View Full Version : 1.6 crossflow Cilinderkop Vraagje ?
Scirocco_1600
02-04-2014, 18:45
past een 1.6 8v crossflow cilinderkop op een een 2.0 8v (2E ) ?
of zijn er olie kanalen die anders zijn ?
en past een 8v nokkenas ( golf 1 gti ) in deze cilinderkop ?
ik heb namelijk nog een snelle nokkenas liggen voor golf 1 gti ( mechanisch ) en het zou leuk zijn moest ik deze daar kunnen in steken :)
Past wel, maar de 2 buitenste kopbout gaten aan de achterkant moeten iets groter geboord worden.(12mm)
Omdat de 1.6 dunnere kopbouten gebruikt.
De olie kanalen komen goed uit bij een 2.0, de koppakking moet je gebruiken van een Amerikaanse golf 3 met motorcode aba.
Waarschijnlijk moet je ook ff een ander tapeind in de kop draaien voor de distributie spanner, volgens mij is die van de 1.6 iets dunner maar ze hebben wel hetzelfde schroefdraad.
De nokkenas is hydrolisch bij de crossflow, dus tenzij je dit ombouw naar mechanische stoters gaat de nokkenas die je hebt niet passen.
De in en uitlaatkleppen zijn bij alle 1.6 en 2.0 crossflow koppen gelijk, wel zijn de inlaat kanalen van de vroege koppen anders als van de late.
De vroege types hebben gewoon ronde kanalen tot aan de inlaatklep, bij de latere zit er aan 1 kant van het inlaat kanaal een verdikking aan de bovenkant voor een soort swirl effect.
Ook zitten er bij sommige late koppen in het uitlaat kanaal een soort extra kanaaltje voor de egr.
Joris_MK1
07-04-2014, 09:50
Let wel op dat de nokkenas 5 keer gelagerd is in plaats van het gangbare 4 keer...
Scirocco_1600
07-04-2014, 11:46
Let wel op dat de nokkenas 5 keer gelagerd is in plaats van het gangbare 4 keer...
doorstroom cilinderkoppen zijn ook 5x gelagerd toch ?
Joris_MK1
07-04-2014, 18:07
Juist dat bedoel ik! De meeste hydro assen zijn maar 4 keer gelagerd…
Scirocco_1600
08-04-2014, 11:36
het zou om dit motorblokje gaan .... ik denk dat deze uit een golf 4 komt
http://193.164.196.197/images/50/508421023442282.jpg
Waarom niet een losse cilinderkop zoeken, of is deze heel goedkoop compleet?
ik neem aan dat je niet met de originele injectie erop gaat rijden?
Een AEE Blok 1600 ? deze heeft volgens mij wel 5 lager schalen
Scirocco_1600
08-04-2014, 21:49
Blokje is niet erg duur ... En nee ik ga mijn Webers monteren op een xflow cilinderkop ... Laat ons hopen dat deze 5 gelagerd is :)
Sven-GTI
08-04-2014, 23:03
Dat blok op de foto is een 1.6 AFT uit een mk3. 101pk.
Zo eentje heb ik nog liggen helemaal compleet met weinig kilometers.
Scirocco_1600
09-04-2014, 07:52
Ik weet er eentje liggen voor 100€ :) niet erg duur dus
Ik heb in de crossflow een nokkenas van een mk3 ady motor, die is ook op 5 plekken gelagerd.
gti_power
09-04-2014, 20:23
ocht je voor die hydro kop gaan dan past de as die je hebt niet omdat de grondcirkel 38mm is ipv 34 bij hydro.Hydro kleppen zijn ook korter als mech.Ik heb nog een as die voor hydro kop is met mech.stoterbussen erin.Misschien kunnen we ruilen?Ik ben opzoek naar een snelle mech. as.Mijn as is 298/298 van catcams.met 34 mm cirkel die is voor een omgebouwde hydro.
Scirocco_1600
10-04-2014, 11:38
ocht je voor die hydro kop gaan dan past de as die je hebt niet omdat de grondcirkel 38mm is ipv 34 bij hydro.Hydro kleppen zijn ook korter als mech.Ik heb nog een as die voor hydro kop is met mech.stoterbussen erin.Misschien kunnen we ruilen?Ik ben opzoek naar een snelle mech. as.Mijn as is 298/298 van catcams.met 34 mm cirkel die is voor een omgebouwde hydro.
daar zat ik ook aan te denken om ergens mijn as om te ruilen voor een hydro model :)
heb je enig idee welke powerband u as heeft ?
vagg freak
25-04-2014, 19:50
klepen en stoters over zetten en olie kanalen in de stoter gaten afdoppen.
kop 0.5 tot 1.00 mm vlakken
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.