Log in

View Full Version : Golf TDI startprobleem


lars583
20-03-2013, 18:00
Hallo,
Heb hier een golf tdi met 66KW,
Het gaat om een AGR.

Ik heb namelijk een koudstart probleem,
deze start moeilijk als het onder de 7°c is
na een nacht stilstaan.

Heb al vervangen:
Gloeibougies, kvs temp sensor ,
injectoren ,pomptiming op tijd gezet.

Weet iemand wat er nog mis kan zijn ?
Mvg,
Lars

MK2-VRT
20-03-2013, 20:55
Controleer je brandstofslangen maar..Dus alles vanaf het filter naar pomp e.d.

Kan is groot dat er een lek in zit, wat je zo niet eens hoeft te zien, trekt lucht aan en start na lang stil staan moeilijk.

Gr Stefan

obimaster
20-03-2013, 22:26
heb je wel stroom op je gloeibougies?
mvg

lars583
21-03-2013, 18:42
heb je wel stroom op je gloeibougies?
mvg
Ja hoor.
Mvg,
Lars

lars583
21-03-2013, 18:43
Controleer je brandstofslangen maar..Dus alles vanaf het filter naar pomp e.d.

Kans is groot dat er een lek in zit, wat je zo niet eens hoeft te zien, trekt lucht aan en start na lang stil staan moeilijk.

Gr Stefan
En als er geen zichtbaar lek is wat moet ik dan doen ?
En is het dan normaal dat deze bij warmere temperaturen dan wel goed start na lang stil staan ?
Mvg,
Lars

MK2-VRT
21-03-2013, 23:30
Je kan ergens een heel klein lek hebben, zonder dat hij diesel lekt, en ja, hij hoort ook meteen aan te slaan met een warme motor..

Gr Stefan

Icey
25-03-2013, 17:33
En als er geen zichtbaar lek is wat moet ik dan doen ?
En is het dan normaal dat deze bij warmere temperaturen dan wel goed start na lang stil staan ?
Mvg,
Lars

het probleem al gevonden ?

Jeroen64
25-03-2013, 18:33
De mk4 station (AFN/AVG/AHF/ASV) van mn pa had dit probleem ook, alles 10x vervangen en nagelopen (gloeibougies, injectoren, etc.) hebben ze bij de garage uiteindelijk bedacht dat het ergens in de kabelboom kon zitten en dat ie niet goed voorgloeid.
Er is toen, direct op de accu, een schakelaar ingebouwd waarmee je handmatig kon gloeien.

Hoop voor je dat het bij jou niet in de kabelboom zit, kost heel veel werk (of geld als je het laat doen) om het te vinden...

jurie
25-03-2013, 18:38
wat bedoel je met niet goed voorgloeid,
te kort?

Icey
25-03-2013, 22:33
De mk4 station (AFN/AVG/AHF/ASV) van mn pa had dit probleem ook, alles 10x vervangen en nagelopen (gloeibougies, injectoren, etc.) hebben ze bij de garage uiteindelijk bedacht dat het ergens in de kabelboom kon zitten en dat ie niet goed voorgloeid.
Er is toen, direct op de accu, een schakelaar ingebouwd waarmee je handmatig kon gloeien.

Hoop voor je dat het bij jou niet in de kabelboom zit, kost heel veel werk (of geld als je het laat doen) om het te vinden...

en AGR ?

MK2-VRT
25-03-2013, 22:49
De mk4 station (AFN/AVG/AHF/ASV) van mn pa had dit probleem ook, alles 10x vervangen en nagelopen (gloeibougies, injectoren, etc.) hebben ze bij de garage uiteindelijk bedacht dat het ergens in de kabelboom kon zitten en dat ie niet goed voorgloeid.
Er is toen, direct op de accu, een schakelaar ingebouwd waarmee je handmatig kon gloeien.

Hoop voor je dat het bij jou niet in de kabelboom zit, kost heel veel werk (of geld als je het laat doen) om het te vinden...

Een TDI gloeit niet bij 5 graden of hoger, maar die oplossing is ook beunhaas achtig..Opsporen en verhelpen is de juiste manier, en zo lastig is dat niet.

Jeroen64
25-03-2013, 23:21
wat bedoel je met niet goed voorgloeid,
te kort?
Ik bedoelde helemaal niet voorgloeien

en AGR ?
Zou ik niet weten, ik weet alleen dit ene voorbeeld van me pa :rolleyes:

Een TDI gloeit niet bij 5 graden of hoger, maar die oplossing is ook beunhaas achtig..Opsporen en verhelpen is de juiste manier, en zo lastig is dat niet.
Dat kan zijn maar dat heeft de garage (VW dealer) mijn pa verteld.
De hele kabelboom zou los moeten want met normaal uitlezen kwamen ze niks tegen, terwijl er toch overduidelijk een storing aanwezig was. Dus om een hoop kosten te besparen aan een auto die toch, toendertijd, al bijna op de 3ton zat besloten om het op die manier te laten doen, werkte gewoon goed en is weinig gebeun aan.

lars583
26-03-2013, 19:49
Probleem nog steeds niet opgelost
Mvg,
Lars

vwmk2driver
27-03-2013, 11:11
Misschien krukas sensor!? door de koude motor en koude olie en zwaarder belaste accu is het start toerental lager, als de sensor niet goed meer is zou hij bij een lager toerental een te zwak signaal opkunnen wekken, hierdoor slaat de motor niet.

zover ik weet heeft een tdi wel een krukas signaal nodig, ondanks de vp pomp

lars583
16-04-2013, 19:38
Het startprobleem staat even stil, omdat ik mijn achteras krom heb gereden.