PDA

View Full Version : Vraag


roald
08-07-2005, 10:50
Hallo,

Kan iemand mij verklappen wat onderstaande(foto) is??

Gaat om een g40, py.
Dit geval zit(als ik voor m'n auto sta) links achter de kop, onder de slang die naar gasklephuis gaat.

Ik dacht zelf aan oliedruk, maar wie weet het zeker??

groet, roald

Rico
08-07-2005, 12:31
Hallo,

Kan iemand mij verklappen wat onderstaande(foto) is??

Gaat om een g40, py.
Dit geval zit(als ik voor m'n auto sta) links achter de kop, onder de slang die naar gasklephuis gaat.

Ik dacht zelf aan oliedruk, maar wie weet het zeker??

groet, roald

hm, foto is erg vaag!!!
misschien eerst ff een nieuwe maken.

maar zoals ik het nu kan zien is het inderdaad een (olie)druksensor.

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4841

berendd
08-07-2005, 12:58
is dat dezelfde als deze?
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/9/0/Afb030.jpg

draadje hing er bij mij los bij te bungelen maar wat dat ding doet..

Rico
08-07-2005, 13:16
is dat dezelfde als deze?
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/9/0/Afb030.jpg

draadje hing er bij mij los bij te bungelen maar wat dat ding doet..

vanaf deze (ook weer zeer onduidelijke :)) foto zou ik bijna gaan zeggen dat het een temp sensor is die een waarschuwing geeft wanneer je cylinderkop te heet wordt, maar kan het niet met zekerheid zeggen

van welk jaar is jou polo

arnus71
08-07-2005, 13:22
Is waarschijnlijk een olietemp sensor, de oliedruk sensoren hebben de stekkers plat (verticaal) ten opzichte van de sensor, dus zo:

_
|

en niet zo:

|
|

duidelijk? :D

berendd
08-07-2005, 13:25
ok, mijn derby is van "80

en zal dus wel temp sensor zijn, voor het oververhittingslampje.

wijzer van de temperatuur deed het gewoon.

hij is in ieder geval weer aangesloten

Allart-Ghetta
08-07-2005, 14:01
Is waarschijnlijk een olietemp sensor, de oliedruk sensoren hebben de stekkers plat (verticaal) ten opzichte van de sensor, dus zo:

_
|

en niet zo:

|
|

duidelijk? :D

Ligt aan het bouwjaar!

roald
08-07-2005, 15:21
ok, hier nog een foto van de sensor, is iets scherper

Dennis@polo86c.nl
11-07-2005, 08:57
Niks geen oververhittingslampje, gewoon schakelaar voor de oliedruk.
Of deze schakelt bij een oliedruk minder dan x.x Bar, of bij een oliedruk van meer dan x.x Bar, dat weet ik zo uit het hoofd niet.

Vanwaar de vraag?

roald
11-07-2005, 09:17
hey dennis,

ivm aansluiten oliedrukmeter< althans dat is de bedoeling. Maar wou dus eerst ff weten wat dit voor sensor was.

Dus in principe zou ik deze sensor op een meter kunnen aansluiten om oliedruk af te lezen??

Dennis@polo86c.nl
11-07-2005, 12:11
Nee, dit is een oliedrukschakelaar. Hij schakelt bij een bepaalde oliedruk in of uit, afhankelijk van de uitvoering.

Om oliedruk te meten heb je een oliedruksensor nodig, die schroef je op de plaats van 1 van de 2 oliedrukschakelaars in de kop. Je hebt dan een sensor nodig die uitgevoerd is met een schakelkontakt, zodat je daarop weer de draad van de oliedrukschakelaar kunt aansluiten.
Dat schakelkontakt moet dan wel hetzelfde schakelpunt hebben als de oorspronkelijke oliedrukschakelaar.

vincent
22-08-2005, 18:26
als het goed is zitten er bij een g40 2 senzoren links op de kop de meest linkse ( zwarte ) is de hooge druk en rechts daarvan ( bruine ) is de lage druk senzor.

sjampoo
22-08-2005, 20:38
Ik zie ik zie wat jij niet ziet..

en het is o.a. ook de olie-toevoerslang voor de G-lader :)

Welke van de 2 sensoren je vervangt, ligt aan de schakeldruk van de 'aftermarket' sensor die je koopt.

Die zwart is de 'hoge' druk: Maak schakelaar: deze maakt contact met massa als de druk van 'uit mijn hoofd' 1,4 bar bereikt is.

De bruine (lage druk) is juist een breek schakelaar... deze verbreekt het contact met de massa als de druk boven de 0,3 bar uit komt (wederom uit m'n hoofd)..

Meestal vervangt zo'n aftermarket sensor de Hoge druk sensor: 3 pootjes: 1 voor de originele 1,4 bar, en 2 voor een 'variabele weerstand' al naar gelang de druk oploopt.



Overigens: Bruin, zwart en wit zijn mogelijk qua kleuren.. Bruin en Wit bij sleeptuimelaar kopjes, Bruin en Zwart bij de hydrostoters.. Wit is 1,8 bar (ook uit m'n hoofd)..