PDA

View Full Version : vr6t


arjan v
04-01-2015, 12:33
ik ben van om een vr6t in mijn jette mk1 te hangen.
nu mijn vraag
wat moet ik aan passen in mijn blok.
en kan een gt2860r turbo kopen is dat genoeg voor een vr6
wat voor inlaat heb ik nu nodig
uitlaat spruitstuk wil ik zelf maken
wat voor interkooler en radiateur
vind vooral veel info kwa golf 2 en 3 maar wil hem in mijn jetta mk1 dus minder ruimte


mvg arjan

Dokter D
04-01-2015, 12:42
Wanneer je de gt2860r van facebook bedoelt, laat die maar mooi liggen, is namaak rommel uit china.
Wat is je doel kwa pk's?
Houdt er rekening mee dat je voor een "goedkope" ombouw €3000,- kwijt bent.
Pak je alles aan dan kom je rond de €7000,- uit.

arjan v
04-01-2015, 15:24
maatje van mij heeft een echt gt2860r
maar wat ben ik presies nodig kwa ombauw
en 250 300 pk is meer dan voldoende in een jetta haha dus word geen vermogen monster.

Dokter D
04-01-2015, 16:20
Dan is het vele malen makkelijker om een charger te plaatsen.
Die kan dit vermogen makkelijk leveren.
Voordeel is ook dat je de uitlaat niet hoeft aan te passen.
Bij 250pk hoef je je compressie ook niet te verlagen, makkelijker en goedkoper.

giuliettaevo
04-01-2015, 16:37
Wat is daar dan makkelijker aan? Een turbo plaatsen is in mijn ogen nog steeds makkelijker als een compressor passend maken. De turbo schroef je zo op het spruitstuk en de olie aan en afvoer zijn ook niet zo moeilijk. Een steun maken voor een compressor zodat hij precies goed uitgelijnd zit, een goede riemspanner heeft en een goede poelieverhouding heeft voor de gewenste laaddruk is best nog wat werk.

Compressie verlagen is simpel met een decompressie plaat.maar als het vermogen onder de 300 pk blijft zou ik dat ook wel zonder verlaging aan durven. Je hebt maar weinig laaddruk nodig om daar aan te komen, vooral met een wat grotere turbo.

Maar het belangrijkste blijft in beide gevallen de afstelling van het management.

Dub-Detail
04-01-2015, 16:44
Wat je ongeveer nodig hebt:
-Frisse motor
-Kabelboom
-ECU
-Steunenset
-Inlaat
-Uitlaatspruit
-Turbo
-Injectoren
-Intercooler
-Water-, olie-,IC leidingen
-Downpipe
-Wastegate optioneel
-Koppeling
-Management

Ik heb zelf een rotrex op een 2,9 225+pk atmo gehad, leverde volgens mij 290pk bij 0,25bar. Dat is niet moeilijk op te bouwen.
Bleef alleen niet lang heel.

http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/fotoVR6.JPG

Sven-GTI
04-01-2015, 16:47
Ik heb eventueel nog een gereviseerde M90 compressor te koop mocht je interesse hebben :D

Johan1982MK1
04-01-2015, 16:59
Wat is de oorzaak geweest dat die zuiger zo beschadigd is? Hij is er niet uit gepingeld of wel?

giuliettaevo
04-01-2015, 17:11
Als ik zo kijk en het verhaal van de motor lees denk ik dat de zuigerveren zijn gaan vreten in de cilinderwanden. Gebouwde atmosferische motor houdt men de zuigerveren slotspeling vaak klein aan om zo min mogelijk blow-by te hebben. Bij een geblazen motor moet je de slotspeling juist groter houden omdat de zuigerveren veel heter worden en ruimte nodig hebben om uit te zetten,anders gaan ze vreten.
Bij custom zuigers moet altijd de slotspeling gemeten worden en evt aangepast. Helaas ken ik wel wat voorbeelden waar dat niet gebeurd is met dergelijke schade als gevolg al is dit wel extreem. In veel gevallen zul je de cilinderwanden heel snel spiegelglad slijten met als gevolg een flink olieverbruik...

Dub-Detail
04-01-2015, 18:58
Jongens,
Hij heeft alleen gepingeld hoor. High speed knock wel te verstaan.

De atmo is gebouwd bij van kronenburg. Daar is de motor ook weer terug gegaan om de compressor erop te bouwen.

De cilinderwanden waren nog helemaal perfect (hoonsporen zaten er nog in)
Om die motor te repareren zou ik alleen smeedzuigers en drijfstangen moeten plaatsen.

Echter heb ik toen voor een R32 op KMS gekozen. En daar heb ik veel meer lol van nu.
Flink koppel onderin en meer vermogen dan de 2.9 compressor.

MelG60
04-01-2015, 19:26
Ringlands van VR6 zuigers zijn zwak, is het typische breekpunt bij die motor als je de belasting gaat verhogen. Te kleine slotspeling krijg je deze schade niet van, te kleine slotspeling zorgt er voor (vooral) dat de zuigerveren hun verende kracht verliezen en je zo blowby krijgt en een verlies in dynamische compressie.

giuliettaevo
04-01-2015, 21:37
Door de snel slijtende cilinderwanden en zuigerveren..

Toch heb ik bij het revisiebedrijf wel eens een motor gezien met gebroken ringband en flinke schade aan de zuigers. Daar had de 'tuner' mooie nieuwe zuigers gemonteerd in een turbomotor. Zuigers waarschijnlijk gemonteerd met te weinig speling en slotspeling niet gesteld. Ding was snel kapot in elk geval...

High speed knock sloopt je zuigers ook wel. Ik gaf slechts een mogelijkheid aan, zonder meer info is dat maar een slag in de ruimte.