PDA

View Full Version : Firezone octaan 102


VolkswagenRacing
08-09-2014, 09:25
Iemand bekend met de nieuwe Firezone brandstof met octaan 102?
Ik begreep dat hun de eerste zijn die een brandstof zonder bio-ethanol levert.

Competition 102 (http://www.competition102.com/)

Ik vroeg me af of er al mensen waren die op deze brandstof gereden hebben, met hun gekietelde auto?

Bozo
08-09-2014, 10:58
in duitsland kun je dit gewoon kopen aan de kant vd snelweg,
firezone is gewoon de eerste die dit in nederland levert aan de gewone pomp.

VolkswagenRacing
08-09-2014, 11:03
Helaas is Brielle voor mij al een rot stuk rijden, moet je nagaan als ik naar Duitsland zou rijden ;)

Maar het gaat mij niet om het octaan gehalte van 102, maar meer om of dit type brandstof van firezone de moeite waar is en niet net zoals v-power dat je het beter kan wijken! ;)

Mtdi
08-09-2014, 11:46
Heb een zelf ontsteker, rij met GTL ook van Firezone met gemak 1:18 heb een behoorlijk zware voet.
Stinkt niet en ziet er uit als water, en rookt ook niet ondanks een dikke plunjer en grotere verstuivers.
http://i237.photobucket.com/albums/ff278/JanNieuwenburg/burnrubber.gif (http://s237.photobucket.com/user/JanNieuwenburg/media/burnrubber.gif.html)

Jeroentjuh
08-09-2014, 21:11
Wil het wel eens proberen, tank nu altijd BP Ultimate.
Alleen kan nergens vinden welke tankstations dit nu verkopen, of ligt dat aan mij? :D

Mtdi
08-09-2014, 21:43
http://www.gtl.nu/locaties

BP ultimate is 1 van de favorieten maar moet er 30 km voor rijden.

turbojo2
10-09-2014, 11:48
Heb net mijn Golf 1 20V Turbo met Competition 102 volgegooid bij Firezone in Uithoorn, is vlak bij mij in de buurt. Prijs was 1.799. Ik heb de indruk dat mijn auto soepeler loopt en het motorgeluid minder rauw is. Ik heb net 10 km gereden en kan nog niet zeggen of het vermogen is toegenomen. Ik zit zo rond de 400 PK en denk dat je een toename van 10-20 Pk ook moelijk kunt voelen. Met warm weer (25-30 graden is mijn vermogen denk wel 10-15% minder als met koud weer(onder de 18 graden) Boven de 25 graden wil ik eigenlijk helemaal niet rijden omdat er dan minder zuurstof in de lucht zit en de motor beroerd loopt en de ontsteking nog wel eens ontregeld wil raken. Vandaag is het 16 graden dus hij loopt zowiezo een stuk beter.

Bluepower
10-09-2014, 12:24
Heb net mijn Golf 1 20V Turbo met Competition 102 volgegooid bij Firezone in Uithoorn, is vlak bij mij in de buurt. Prijs was 1.799. Ik heb de indruk dat mijn auto soepeler loopt en het motorgeluid minder rauw is. Ik heb net 10 km gereden en kan nog niet zeggen of het vermogen is toegenomen. Ik zit zo rond de 400 PK en denk dat je een toename van 10-20 Pk ook moelijk kunt voelen. Met warm weer (25-30 graden is mijn vermogen denk wel 10-15% minder als met koud weer(onder de 18 graden) Boven de 25 graden wil ik eigenlijk helemaal niet rijden omdat er dan minder zuurstof in de lucht zit en de motor beroerd loopt en de ontsteking nog wel eens ontregeld wil raken. Vandaag is het 16 graden dus hij loopt zowiezo een stuk beter.

Met wat voor motormanagement rij je dan?? In principe moet ieder management welke met een IAT en CLT en lambda werkt onder alle temperaturen prima moeten werken, mits natuurlijk fatsoenlijk getuned..
Dat je bij een hogere luchttemperatuur er wat vermogen op inlevert, is normaal, maar dat je ontsteking dusdanig ontregelt dat de motor niet lekker meer draait, zou niet mogen....

turbojo2
10-09-2014, 21:57
Met wat voor motormanagement rij je dan?? In principe moet ieder management welke met een IAT en CLT en lambda werkt onder alle temperaturen prima moeten werken, mits natuurlijk fatsoenlijk getuned..
Dat je bij een hogere luchttemperatuur er wat vermogen op inlevert, is normaal, maar dat je ontsteking dusdanig ontregelt dat de motor niet lekker meer draait, zou niet mogen....


Ik rijd op KMS en als ik het gas tot op de bodem trap wil het wel eens voorkomen dat de ontsteking ontregeld raakt en er een aantal knallen te horen zijn als ik gas blijf geven. Ik doe dan mn contactsleutel even terug en dan weer aan en dan heb ik alles weer gereset. Ik was vorig jaar in september bij Hurricane racing op de rollenbank en de ruimtetemp was 26 graden. De eerste 2 runs kapte hij er ook mee bij 5000-5500 toeren. De 3de run ging wel goed. Vind het verder niet zo erg want met mooi weer pak ik dan mn golfje 1 cabrio Gli

JerryGT
11-09-2014, 14:46
Tijd dat hij een keer knap afgesteld wordt dan, rij zelf al jaren met KMS maar heb dat soort problemen nooit gehad!

VolkswagenRacing
11-09-2014, 14:59
Ik ook niet

turbojo2
11-09-2014, 16:01
Tijd dat hij een keer knap afgesteld wordt dan, rij zelf al jaren met KMS maar heb dat soort problemen nooit gehad!

Ben een jaar geleden bij Hurricane racing geweest en daar is hij opnieuw afgesteld omdat er een iets grotere turbo op gekomen was en alles stond nog perfect afgesteld. Zij wisten ook niet hoe het komt. Vind het verder niet erg want met iets koeler weer rijdt hij echt super en heb ik helemaal geen problemen.

Vincent-Mk1
25-09-2014, 22:04
VAn de week ook even wat litertjes getest (10 welgeteld) Loopt gewoon goed.

(Normaal tank ik Shell racing net ff over de grens)

grtn

Gertjan
28-09-2014, 15:08
Ik heb ook eens een tank geprobeerd, betaalde iets van 1,82 euro de liter :screwy:
Kan nou niet zeggen dat ik echt veel verschil merk.

Rallyegolf20vt
28-09-2014, 16:38
Na dat ik de tank even goed leeg had gereden ook even 102 getankt vorige week. Voor mij duidelijk merkbaar meer koppel onderin :thumbup: