PDA

View Full Version : Waar kan ik sterkere veren voor een schakeltoren van een 02j bak vinden?

VolkswagenRacing
16-02-2014, 01:37
Ik ben opzoek naar sterkere veren voor mijn schakeltoren van mijn 02j bak.
Ik wil deze gebruiken om de slag zwaarder te maken zodat ik meer gevoel krijg als ik een stroeve (vwm replica) shifter in mijn auto wil monteren.

Of misschien universele duwveren, alleen moeten ze dan wel de juiste maat en spanning kunnen leveren.

Iemand die hier misschien een oplossing voor kan verzinnen?

Tjeerd
16-02-2014, 07:53
Deze ga ik volgen!

Sven-GTI
16-02-2014, 08:56
Drukveren kun je overal wel krijgen. Op m'n werk bestelde we ze geloof ik altijd bij Kramp. Bijna iedere dikte, hoogte, breedte etc. was te krijgen. Ook de specificaties van de kracht/druk kun je daar opvragen.

Dokter D
16-02-2014, 10:28
Kramp is nu opgesplitst in 2 bedrijven.
De industrie tak is nu Indi geworden.

Voordeel is dat je zonder inlog kunt zoeken.
Mocht je hier wat vinden wil ik dit wel voor je bestellen en opsturen, ik bestel er dagelijks.

VolkswagenRacing
16-02-2014, 11:38
Ik ga eens kijken of ik van hun een catalogus kan krijgen.
In iedergeval bedankt voor de tip!

nappertje
16-02-2014, 13:13
Je kan ook via internet zoeken:http://www.kramp.com/do/action/Search?storeId=30&langId=-17&level=0&query=veren

VolkswagenRacing
13-03-2014, 23:23
Helaas weet ik de veerkrachten/spanning van de veren niet. Zou ook niet weten hoe ik hier achter kan komen. Iemand hier die dit wel weet?

EelcoB
18-03-2014, 12:41
''Een bepaalde veer heeft een zogenaamde veerconstante. Deze is afhankelijk van het ontwerp van de veer en het materiaal waarvan die gemaakt is.

De volgende formule geeft de veerkracht weer:

F = k*x

F is veerkracht [N]
k = veerconstante [N/m]
x = uitwijking van veer ten opzichte van zijn ontspannen positie [m]

Dit geldt bij spirale trek- en druk veren.''

Misschien kan je hier iets mee. Misschien dat hun dan een andere veer met andere veerconstante kunnen leveren.

Mtdi
18-03-2014, 12:57
Waarom zwaardere veren? wil je soms dat de bak uit de versnelling word getrokken door een zwaardere veer?
Meestal hebben schakeltorens haarspeld veren.

Kevert
18-03-2014, 19:48
Gewoon vergelijken met wat er origineel zit en dan gewoon een iets dikkere/kortere/langere etc proberen , ik had voor me carburateurs andere veren nodig een keer en ben toen bij de ijzerboer geweest.
Die had alle maten en soorten drukveren/trekveren , ik had de originele mee om zo te kunnen vergelijken in de hand.