wat je zegt he vriend! wat een arrogant gedrag vertoon jij joh
Mauricejuhvw
02-10-2013, 19:52
Originally Posted by Erik Baas
X1 helemaal mee eens en vinden ze het gek als je golf rijdt meteen een naam toegeworpen krijgt bij mij staat radio gewoon op normaal niveau alleen ik hoef er van te genieten
Wouter42
02-10-2013, 20:32
Eee pas op wat je zegt he vriend! wat een arrogant gedrag vertoon jij joh
Ik denk niet dat dit helemaal de bedoeling is van dit forum.
Oja, ik herinner me ook nog twee boetes van 120 euro voor het niet hebben van apk.. zo zonde geld!
Ik rij wel eens te hard, en meestal word dat meteen afgestraft
21 jaar mijn rijbewijs en dan zo 1 of 2 per jaar van een geeltje tot 15 euro of zo...niks schokkends
Wel 2 bijzondere
1e was ik met een sprinter en meubelbak 2 ton te zwaar omdat ik maar 900 kg mocht laden
Was voor de baas,,,heb er ook nooit meer iets van gehoord
En 1 keer voor dit
http://www3.picturepush.com/photo/a/13768846/640/13768846.jpg (http://nl.picturepush.com/public/13768846)
Oom agent vond dat dit verboden was terwijl ik met alles binnen de regels zat maar deze oetlul vond dat een auto op een ambulance moest en niet in een meubelbak.
Ik heb het tot een rechtzaak laten komen en heb gelijk gehad, meneer agent vond het zo belangrijk dat ie zelfs bij de zitting was toen het oordeel van de rechter werd uitgesproken dus kon nog even thumbs up met een knip oog geven
HEEEEERLIJK gevoel is dat
Boetes voor bellen, hardrijden, aso rijden, drank, parkeren, veeeeel apk, verzekering, verdrijvingsvlak, roodlicht, heb in mijn beginjaren echt duizenden euro's aan de oveheid gedoneerd. :shake: Het begon al op mijn 12e met de brommers. Ellende.
Gelukkig komt verstand duidelijk wel met de jaren, zit sterk dalende lijn in. Alleen nog enkele iets-te-hard bekeuring, en helaas gister eentje voor bellen. Stomme bluetooth vd de telefoon stuk, dus kan je een mooie radio met carkit hebben, maar dat werkt dan ook niet echt meer. Direct nieuwe tel besteld :thumbup:
Soms denk ik wel eens met verbazing terug aan vroegàh, wat voor halve koekwaus ik soms was.
Wel enorm veel lol gehad als aso, dat dan weer wel, en nog nooit een aanrijding oid. :D
het blijft hier eigenlijk tot op heden altijd nog bij een boete voor iets te hard rijden
maar ook niets schokkends.. bel via parrot, alcohol drinken als ik nog moet rijden doe ik never
enkelt pas 390euro boete binnen gekregen omdat ze bij de verzekering telaat waren
met het verwerken na het uit de schorsing halen van de auto.
maar dit heb ik allemaal weer netjes terug gehad :thumbup:
de laatste 2 jaar geen meer..
maar ik heb in 2010 wel een flinke opdonder gehad..
rijbewijs een maand kwijt geweest ..joekel van een bekeuring ..voor moeten komen ..
zitten daar 3 van die opgewarmde lijken je schaapachtig aan te kijken
en de reden?..ik had net de moterconversie bij mijn e30 afgerond van 320 automaat naar 2,5 24v handbak met 200pk..en trok even net op de grens tussen binnen en buiten de bebouwde kom tot de begrenzer in zijn 3..(160km/h)
en dat geeft opzich niks...maar een Volvo van de klpd reed ineens achter me (en zag dat)..
was op zich ook niet zo erg..ware het niet dat ik na staande houding al eerder uitgestapt was ,en ik vervolgens de deur van de Volvo terug dicht trapte toen 'meneer' wild vloekend wilde uitstappen..(kop tussen deur en Bstijl)
dat was volgens de OVJ de doorslag..
nooit zo mee gezeten hoor...er zijn er zat van van die gasten mocht er eentje beschadigd raken onderweg
maar wel jammer van de centen achteraf..
Bmw's halen t slechste in de mens naar boven. 85% vd bekeuringen van mij was met de e30..
ach ja,zal best
ik had 15 jaar tegen piepend en krakende Golf 1 dashboardjes zitten kijken..dan ineens een achterwiel aangedreven BMW die als een idioot aan het gas hangt?..
das geen vergelijk..
maar meneer de agent gebruikte toen ook schuttingtaal waar de honden geen brood van lusten..
dat doe ik normaal gesproken ook nooit...
Mijn laatste bekeuring pf... Dat is heel lang geleden! uhm laat ik het zo zeggen: toen hadden de meeste hier op het forum nog een pamper om.
al een hele tijd geen bekeuring gehad :)
Geen 1!!! Mijn km geeft 20 teveel aan... :thumbup:
Van de week nog 1 wel 5 km te hard 30€ vorige maand 3x te hard 297€ maar ik kan ook zo maar een half jaar niks hebben.
Krijg ze altijd met de bedrijfs- Caddy dat is nog eens dom voor me zelf hoog uit wat parkeer bonnen.
Heb er nog 2 liggen..durf ze niet eens open te maken.
heb nu dik half jaar mijn rijbewijs, 2x voor 6km te hard
en gister bij het station een parkeerboete, alles staat altijd vol, wat moet ik anders? :shake:
ewcaddymk1
29-10-2013, 10:36
Heb er nog 2 liggen..durf ze niet eens open te maken.
zal toch een keer moeten ander worden ze alleen maar duurder :redface:
Bmw's halen t slechste in de mens naar boven. 85% vd bekeuringen van mij was met de e30..
met name de 6cilinders :( .
zal toch een keer moeten ander worden ze alleen maar duurder :redface:
Inmiddels weggestuurd... :redface:
De laatste was voor 14 te snel (hard remmen heeft geholpen) koste wel 20 euro :D net over de grens in Duitsland
Jan-Jelle
12-11-2013, 00:09
Afgelopen jaar3 x rond de 30 euro 2 x 60 euro 1x 70 euro en 2 uitschieters van 183 en 360 euro allemaal voor snelheid. Verder een aantal keren routine controle gehad maar altijd alles netjes in orde.
Even afkloppen natuurlijk, maar in de 20 jaar dat ik rij heb ik er maar 1 gehad van 3 tientjes voor een paar km te hard (dacht dat ik 70 mocht in Zwolle, maar het laatste stukje was 50 :shake: )
brabomk1g60
13-11-2013, 20:30
16 jaar me papierke op zak 1 keer een week kwijt geweest voor 60km te hard in 2001 en een boete van 350 gulden en een boete voor 10km te hard in 2006.
Verder rijdt ik altijd te hard buske loopt 140 dus rijd ik ook 140 als ut kan.
ff afkloppen vanaf 2006 geen boetes meer gehad terwijl ik toch dik 40 duizend km per jaar rijdt
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.