PDA

View Full Version : meer vermogen


majestic
15-09-2012, 01:08
ik heb een golf 2 gti 16v KR en ik zou graag meer vermogen willen hebben en natuurlijk geen fotuin neerdokken :)
Heb al een Spaghetti Spruitstuk maar wat zou ik nog allemaal kunnen doen voor meer vermogen en is dit de moeite

Ruud 16V-G60
15-09-2012, 06:01
helaas is dat bij een 16V niet mogelijk.Iedere pk die je erbij wilt,kost gelijk een hoop geld.Dit komt omdat het een gewone motor is,en niet 1 met turbo,g-lader of compressor

heinz74
15-09-2012, 07:26
helaas is dat bij een 16V niet mogelijk.Iedere pk die je erbij wilt,kost gelijk een hoop geld.Dit komt omdat het een gewone motor is,en niet 1 met turbo,g-lader of compressor

normaal aanzuigende motoren tunen is te doen...
maar is met hedendaagse techniek een beetje achterhaald..in termen van kosten/baten

wat je zou KUNNEN doen
1 ,goede uitlaatlijn dus spaghetti + bijv een group A systeem
2,sportluchtfilter in originele filterbak
3,nokkenassen ,bijv Schrick ,Crane etc
4,bovenstaand met bewerkte kop en inlaatspruitstuk
5,bovenstaand met grotere kleppen en evt injectie eraf en Webers.Dellorto's erop
6 ,al het bovenstaande inc een 2,0 of 2,1 onderblok met alle toeters en bellen

etc etc ,tis wel zo dat hoe veel je ook tuned aan een KR (of PL)het je altijd een gigantisch bedrag kost..zelfs meer dan een 1,8t conversie, wat ook een veel betere motor is om uiteindelijk dagelijks mee te leven,en dan heb ik het nog niet eens over benzineverbruik met carburateurs op een KR

en origineel valt een goede niet eens tegen ....toch?mijn maat met zijn e36 325i moest af en toe flink trappen om mij bij te houden met mijn '86er..
ik was niet sneller maar hij reed me er niet af i.i.g :thumbup:

passatje2
15-09-2012, 07:31
tja idd een goede orginele en goed afgestelde(vooral co) kr gaat als de brandweer.

majestic
15-09-2012, 14:07
ZO een nokkenas geeft dat veel meer vermogen ? Want heb ook gelezen dat ie dan minder goed stationair gaat draaien en is dat dan de moeite om te doen ?

Johan1982MK1
15-09-2012, 16:05
Ik heb in mn auto (wel een golf mk1) gwn een 9a 2.0 16v uit een corrado en die op digifant. Groep A eronder en een goede chip en brandstofdruk rond de 4 bar en dat loopt hard. En t hieft dan geen vermogen te kisten. Een kaal blok kost niet t meeste.