View Full Version : abf start niet.
Hallo.
Ik heb een abf motor in een golf 1 gebouwd. Maar nu wil ik hem starten maar vonkt hij niet.
Ik weet niet wat het kan zijn. Misschien iemand hier die verstand van elektronica heeft?
Pewi Vwteam
12-02-2014, 20:51
Stroom op je bobine staan? Zo ja dan stuurd je ecu hem niet aan toevallig nog startblokkering er op zitten
Pewi Vwteam
12-02-2014, 20:52
Gaat je brandstofpomp wel lopen als je hem op contact zet?
De pomp is extern. Maar de zwarte draad die naar de bobine gaat die heb ik doorgeknipt en op de accu gehouden. Dan vonkt hij wel. Maar licht het dan aan de ecu?
Startblokkering, zit in de ecu. Als je de donorauto nog hebt, de stuurkolom me contactslot overzetten met de de sleutel.
Pewi Vwteam
14-02-2014, 07:44
Je pomp word gestuurd door je ecu ook zo maken. Bij een crash slaat je pomp teminste af. Wat voor bouwjaar heeft je donor ivm startblokkering.
hij komt uit 1996. maar er zit een immulator in gesoldeerd. dus dit kan eigenlijk het probleem niet zijn. de zwarte draad die naar de bobine gaat krijgt geen stroom via de zekeringkast. nu vraag ik me af hoe krijg ik stroom op de zekeringkast en op de ecu? misschien dat hier iets fout zit?
Pewi Vwteam
14-02-2014, 21:20
Is een cros auto toch dan zou ik gewoon hele zekeringskast weg laten 3 relais paar plusjes en paar minnetjes en hij loopt ik denk dat je ecu gewoon geen stroom krijgt.
Emulator zit goed aangesloten ? Als de startblokkering het probleem is slaat hij aan en meteen weer af..
Beter immo uit de ecu halen, werkt altijd perfect dan met die china dingen te liggen klooien.
Pewi Vwteam
02-03-2014, 19:01
Emulator zat verkeerd aangesloten. Hij loopt nu wel.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.