PDA

View Full Version : slecht startende 1.0 hz

aaarrie
10-03-2013, 13:26
hey allemaal..

ik ben sinds kort in het bezit van een polo 86c 1.0 uit 89.
deze auto heb ik van de 2e eigenaar gekocht en heeft de laatste 10 jaar ongeveer 4000km gereden.

voor ik de auto ben gaan gebruiken heb ik het volgende vernieuwd..
bougies, rotor, verdelerkap, benzine filter, olie filter, olie, kleppendeksel pakking, olie sensor (lekte) en het luchtfilter.

in het begin wou de motor niet stationair blijven lopen dat bleek uit eindelijk de carberateur flens te zijn (deze is vernieuwd)

maar nu heb ik het volgende probleem... smorgens als de motor koud is slaat de motor wel gelijk aan, maar begint dan snel onregelmatig te lopen (op 3 en soms op 2 cilinders volgens mij) ik moet de motor dan echt even helpen met gas geven zodat deze niet uitvalt. zodra de chocke eraf is loopt hij wel regelmatig.

en wanneer de motor warm is en ik wil de motor starten, dan moet ik echt een dot gas geven en lang door starten voor deze aanslaat..

voor de rest loopt de motor goed wanneer deze warm is..

wie o wie ziet het probleem en kan mij hiermee helpen.

gr arjan

The_Maxx
10-03-2013, 20:13
kan aan de carb zelf liggen. Toevallig een pierburg 2E3? Daar zijn nogal eens problemen mee namelijk.

aaarrie
10-03-2013, 20:49
kan aan de carb zelf liggen. Toevallig een pierburg 2E3? Daar zijn nogal eens problemen mee namelijk.

nee het gaat om een pierburg 1b3.. deze is al uit elkaar geweest en nagekeken.
mischien dat het aan de afstelling van de idle speed screw ligt, maar hoe kan ik dat controleren?

aaarrie
17-03-2013, 10:45
he jongens... het is nog steeds niet opgelost.

ik heb de bougies nagekeken en afgesteld, brandstof verwarming gescheckt (deze werkt), kabels en contacten schoongemaakt, rotor geschekt (deze was wel alweer redelijk ingebrand)

ik ben bang dat het toch aan de carberateur ligt, maar aan welk deel van de carberateur kan dit liggen?

ik lees graag jullie mening.

gr

polo86c
17-03-2013, 23:32
Werkt je vacuumvervroeger wel en zijn alle slangetjes van het vacuumsysteem aangesloten ?
En zitten ze op de juiste plaats aangesloten ?