FlorisH
16-04-2014, 14:29
Goedemiddag,
Ik sinds afgelopen weekend een Golf 2 1.3 NZ uit 1992.
Deze motor heeft een 5 bak. Motor en auto hebben 109.000 km gelopen.
De koppeling gaat zwaar en kraakt ook als ik hem intrap.
Daarnaast schakelt hij, wanneer de motor goed op temperatuurt is/na een langere snelweg rit, wanneer je stil staat erg zwaar en wil je in de achteruit dan gaat dat heel lomp/tandenpoetsend; ook wanneer je hem eerst in de 1 zet ofzo.....
vragen:
1. Het zware koppelen en gekraak, is dat de koppelingskabel?
2. dat hij bij warme motor/na een lange snelwegrit zwaar schakelt stationair en lomp in de achteruit gaat, zou dat dan met de kabel te maken kunnen hebben, of is de koppeling aan zijn eind aan het raken ?
Overigens slaat hij gewoon af als je in bijv. zn 3 wil wegrijden, slippen doet de koppeling niet.
Alvast bedankt!
Floris
Ik sinds afgelopen weekend een Golf 2 1.3 NZ uit 1992.
Deze motor heeft een 5 bak. Motor en auto hebben 109.000 km gelopen.
De koppeling gaat zwaar en kraakt ook als ik hem intrap.
Daarnaast schakelt hij, wanneer de motor goed op temperatuurt is/na een langere snelweg rit, wanneer je stil staat erg zwaar en wil je in de achteruit dan gaat dat heel lomp/tandenpoetsend; ook wanneer je hem eerst in de 1 zet ofzo.....
vragen:
1. Het zware koppelen en gekraak, is dat de koppelingskabel?
2. dat hij bij warme motor/na een lange snelwegrit zwaar schakelt stationair en lomp in de achteruit gaat, zou dat dan met de kabel te maken kunnen hebben, of is de koppeling aan zijn eind aan het raken ?
Overigens slaat hij gewoon af als je in bijv. zn 3 wil wegrijden, slippen doet de koppeling niet.
Alvast bedankt!
Floris