PDA

View Full Version : power kwijt


Kenzie
11-01-2014, 17:37
Goedendag,

Ik heb 1 week geleden golf tdi gekocht( 130 pk versie)

ik had vandaag een rare probleem met de auto.

ik reed op de snelweg zon 120 kmh per uur, toen ff volgas, maar bij 140 kmh zakte hij opeens in, was power kwijt , ik schrok me, ik probeerde weer gas te geven maar het gebeurde niks, de auto had totaal geen power meer, en reageerde slecht op gas.( draaide ook opeens veel toeren in 5de versnelling terwijl ik nog geen 90 kmh reed geloof ik) dus ik op vluchstrook rustig laten uitrollen. de auto liep stationair normaal, ik even in motorkap gekeken maar was niks aan te zien, even uitzetten en aanzetten.

toen probeerde ik rustig te wegrijden en hij reed weer normaal :confused:

was geen storing op dashboard.

heeft er iemand ook zoeits meegemaakt?

De auto heeft lang stil gestaan( 5 maanden ongeveer en hij had de nieuwe accu erin gezet en startte perfect zei hij)


Ja ik weet dat ik hem eerst beste kan laten uitlezen. dat ga ik ook doen maar wil ook weten wat het kan zijn, en of het gevaarlijk is om te rijden nu want hij rijd weer normaal nu.


Ik hoop het dat iemand me kan helpen:) ik heb geen vertrouwen meer in de auto en ben bang dat ik hem dalijk sloop.

het gaat om golf 4 tdi 130 pk versie gechipt naar 170 pk door vvt.
Mvg Kenzie

Martyn
11-01-2014, 18:01
Slipt je koppeling niet door ?

VwGolfMK2VW
11-01-2014, 18:33
Slipt je koppeling niet door ?

Klinkt idd wel zo
Versnellingsbak heeft een vaste vertanding..
Stel je voor dat je in zn 5 rijdt met 3000 toeren, dan rij je 120
Dan kan het niet de keer erop zo zijn dat je in zn 5 rijdt met 3000 toeren en nog maar 80 rijdt..

Dus ik denk dat je koppeling slipt, misschien dat je drukgroep iets blijft hangen

Kenzie
11-01-2014, 19:06
Er zit pas een nieuwe koppelingset in( door de vorige eigenaar) Dus ik vind het wel raar dat hij slipt

en oja, de vorige eigenaar vertelde mij ook dat ik niet zoveel gas moest geven als hij nog in 1500 toeren in 2/3 versnelling zit, omdat het anders erg trilt. en volgens hem is dat niet goed voor de vliegwiel.


heeft dat iets mee te maken?

VwGolfMK2VW
11-01-2014, 19:19
Ben niet zo heel bekend bij de golfjes 4, maar bij de oudere golfjes wil de keerring van de krukas of de versnellingsbak nog wel eens lekken en dan komt er olie op de koppelingsplaat.. Hiervan gaat deze slippen..

Maar weet je heel zeker dat de platen vervangen zijn?
Je kunt het testen.. Even naar 80 km per uur rijden, auto in zn 5 en plankgas geven.. (Plaat goed belasten)
Dan zou toerenmeter omhoog kunnen schieten zonder dat je harder gaat.. Betekend dat je platen versleten zijn.

Het trillen in de lage toeren doet de auto in elke versnelling, de motor komt te laag in toeren en bij belasting kan die het nog maar net trekken..
Het trillen zal vast niet goed zijn, anders hadden ze dat wel standaard gemaakt:)
Of het ook slecht is voor je vliegwiel weet ik niet..

Dokter D
11-01-2014, 20:31
Jongens jongens wat heeft een slippende koppeling met noodloop te maken?..!?!

Uitlezen en liever nog een rijdende log maken.
Waarschijnlijk kan de N75 de boel niet bijbenen of zitten de schoepen van de turbo vast.

golf1gti83
11-01-2014, 20:42
turbo vies

Kenzie
11-01-2014, 22:19
ik heb wel eens plankgas gegeven toen hij in 2/3/4 zat en toen ging het prima.
ik heb niet zoveel verstand van die dingen, ik heb ook nog gehoorbeperking. dus geluid hoor ik ook niet en dat maakt me daarom lastig.

Weet er iemand leuke adressen die mij kan helpen?

VwGolfMK2VW
12-01-2014, 16:50
Jongens jongens wat heeft een slippende koppeling met noodloop te maken?..!?!

Uitlezen en liever nog een rijdende log maken.
Waarschijnlijk kan de N75 de boel niet bijbenen of zitten de schoepen van de turbo vast.

Ik doelde hierop:

Kenzie: draaide ook opeens veel toeren in 5de versnelling terwijl ik nog geen 90 kmh reed geloof ik

Ik dacht ook eerst aan noodloop..
Maar zeg niet dat t niet zo is hoor:)
Maar idd een rijdende log is vaak een goed idee!

Kenzie
12-01-2014, 17:26
Jongens update;

Ik heb net weer geprobeerd op de snelweg

begon eerst in 2de versnelling (@inrit naar de snelweg) ik doortrekken tot 3500 toeren daarna 3,4,5,6 versnelling, tot zon 160 kmh per uur, was niks aan de hand. dus ik gas los

daarna trap ik weer gas in, maar nee het gebeurde niks, wou geen toeren maken, en bleef hangen bij 2100 toeren maar zakt rustig verder omlaag als je gas los laat. gas geven gebeurt er dus NIKS. dus ik terugschakelen naar 5 versnelling,ja hoor gebeurde ook niks. toen op de vluchtstrook. ik probeerde weg te rijden in 1 versnelling, maar hij had totaal geen power en draaide een beetje overtoeren, dat geldt ook in 2e versnelling. 3e niet geprobeerd. dus motor uit en opnieuw starten en hij rijd weer normaal


dus wat ik net heb beschreven is een noodloop?


edit: ik heb vvt gemaild en gevraagd of hij mee kan helpen met uitlezen mt rijdende log.

VwGolfMK2VW
12-01-2014, 17:57
Jup, dat klinkt idd als een noodloop

robin6833
12-01-2014, 18:40
zitten de schoepen van je turbo vast, te hoge turbo druk waarschijnlijk.. kun je uitlezen met vagcom. wat wil helpen als het nog niet te ver heen is is veel gas vanaf 2000 toeren tot 3000 en dan gas los en dit een paar keer herhalen. dan werken de schoepen van de turbo het meeste, en komen ze soms los!

jettaracing
12-01-2014, 21:47
Waarschijnlijk turbo schoepen vast , en dan gaat ie in de noodloop . Soms wil t nog helpen om de turbo te (laten) reinigen , of demonteren en schoonmaken ,maar meestal word t tijd voor en nieuwe turbo . ook wil iid de N75 klep wel eens problemen geven en daardoor in noodloop gaan , even laten uitlezen lijkt mij ook de 1e beste keuze .

Kenzie
12-01-2014, 23:16
ja thanks, ik heb al celtemp en vvt gemaild, nu wachten op zijn antwoord:) idd even laten uitlezen rijdende log van maken.

volgens de vorige eigenaar is turbo vervangen bij kmstand van 200xxx, en hij zit nu op 284xx. Maar ga hem laten uitlezen dan hoor je wel meer.

Mvg Kenzie

Kenzie
13-01-2014, 00:45
trouwens weet er iemand nog meer adressen omgeving zuid holland?

Kenzie
14-01-2014, 13:04
Goedemiddag,

ben vandaag naar Celtemp in Ridderkerk geweest.

Auto uitgelezen, en foutcode 17965 Charge Pressure Control gevonden.

kan aan 3 dingen liggen
1. slangen lek
2. N75 kapot
3. Turbo vuil

dus ff motorkap open en wat zie ik?
http://i16.photobucket.com/albums/b37/super9master/IMAG1085.jpg
http://i16.photobucket.com/albums/b37/super9master/IMAG1083.jpg

N75 zat gewoon los en rommelig aangesloten.

Hij denkt dat t groot kans is dat n75 kapot is en vervangen moet worden.

Turbo is 80.xxx kms oud en weinig kans dat het vuil/vast zit.

n75 is besteld.

zodra er nieuwe afspraak is gemaakt word n75 vervangen en uitgelezen dan weet ik meer.

Mvg Kenzie

Kenzie
14-01-2014, 23:25
Ik heb een vraag,

Ik heb vanmiddag goed gekeken naar n75 en tot mijn verbazing zag ik 2 soort gelijke n75 zitten. 1 vast aan de linkerkant van de ophanging, en 1 losse op de inlaatbuis

Volgens gerritspeek.nl is onderdeelnummer van n75 : 1J0 906 627 B

ik heb allebei gecheckt en
onderdeelnummer van losse is: 1K0 906 627 E
en vaste is: 1J0 906 627

en ze zien er allebei zelfde, Kan iemand me bevestigen of er inderdaad 2 in de auto zitten?

Wat is die losse ding dan?

ik snap ff niks meer:?

heb ff foto erbij gedaan

vaste:
http://i16.photobucket.com/albums/b37/super9master/IMAG1094.jpg

losse:
http://i16.photobucket.com/albums/b37/super9master/IMG-20140114-WA0004.jpg

jettaracing
15-01-2014, 19:46
De ene is voor de turboregeling de andere voor de EGR regeling , welke voor welke is durf ik zo niet te zeggen bij een Mk4

Kenzie
17-01-2014, 14:12
jah die vaste is n75 (1J0 906 627) en losse is dus egr regeling volgens jou?

iemand die t wel weet?

Johan1982MK1
17-01-2014, 14:37
Klopt. is voor de egr.
Ik had laatst een a4 met ook een laaddruk probleem.
Volgensmij kan je ze ook doorelkaar gebruiken.

Kenzie
06-02-2014, 18:49
Ff topic omhoog kicken, de auto is nog steeds niet gemaakt (celtemp heeft nogal drukjes)

ik zat even te googlen over 2 onderdeelnummers en ik kwam deze link tegen:
http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=49081

volgens hem is het dus 1K0 906 627 E een N75, dus als ik het goed heb heb ik nu 2 n75(oudere en nieuwere versie) in me auto zitten? ik snap er niks meer van hoe jullie erbij komen met egr regeling?

Kenzie
12-02-2014, 18:46
niemand?? celtemp heeft er momenteel druk mee, ik wil graag dat mijn auto gemaakt worden.

iemand tips met bedrijven omgeving zuid-holland?

Dokter D
12-02-2014, 19:51
Die kun je door elkaar gebruiken.
Je kunt ze dus gerust omwisselen en kijken of het dan goed is.

Kenzie
12-02-2014, 21:48
ja ok, maar omdat ene kastje los hangt, ben ik bang dat ze rommelig aangesloten zijn, dus wil er niet aan beginnen. maar waarom zitten er 2 kastjes in de auto dan als ik maar 1 nodig heb? of is dat normaal?

als iemand met ervaring mij wil helpen hoor ik het graag. met vergoeding natuurlijk

Spierings
12-02-2014, 22:11
Eentje is voor de egr en de andere voor de turbo.

Controleer waar de slangetjes heen gaan --> turbo of egr en vervang het klepje waar het slangetje van de turbo op zit.

Johan1982MK1
12-02-2014, 22:31
Makkelijkste is (rijdend) een log laat maken weet je gelijk waar je moet zoeken. N75 vervangen heeft alleen zin als de turbodruk te hoog oploopt en niet als deze te laag is. Ook dan gaat ie nl. In noodloop.
Die foutcodes zeggen wel iets maar je weet nog niet of hij te hoge of te lage druk leverd.
Vacuum slangen zijn idd ook belangrijk. Check deze ook goed.

Kenzie
14-02-2014, 23:12
Ja dat heb ik dus geprobeerd bij celtemp maar hij zei dat het niet nodig was omdat hij zeker wist dat n75 kapot is, dus moet hem maar is vervangen.

alleen ik ben niet zo handig met dat soort dingen. dus wil liefst laten vervangen.

weet er iemand bedrijven die dat kan doen omgeving zuid-holland?

Spierings
14-02-2014, 23:37
Denk dat ieder autobedrijf hem voor je kan vervangen.

Kenzie
14-02-2014, 23:55
ja dat weet ik wel. maar ik sta open voor advies. ik heb geen zin om elke bedrijf te opzoeken en langsgaan om te vragen. Want ik kan niet bellen(gehoorbeperking)

Kenzie
15-02-2014, 15:54
Update:

Ik heb hem vandaag 2 klepjes omgewisseld en korte proefrit gereden op de snelweg en ging niet in noodloop, goede nieuws natuurlijk maar dan is n75 klep (1K0 907 627) die nu met EGR aangesloten kapot. levert dat problemen op?

en andere vraag:
http://i16.photobucket.com/albums/b37/super9master/IMAG12061.jpg

andere vraag:
N75 voor egr hoort op plek met rode lijn
n75 voor turbo op plek met gele lijn, kan iemand het bevestigen?

want n75(1K0 906 627,kapot) zit nu op rode plek, die zit dus nu goed
maar de slang van turbo is te kort om hem op andere n75 op gele lijnde plek te krijgen. als de aansluitingen voor vaccuumslangen andersom waren dan zou het wel moeten passen maarja.

misshcien langere slang kopen van turbo naar n75?