PDA

View Full Version : motor kabelboom aan passen


robertsmit
24-11-2013, 20:48
Goeie dag

wie o wie kan mij helpen.
ik heb een golf 1 gekocht daar zat een 1.5 benz in is toen omgebouwd naar diesel.dit is door de vorige eigenaar gedaan.
nog heb ik een golf 2 motor 1.8 gti motorcode pb er weer in gezet met digifant 2.
ik zit er nu mee dat ik de kabelboom niet kan aansluiten op mijn zekeringskast.
het is een oud type zekeringskast met die bakelieten zekeringen er in.
het liefst zou ik de kabelboom omsolderen dat hij op de zekeringskast past die nou in de auto zit.
wie owie heeft er een oplossing voor mij.

gr robert

swinz
24-11-2013, 21:32
zou sowieso ombouwen naar nieuw type zekeringkast, verder schema's naast elkaar leggen en de boel om solderen! :)

Johan1982MK1
24-11-2013, 22:00
Ik heb de g60 motorkabelboom erin. Compleet stand alone zeg maar met brandstofpomp relais en een relais voor de ecu. Zodat je m alleen nog +,- en geschakelde + moet geven. werkt perfect met oud type kast. Maw ik zou m niet compleet ombouwen naar nieuw type kast. Je moet ff goede schemas regelen. Ik heb me nooit verdiept in de digifant2 maar dat zal niet heel veel anders zijn.

robertsmit
25-11-2013, 12:42
Ik heb ook gehoord dat een kabelboom van een 2h motor op een Pb past.wie jan mij bevestigen of dit klopt.
Want dan Kan Ik een kabelboom van een golf 1 cabrio gebruiken.

Gr

Johan1982MK1
25-11-2013, 12:43
maar dan zit je nog met je zekeringskast. een 2H kabelboom past ook niet zo op een oud type kast.

robertsmit
25-11-2013, 14:11
Maar dan Kan Ik een andere zekeringskast er in hangen toch of zie Ik dat verkeerd???
En het is van een golf 1 cabrio.dus dan past de rest ook weer ja

Johan1982MK1
25-11-2013, 15:06
als je dan de gehele zekeringskast omzet met dashbord kabelboom en verlichting enz. dan past het wel.
Maar een digifant ecu aansluiten zijn maar een paar draadjes en scheelt veel werk.

Jeff
25-11-2013, 15:15
In 1984 kwam VW met een zekeringkast/elektra-systeem die ze Central Elektronics 1 (CE1) hebben genoemd. In ongeveer 1989 kwamen ze met versie 2 (CE2)

2H is CE1. PB is dacht ik CE2. CE2 vind je ook nog in de golf 3.

Ik zou de stekkers van de nieuwe motor eraf knippen en vastsolderen op de kabelboom van je auto en een nieuw stukje voor je digifant en brandstofpomp relais.

robertsmit
25-11-2013, 15:26
Maar Ik weet niet welke draad van de nieuwe kabelboom op welke draad van de oude moet.of komen de kleuren over 1.of heeft er iemand een schema of zo iets.ben namelijk best voorzichtig met stroom.

robertsmit
25-11-2013, 17:57
Als jij mij er mee veder kan helpen johan iemand anders mag natuurlijk ook dat zou mooi zijn schemas of andere info foto's of zo mogen ook gemaild worden naar minibikepower@hotmail.com

gr robert

robertsmit
25-11-2013, 21:14
Een gedeelte kom ik uit maar niet alles.ik hou draden over van de nieuwe kabelboom en weet niet waar ik die op moet aansluiten.
Ik hoop dat er iemand mij kan helpen

MK2-VRT
27-11-2013, 22:37
Als je in de buurt woont kan ik je de boel ook wel omsolderen.

robertsmit
28-11-2013, 14:41
Als je in de buurt woont kan ik je de boel ook wel omsolderen.

Als dat kom zou het mooi zijn maar woon andere kant Nederland provincie Groningen.
Heb je misschien iets van schema's of zoo
mag je ook mailen naar minibikepower@hotmail.com

gr en toch bedankt

Johan1982MK1
28-11-2013, 14:49
Kon je nog wat met de schemas die ik je heb gestuurd?

robertsmit
03-12-2013, 21:30
Kon je nog wat met de schemas die ik je heb gestuurd?


Eey johan.
ik ben zeker wat wijzer geworden van de schema's.
Nog bedankt daar voor.
Heb nu het probleem dat de ontsteking niet vonkt.

gr

Johan1982MK1
03-12-2013, 22:14
Spuit hij wel in?
Ik had namelijk dat de stroom wegviel tijdens het starten. Toen een aansluiting gezocht waar tijdens starten stroom op stond en toen sloeg hij zo aan.

robertsmit
03-12-2013, 22:29
Spuit hij wel in?
Ik had namelijk dat de stroom wegviel tijdens het starten. Toen een aansluiting gezocht waar tijdens starten stroom op stond en toen sloeg hij zo aan.

Als Ik de kabel van de bobine naar de verdelerkap uit de verdelerkap haal en de motor dan start dan vonkt hij niet.Ik weet niet anders dat hij dan moet vonken.
Heb op de + van de bobine spanning en de - op de -

Gr

Johan1982MK1
03-12-2013, 22:50
Maar op je ecu ook? Tijdens starten?

robertsmit
04-12-2013, 09:44
Maar op je ecu ook? Tijdens starten?

Ja daar blijft stroom op staan tijdens het starten.
Ik heb denk Ik een kabel vergeten op de bobine.een groene.

Gr

robertsmit
05-12-2013, 12:48
Heb gister avond nog ff gekeken maar dat groene draadje is het ook niet.
Waar Ik wel achter ben gekomen is:
De nummers die op de stekker van de computer en als Ik dan de draad volg en bij de stekker Kom waar die op zit is het een andere volgorde als wat op papier/schema staat.

Gr rs

robertsmit
05-12-2013, 20:51
Snap er niks meer van.
krijg het maar niet voor elkaar