View Full Version : zekering kast golf 1
vwmk2driver
12-06-2005, 17:06
hallo
ik sprak net iemand die had het over zekering kasten van golfjes 1 met van die buis zekeringen ,die zij dat hij gehoord had dat deze vaak doorbranden en dus ook auto's in de brand vliegen.
klopt dit?
of heeft dit een andere reden dat het in brand vliegt door invloeden van buitenaf ofzo?
ik hoor het graag alvast bedankt
steven16v
12-06-2005, 17:09
Oudere type golfjes hadden inderdaad dat soort zekeringkasten. En die zijn later vervangen door nieuwere type zekeringkasten. Dit hebben ze gedaan omdat met die oudere zekeringkasten veel problemen waren. Waaronder kortsluiting enzo.
ik geloof dat ze vanaf bouwjaar 1979 nieuwere type zekeringkasten gebruiken. Weet het niet zeker dus hang me er niet aan op.
vwmenneke
12-06-2005, 19:11
Mijn golf is van maart 1982 en heeft ook nog de oude zekeringenkast.
Zijn deze echt zo slecht? en zo ja, kun je ze makkelijk ombouwen naar een steekzekering uitvoering?
82?? de mijne is ook van 82 maar heeft al de normale zekeringen....
heeft ie van jou ook dan nog de smalle achterlichten?
nieuw model zekeringkast is vanaf modeljaar '83 (augustus 1982 en verder)
Je had vaak sluiting in de zekeringskast doordat er een lekkage was bij de vooraam zodat het water op de zekerings lekte, daardoor kreeg je oxidatie met als gevolg sluiting in de zekeringskast, op zich is de zekeringskast niet slecht anders zouden andere vw modellen ook problemen moeten hebben, deze hadden dezelfde kast
vwmk2driver
31-10-2007, 00:13
even een heel oud topic omhoog gehaalt,
ik zat van de week weer te denken, mijn golf is van februari 82 en heeft dus nog de oude zekeringen kast, omdat ik hem origineel wil bouwen vind ik de oude zekeringen kast ook wel netjes, plus dat mijn zekeringkast nog heel mooi is zelf nog met de doorzichtige schanier kapjes en dergelijke.
nog meer ervaringen met de zekeringen kasten op kortsluiting gebied? of klopt het verhaal van hummer voor 100% ( klinkt namelijk wel aannemelijk)
Ik denk dat jouw 82er golf het al precies 25 jaar uit houd met die oude zekeringkast, zal wel goed zijn dus!
probleem is ook vaak dat de boel veel te warm wordt, de koper geleidingsbanen vervormen, komen tegen elkaar, en de boel fikt op...
vwmk2driver
31-10-2007, 12:48
probleem is ook vaak dat de boel veel te warm wordt, de koper geleidingsbanen vervormen, komen tegen elkaar, en de boel fikt op...
maar waarom word het te warm? waarschijnlijk door slechte contacten bij zekeringen of stekkers, dus opzich als dat gewoon goed is moet er niks aan de hand zijn, of heb jij een andere bereddenatie?
golf mkII 16v
31-10-2007, 19:25
Te zware verbruikers op te dun koper[achterruitverwarming,kachelaanjager]
Moet je de nieuwe type eens vergelijken met de oude
Daar zijn de groepen beter verdeeld
Wat ook wel een kwaal is [hebben alle golfjes]
Licht aan contact uit en de kachelaanjager aan en groot seinlicht aan[handel naar je toe]
vwmk2driver
31-10-2007, 23:42
kortom de nieuwere versie is wel beter dan de oude??
golf mkII 16v
01-11-2007, 18:04
Maar de stekkers aan de draadboom is niet gelijk
vwmk2driver
01-11-2007, 18:36
ja dat weet ik,maar heb een kabelboom van een 1100 liggen,
wie weet kan ik de pinnetjes uit de stekker halen en deze overplaatsen in de andere stekkers.
golf mkII 16v
01-11-2007, 19:10
Succes er mee
Laat het even weten of het een beetje luken wil
Was zelf ook zo iets van plan
Of stekkers afknippen en de draden over zetten
Ook de gedachte gehad om een kabelboom van een golf 2 te nemen
Zit er alleen mee dat ik wel m'n orginele dach er in wil houden[tietentacho]
Golf_1_gts
01-11-2007, 19:17
Wat ook wel een kwaal is [hebben alle golfjes]
Licht aan contact uit en de kachelaanjager aan en groot seinlicht aan[handel naar je toe]
hehe ja idd, Heeft golf II ook nog graag last van :D
vwmk2driver
01-11-2007, 19:40
de kabelboom zal voorlopig nog niet aan de orde zijn, maar wat info inwinnen is nooit erg, als ik zon pennetje koop kan ik waarschijnlijk zo die pinnentjes uit de stekker halen.
of ik knip de draden door bij de stekker en knijp er nieuwe pinnentjes aan en die doe ik in de stekker van de nieuwe type kast.
dus oude type kabelboom, met nieuwe type stekkers en zekering kast.
vwmk2driver
01-11-2007, 19:40
maar feit is dus wel dat de nieuwe type beter en betrouwbaarder is dan de oude type. dus als ik het goed wil hebben kan ik het beste gelijk een nieuwe type er inmaken??
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.