PDA

View Full Version : Remmerij probleem [Mk2]

|| RS ||
13-05-2005, 18:50
Ik heb vanmiddag de remschoentjes in de remtrommels aan de achterkant van mijn Jetta vervangen.

Toen alles klaar was en ik een testritje ging maken, begon ik me zorgen te maken ...

- Er zit een enorme vrij slag in het rempedaal,
- Pas onderaan een klein beetje weerstand,
- Daardoor zeer slecht remmen.

Het remvloeistof-niveau stond netjes tussen de MIN en MAX in ... wat kan het nou zijn?

Is het een kwestie van ontluchten, moet alles op elkaar inwerken ... of is er iets anders aan het handje?

(alle hulp is welkom, ik kan nu namelijk niet rijden :( )

Alvast bedankt, Rick! :biggrin:

Jurgen Santana
13-05-2005, 18:59
Remde hij na een aantal keren remmen nog steeds niet goed? Dan zou ik het toch eerst zoeken in de onderdelen die je vervangen hebt.

Je hebt het remvloeistof circuit toch niet open gehad? Dan zou ontluchten ook niet noodzakelijk zijn.

Is de werking van de handrem wel in orde?

|| RS ||
13-05-2005, 19:13
Nee, ik merkte niet echt verbetering. En ook het hydraulische systeem is niet onderbroken geweest ... Handrem werkt wel.

Waar zou ik het moeten zoeken in de vervangen onderdelen?

AZRAIL
13-05-2005, 19:19
klinkt als een lekke lijding. loopt de boel eens goed na. laat iemand pompen met de rem en kijk eronder of er ergens olie uit spuit of lekt

Jurgen Santana
13-05-2005, 19:36
Als de handrem wel naar behoren werkt zou je het in de remcillinders kunnen zoeken. Mischien stuk gegaan tijdens het de- en monteren van de remschoenen?

|| RS ||
13-05-2005, 21:20
Daar bedoel je dan toch het cilindertje in de trommel mee, die de rechter remschoen naar rechts duwt en de linker naar links toch?

Tsja, hier is weinig mee gebeurd, beetje in en uit gedrukt door het plaatsen van de nieuwe remschoenen ... maar verder niks ernstigs ofzo.

Ik vind het zo vreemd ... ik zal morgen (het is nu 22:20h) nog ff een paar keer achter elkaar remmen, in de hoop dat er zich druk opbouwt ofzo, want ik vind het allemaal maar raar :S

René
13-05-2005, 21:24
ff stil staan... contact eraf.... rempedaal tot aan de bodem intrappen paar keer... en daarna op de handrem...

|| RS ||
13-05-2005, 21:31
Owkee ... en wat voor theorie zit daar achter zegmaar ... (ik geloof het zo als je het zegt hoor, daar niet van :) )Maar wat doe je dan precies?

Jurgen Santana
15-05-2005, 09:51
Hé Rick, zijn de remmen inmiddels alweer in orde?

Gijs
15-05-2005, 10:22
Leg anders voor de zekerheid een anker in je auto :rolleyes:

On topic;
D'r is dus geen verbetering na het monteren van de nieuwe onderdelen :confused: Misschien toch te weinig olie in het circuit...?

siep wokkel
15-05-2005, 14:24
probeer hem eens op de remmenbank....

en voor de zekerheid ff ontluchten.

|| RS ||
15-05-2005, 21:50
Nou aangzien ik vrijdag heb gesleuteld en ik zaterdag werk, zondag is de garage dicht en toevallig maandag ook (Pinksteren).

Dus ik ga dinsdag langs de garage ... er lekt volgens mij inderdaad wat. Toen ik vanmiddag fftjes een paar keer op de rem trapte, toen hoorde ik rechtsachter iets 'persen' zegmaar ... Echt zo'n onderhoge-druk-weglek-geluidje zegmaar ...

Ik denk zelf dat rechtsachter de remcilinder het begeven heeft ofzo. Dinsdag ga ik dus even langs de garage voor een diagnose en dan horen we het verder.

Tot die tijd in de Fiat Stilo met sportpakket van m'n pa rondracen :D

Ik houd jullie op de hoogte!

AZRAIL
15-05-2005, 21:54
dat zeg ik, klinkt als lek

|| RS ||
15-05-2005, 22:00
Dat zeg ik ... GAMMA :D

Ja maar aangezien ik nergens iets los had gehaald ofzo, leek het me zo sterk. En het moet nog maar blijken of het inderdaad een lek is. Ik denk van wel. Maar dat zal ind e loop van de week duidelijk moeten worden ...

|| RS ||
18-05-2005, 14:55
Goed ... de Getta is terug van de garage. En ik ben me een ongeluk geschokken:

De remdrukverdeler en beide remcilinders (aan de achterkant dus) moeten vervangen worden. Dit zou (incl. ontluchten) dan €200,- gaan kosten als ik het laat doen door de garage. Je kunt je voorstellen dat dat voor een student als ik een hoop geld is.

Daarom vroeg ik me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en me kunnen vertellen of dit goed zelf te doen is ... uiteraard met hulp van ervaren sleutelaars (me pa & co.).

Wat raden diegenen me aan?

Jurgen Santana
18-05-2005, 16:08
Houd er rekening mee dat alles heel erg vast zit. Vooral de bouten waarmee de remdrukverdeler vast zit. En er kan een remleidingkje sneuvelen.

Ik zou het niet graag op straat doen.

|| RS ||
18-05-2005, 17:43
Owkee ... maar dan heb je het over de verdeler. De cilinders, zijn die wel gemakkelijk zelf te doen dan? (op straat)

Tommy
18-05-2005, 18:14
Als je aan een ding begint gaan vaak ook andere dingen stuk.... :frown: Ik had mijn hoofdremcilinder lek, vervangen voor een gereviseerde, daarna wielremcilindertje achter, dus gelijk beide maar... en dit alles begon ook met het vervangen van de remblokken voor...

Wielremcilinders zijn goed te doen! en kosten niet veel... iig, ik heb het bij mijn vorige jetta gedaan, 2 nieuwe cilindertjes waren 13 euro p/s... montage was simpel... de verdeler heb ik geen idee van verder...

Ontluchten is ook zelf wel te doen, maar zou het wel met goed gereedschap doen, ik heb toen zelf een ontluchtingsset gekocht, omdat mijn broer ook wel veel sleutelt, en ik zelf ook natuurlijk, dus voor die 60 euro wil ik niet elke keer prutsen, en het gaat wel om de remmen! laten doen kan natuurlijk ook... (je hebt voor het setje namelijk ook een compressor nodig)

**** MAAAR! ik weet niet of de systemen van een type I en type II een beetje vergelijkbaar zijn denk ik nu nog net even... ****

Jurgen Santana
18-05-2005, 19:21
Owkee ... maar dan heb je het over de verdeler. De cilinders, zijn die wel gemakkelijk zelf te doen dan? (op straat)

Die wel, mischien de boel vantevoren inspuiten zodat eea wat makkelijker losgaat. En nieuwe boutjes bij de wielremcillinders nemen. Kun je de oude gewoon loshakken.

siep wokkel
19-05-2005, 14:17
en leidingsleutels gebruiken