PDA

View Full Version : Losse gaskabel Golf 1.3 NZ

Wouter42
21-08-2012, 16:24
Vorige eigenaar had ook al last van dit euvel, ik krijg het niet opgelost.

Heb gister een nieuw rubber in het gaspedaal gedaan, maar daar blijft de gaskabel uit schieten.. En ja het is wel het juiste rubber.

Zijn er andere dingen die ik kan doen om dit te fixen? Zo is het gewoon een onbetrouwbare klote auto. :screwy:

Michiel.
21-08-2012, 16:35
Gaskabel afstellen aan de motorkant zodat pendaal verder kan zakken tegen eindstop (onder gaspendaal door vloermat). :thumbup:

Wouter42
21-08-2012, 17:11
Oké, en hoe ga ik dat precies doen?

Ik heb hier even een foto gemaakt van waar ik denk dat ik moet wezen, als je even kunt aangeven hoe en wat, kan ik verder. :) Tot dusver in ieder geval bedankt voor de tip!

http://img836.imageshack.us/img836/8721/dsc0657i.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/836/dsc0657i.jpg/)

Dutch_Jetta_GT
21-08-2012, 17:36
Wouter,

Als je bedoelt dat de kabel bij t pedaal eruit schiet; daar hoort een klemmetje te zitten om t eind van t "haakje" door t pedaal,.. Zo'n klein bolletje zit daar ook..

;)

Wouter42
21-08-2012, 17:40
Wouter,

Als je bedoelt dat de kabel bij t pedaal eruit schiet; daar hoort een klemmetje te zitten om t eind van t "haakje" door t pedaal,.. Zo'n klein bolletje zit daar ook..

;)

Kijk, hier heb ik tenminste wat aan. Die heeft er nooit opgezeten, ook niet toen ik de auto kocht.. Nou is een nieuw rubbertje voor mij natuurlijk een paar dubbeltjes, maar dan nog. Thanks voor de tip! Morgen op mn werk maar eens zo'n klemmetje halen. :)

yougottamove
22-08-2012, 11:17
Zo is het gewoon een onbetrouwbare klote auto. :screwy:

En zo is het weer een betrouwbare topauto :thumbup: !

JohanV
22-08-2012, 17:39
Ik heb het ook al een paar keer gehad. Je kan hem met een tangetje gewoon wat verder buigen waar de haak door het rubber heen zit. Aan het uiteinde zit alleen een bolletje. Nieuw rubber in het pedaal doen (niet verkeerd om). Daarna nooit weer er uit geschoten.

Niks geen k... auto! :thumbup: :D