View Full Version : 1.8 20VT kabelboom aansluiten..
Sven-GTI
11-07-2013, 08:56
Ik ben begonnen met een 1.8 20vt AUQ in te bouwen in een mk3.
Op zich allemaal niet zo spannend, het technische gedeelte lukt wel :thumbup:
Alleen... ik ben niet zo'n held in kabelbomen, tenminste het uitpluizen ervan :D
Het gaat om het gedeelte wat binnen aangesloten dient te worden op de mk3 zekeringkast..
Heeft iemand hier dit al vaker gedaan? Heb namelijk al vaker 1.8t ombouw projecten voorbij zien komen :D Dus ik vroeg me af of iemand mij hierin kan helpen/advies kan geven.
En ik twijfel nog of ik een mk3 teller houd, of dat ik een mk4 teller inbouw..
Pewi Vwteam
11-07-2013, 18:37
kan je er wel mee helpen, pb maar voor meer info.
Sven-GTI
05-08-2013, 20:51
Hier even een update,
Tot zover heb ik de kabelboom uitgezocht, kijken of mensen hier nog reactie op hebben.
Even als aanvulling, vaak zie ik dat de aansluitingen; G1 pin 8, G1 pin 10 en G2 pin 4 onderling gewisseld worden tussen bepaalde aansluiten, ik begrijp hieruit dat deze allemaal een geschakelde plus zijn?
Hier mijn kabelboom (tot nu toe alleen om het blok te laten lopen, de rest komt nog)
T6 Bruine stekker
Pin 1 (zwart) →Geschakelde plus 15 (15amp) → G1, pin 4
Pin 2 (paar/wit) → Brandstofpomp relais massa → G1, pin 3
Pin 3 (dikke rode) →Starmotor? → F1???
Pin 4 (rood/groen) →Constante plus 30 (accu?)(20amp) → Y, pin 4
Pin 5 (blauw/geel) →Branstofpomp relais + (10amp) → G1, pin 10 of 8?
T10W Witte stekker
Pin 1
Pin 2
Pin 3
Pin 4 (wit/rood) → Koppelingspedaal schakelaar →
Pin 5 (blauw/paars) → bruin/rood Dynamo → F3
Pin 6
Pin 7
Pin 8
Pin 9
Pin 10
T10 Oranje stekker
Pin 1 (grijs/wit) → Diagnose poort K → MK4 teller
Pin 2 (groen/rood) →Tacho signaal via adapter → G1, pin 12
Pin 3
Pin 4
Pin 5
Pin 6 (blauw/wit) → Snelheidssignaal dash-bekabeling → W, pin 1
Pin 7
Pin 8
Pin 9
Pin 10
T14A
Pin 1
Pin 2
Pin 3
Pin 4 (paars) →Koelvloeistof temperatuur → G2, pin 3
Pin 5 (rood/paars) →Geschakelde plus injectoren → Z1
Pin 6 (geel/zwart) →Branstofpomp relais → G1, pin 8 of
G2, pin 4?
Pin 7 (bruin) →Massa draad → Massa
Pin 8 (zwart/paars) →Geschakelde plus ontsteking? → G1, pin 10?
Pin 9 (bruin/wit) → Massa voor zenders (teller) → G1, pin 6
Pin 10
Pin 11
Pin 12
Pin 13
Pin 14
T10? Zwarte stekker
Deze laat ik even leeg, is voor de cruisecontrol
T10H Blauwe stekker
Pin 1 (bruin/wit) → bruin/blauw → gaspedaal T6B/6 Y
Pin 2 (groen/wit) → groen/wit → gaspedaal T6B/1 Y
Pin 3 (geel/groen) → geel/groen → gaspedaal T6B/2 Y
Pin 4 (grijs/rood) → grijs/rood → gaspedaal T6B/3 Y
Pin 5 (wit/blauw) → wit/blauw → gaspedaal T6B/4 Y
Pin 6 (grijs/blauw) → grijs/blauw → gaspedaal T6B/5 Y
Pin 7
Pin 8
Pin 9
Pin 10
Dit is de stekker in de CE2 (golf 3) zekering kast.
F stekker
F1 → Startmotor
F3 → dynamo
F4 → Snelheidssensor massa
F6 → Achteruitrijschakelaar
F7 → Achteruitrijschakelaar
Als er bepaalde dingen niet kloppen, laat het me alsjeblieft weten :D
Ik ben van plan om woensdag de boel aan te sluiten en kijken of hij tot leven kan komen :thumbup:
Bartaggio
09-08-2013, 14:28
http://www.clubgti.com/showthread.php?205887
Volgens mij kan je het hier wel mee redden :D
Sven-GTI
09-08-2013, 17:25
Ja, dit is ook een AUQ ombouw. Van die ben ik momenteel uitgegaan :thumbup:
Maar ik wil het het liefst zeker weten :D. Komende dinsdag ga ik de boel verder aansluiten en kijken of er leven in wil komen :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.