Log in

View Full Version : Dikke steenslag coating als orgineel


indewarre
13-01-2013, 19:05
Wie weet welke steenslag coating je moet hebben om een goede dikke laag op te zetten net als orgineel, dus dat je ook de structuur erop krijgt net als orgineel.

ben bezig met die van motip nu maar dit werkt van geen meter

De Pul
13-01-2013, 19:16
heb mijne net gedaan met motip?ziet er origineel uit.....of bedoel je spuitbusjes?

indewarre
13-01-2013, 19:21
heb mijne net gedaan met motip?ziet er origineel uit.....of bedoel je spuitbusjes?

ik heb het nu met een spuit bus gedaan van motip verre van orgineel en is veel te dun krijg ook de struktuur niet

Ik bedoel zo als het er orgineel uitziet

Kan ik het mischien met een vloeistofspuit opzetten? en dan dikkere coating?

De Pul
13-01-2013, 19:27
ik heb het nu met een spuit bus gedaan van motip verre van orgineel en is veel te dun krijg ook de struktuur niet

Ik bedoel zo als het er orgineel uitziet

Kan ik het mischien met een vloeistofspuit opzetten? en dan dikkere coating?
zo´n spuit heb ik daarvoor,
http://kep.ecostore.hu/termekkepek/661/62/22_1_b_1.jpg

fearless
13-01-2013, 19:46
Die blikken gaan perfect. ik doe zelf minstens drie lagen op de dorpels enz.
Dan heb je een goeie dikke laag.
1 laag is altijd te dun.

indewarre
13-01-2013, 19:47
Is dit ook een gewone vloeistofspuit? die heb ik nl. wel

Of is dit met een speciale nozzle en waar dan te halen?

en met welk spul van motip heb je dit gedaan dan?

Style
13-01-2013, 19:52
Volgens mij moet je dan die grootte bussen hebben die kan je dan idd met de compressor doen.

haraldgolf1
13-01-2013, 21:49
klopt die kun je er zo onder schroeven en dan wel met een compressor waar je de druk ook van kunt regelen.

indewarre
13-01-2013, 21:58
das allemaal aanwezig, hoeveel druk is ongeveer benodigd? alleen aankomende week kijken naar een goede spuit en die andere meuk weer eraf halen

iemand een adresje voor die spuit?

haraldgolf1
13-01-2013, 22:05
als je ongeveer 2 bar continu aanhoud zit je aardig goed zoniet iets hoger

fryslan mk1
14-01-2013, 09:29
op de bussen die ik hier heb liggen staat een minimale werkdruk van 5-6 bar..

uit ervaring weet ik dat er onder de 4 bar ook echt niks meer uit komt..

indewarre
14-01-2013, 17:34
Waarmee kan ik eigenlijk het beste voor het spuitwerk aan afnemen? wasbenzine, thinner of nog iets anders?

Erik Baas
14-01-2013, 17:39
Terpentine.

Alberto
14-01-2013, 17:52
Terpentine.
juist niet , terpentine is zo vet als een slak :screwy:
thinner of ontvetter ...evt wasbenzine

De Pul
14-01-2013, 18:09
juist niet , terpentine is zo vet als een slak :screwy:
thinner of ontvetter ...evt wasbenzine
thinner idd,om de reden die alberto noemt.ik heb trouwens gewoon de 8bar van onze kompressor laten staan,want als ik hem kneep werd het wel erg dikke drabzooi.

indewarre
14-01-2013, 18:32
tis al gelukt met een nieuw pistool gehaald bij brezan. Morgen nog ff met de lak eroverheen en het is als nieuw iedereen bedankt, ging trouwens in een laag

2H-2H
14-01-2013, 18:50
Als het te dik is, verdun ik het met een scheutje thinner.

Meestal heb ik hier wel een oude bus waar ik dan wat in meng, goed laten uitdampen en dan een tweede laag.

Dan het pistool goed door spuiten met thinner voor de volgende keer.

indewarre
14-01-2013, 18:52
ook gedaan netjes weer schoongemaakt :thumbup:

Erik Baas
14-01-2013, 22:51
juist niet , terpentine is zo vet als een slak :screwy:
thinner of ontvetter ...evt wasbenzine
Ik houd het op terpentine, dat is er voor gemaakt, en ik heb het ook door vaklui zien gebruiken. En beslist geen wasbenzine, dat laat juist altijd een vettig laagje achter!

fearless
14-01-2013, 23:12
Ik spoot met mijn oude wagen met wasbenzine in de verf.
Dit vond ik veel beter opdrogen als thinner.
Dit na een tip van een jongen die bij een autoschade bedrijf werkte.

Het wou maar niet drogen met thinner er door. Ik spoot de delen in een oude schuur, verwarmd ook nog.
Na 2 dagen pikte de verf nog. Dit was met wasbenzine met 1 dag gewoon goed droog.

Ook gebruikte ik wasbenzine om de boel te ontvetten.

Moet wel zeggen dat ik mat zwarte verf spoot. Weet niet of dat wat uitmaakt?

indewarre
14-01-2013, 23:13
Dus thinner :) lijkt me dan het beste

2H-2H
14-01-2013, 23:28
Thinner for president

Van Limburg
16-01-2013, 23:39
Ik heb ook het pistool gebruikt wat De Pul poste. 24l compressortje was al goed. Tijdje later had ik bij een vriend van me de draagarmen en achteras gespoten met een compressor die eigenlijk ingesteld stond op 11bar.. Op dat moment niet aan gedacht, maar het resultaat is ook wel mat zwart. En dat terwijl de bodem toch mooier van kleur is.

feffe
05-03-2013, 15:51
bij mn polo uit 88 missen er her en der wat stukken uit de originele coating, op een plek is die coating losgekomen dus mist er een stukje (de rest hecht nog wel goed) en op een plek is er gelast.

kan ik nu gewoon die stukken bijspuiten met de in dit topic benoemde middelen. en dat het dan niet meer opvalt? of moet ik eerst alles strippen en alles opnieuw coaten?

thanks

MartinGT
05-03-2013, 15:56
Bijwerken kan prima met de genoemde middelen, zo heb ik het ook laatst gedaan.

http://www.volksforum.com/forum/showpost.php?p=1406401&postcount=39

feffe
05-03-2013, 16:15
thanks, ga ik die witte (of grijze?) coating van motip halen.

indewarre
05-03-2013, 16:33
wel die dikke coating met een speciaal pistool he zon spuitbus wil niet

feffe
05-03-2013, 17:08
ja dat wist ik, toch bedankt die dunne heb ik eens gebruikt om structuur op een spoiler te maken, dat word hard. die andere blijft zacht / kit-achtig toch? net als origineel?

indewarre
06-03-2013, 10:08
ja