View Full Version : Motorswap vragen golf 2 hk > abf
Loop al een tijdje met het idee om een andere motor in me golf te hangen en heb al de nodige topics door gespit , maar zie door de bomen het bos niet meer . De meeste swaps zijn in gti en nieuwe types gedaan .
Ik heb een golf 2 1,3 hk uit 84 . Oud type dus . Wil er graag een Abf motor in hangen en vroeg me af als ik een seat ibiza cupra van 97 koop wat er dan nog bij komt kijken om het draaiend te krijgen .
Nu heb ik gelezen dat het Subframe , ophanging , remmen , aandrijfassen , stuurhuis , versnellingsbak , kabelboom en motor .... Eigenlijk alles onder de motorkap kan 1 op 1 over kan ?
Achteras incl remmen ?
Zekering kast en kabelboom interieur ? Ibiza of nieuw type golf 2 gti
Tellerhuis ? Golf 2 gti , 1 of 2 stekker aansluiting ?
Schakel mechanisme ?
Brandstof systeem . Tank golf 2 gti incl pompen ?
T4 hevel + automatisch verstelbare koppelingskabel passat g60
Radiateur golf 2 td
Uitlaat golf 2 gti
Uitlaatspruitstuk golf 2 gti 16 v of ibiza
Klopt dit een beetje en of wat zie ik over het hoofd
Alvast bedankt .
Zo heb je bijna alles gehad. Ik gebruik meestal de benzine tank met pomp van een golf 3 gti. De pomp zit in de tank en is daarom veel stiller dan eentje die onder de auto hangt. ook gebruik ik de teller unit van de golf 3 dan is alles gewoon werkend en ben je van de km teller kabel af. En je toerenteller werkt zonder aanpassingen.
Een nieuw type zekering kast erin van een later type golf 2 en de motorkabelboom kan je zo inpluggen. :thumbup:
succes
Oke , top bedankt voor de extra info .
Maar een golf 3 tellerhuis ? Past dat in een golf 2
Oke , top bedankt voor de extra info .
Maar een golf 3 tellerhuis ? Past dat in een golf 2
nee.
ewcaddymk1
21-12-2013, 21:05
Oke , top bedankt voor de extra info .
Maar een golf 3 tellerhuis ? Past dat in een golf 2
beetje aanpassen :D
Pewi Vwteam
21-12-2013, 22:05
Waarom een mk3 teller huis gebruiken. Mk 2 werkt perfect. Niks mis mee in combi met een abf. Een abf aansluiten op je bestaande zk kast is niet zo heel spannend. Ipv meeste van een mk 3 er in prutsen
Welk tellerhuis kan ik dan ervoor gebruiken uit een golf 2 . ?
Wil er een nieuw type zekering kast en kabelboom in maken uit een golf 2 gti zodat dan ook de kabelboom naar de tank erbij is
Pewi Vwteam
21-12-2013, 22:18
Ook van een gti bijv als je nou een kabelboom pakt van een gti 8v motorcode pf bijv die loopt standaard op digifant 2 dan lopen alle draden er a,l om je nieuwe digifant 3.2 aan te sturen 5 draden.
Top . Dan weet ik waar ik naar kan gaan zoeken . Bedankt
Sinds afgelopen weekend in het bezit van een ibiza cupra uit '99 met 157 dkm op de klok :D . En de golf is zo goed als klaar voor de motorswap , maar zit nog met een paar vraagtekens
1) kan ik de tank van de ibiza gebruiken incl pomp en kabelboom ?
2) kan de zekeringkast van de ibiza gebruikt worden ?
3) kan de voorbalk incl motorsteun van de ibiza gebruikt worden ?
4) kan de hoofdremcilinder en rem bekrachtiging van de ibiza gebruikt worden . ? Ga met de complete remmerij van de ibiza rijden .
5) en als laatste . Er zit abs op de ibiza , maar wat is wijs . Overzetten of laten vervallen ?
Bvd
Achteras is anders, dus je kan alleen de as tappen met schijfsn en klauwen overzetten.
De rest durf ikniet te zeggen
Ok . Dacht dat de achteras uitwisselbaar was , helaas . Maar dan zal ik zeker opzoek moeten naar een gti achteras omdat ik nu trommels heb achter ?
Je kan de astappen uitwisselen. Dus je haalt van je eigen as de astappen eraf en plaatst de astappen van de ibiza, waar je vervolgens weer de schijf en klauw aan hangt.
Top . Weer wat wijzer :thumbup:
Heb eventueel nog een mk2 op het werk staan met nieuw type zekeringkast , draadboom , tank etc.
Toevallig zit er ook nog een setje zwart leer in en een schroefset onder.
Kan hem misschien wel kompleet voor een leuk prijsje aanbieden.
Heb je alles in 1 .
;)
Bedankt voor je aanbod ron , maar geen plek meer in de schuur :D
Maakt niet uit hoor, misschien was je er blij mee geweest ;)
Upsekee . Iemand die me wat verder kan helpen ?
Ook je startblokkering overzetten met sleutel, contactslot en immo box, of de ecu vrij maken, anders loopt hij nog niet.
Het liefst hou ik het bij 1 sleutel , dus de ecu moet code vrij gemaakt worden .
Nou heb ik gehoord dat jij daar vrij handig in bent :D . Zou je me eens een prijsje willen pben . Over 2 weken gaat de ibiza uit elkaar
ik heb een jetta mk2 met een ABF erin gebouwd 2 weken terug, mijn topic kun je hier vinden: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=1526741#post1526741 en vragen mag je altijd pben. ik rij op originele 1600 remmerij. ecu was al sleutel vrij. heb een golf 2 gti teller met MFA. toeren teller moet je zelf even aansluiten op de bobine vanuit de motorkabelboom anders werkt deze niet, is heel simpel :) rest werkt allemaal prima kwa tellerbak, heb een brandstofpomp appart onder mijn auto hangen, ook dit gaat prima. bij mij gaat het om golf 3 abf. rij met de golf 3 kabelboom en zekeringenkast. (weet niet hoe het bij ibiza zit) motor licht ook gewoon op mijn originele subframe (zijn hetzelfde) overigens kwam mijn abf uit een golf 2 gestrand project. ben benieuwd naar je project
Ik wil voor met de ibiza remmen gaan rijden en achter de trommels behouden , maar kan dat met de 20 mm hoofdremcilinder
Ben nog steeds bezig en zit met het volgende . Het rempedaal raakt de remschakelaar niet en de koppeling gaat heel zwaar . Heb nog de pendalenbox van de 1.3 erin . Moet deze ook omgebouwd worden maar die van een gti ?
Word de bak geschakeld met stangen of met kabels? Word hij kabel geschakeld, zet je de pedalenbox over van de Seat over en de schakeltoren, is hij stanggeschakeld, kun je alles laten zitten.
Bak wordt kabel geschakeld . Maar schakelen is niets mis mee
Schakelmechanisme is compleet overgezet met een zelfstellende koppelingskabel van een passat
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.