PDA

View Full Version : G60 korte 16v inlaat vraag.

Sven-GTI
10-08-2012, 09:56
Hallo,

Ik ben bezig met mijn ABF 16v om te bouwen. Nu heb ik daar zo'n korte '16v turbo inlaat' voor gekocht waar gelijk zo'n G60 gasklephuis op kan.

http://www.bolku-tuning.nl/images/d4fa_1.jpg zo eentje dus.

Alleen nu vraag ik mij iets af, waar laat ik mijn stationair regel motor? Kan ik die gewoon laten vervallen?
En hoe sluit ik zo'n G60 gasklep aan? Want deze heeft meerdere uitgangen (nippels) zijn die allemaal voor vacuum?

Ruud 16V-G60
10-08-2012, 16:05
weet je dat niet eens ;)

Black Devil
10-08-2012, 16:29
Die stationair regelaar zou ik wel aansluiten, bij mijn korte inlaat (VR6) zit de aansluiting aan de onderzijde van het spruitstuk. Gasklep uiteraard aansluiten zoals het ervoor heeft gezeten.

Ik neem aan als je met zoiets aan de gang gaat dat je wel weet hoe de vacuumaansluitingen lopen, anders even vacuumschema erbij zoeken van een G60.

Sven-GTI
10-08-2012, 22:43
weet je dat niet eens ;)

? Aan zo'n opmerking heb ik niet veel, en een forum is handig om vragen te stellen zodat mensen elkaar er kunnen helpen.

Iedereen heeft wel ergens verstand van of ervaring in of juist niet. Ik ben helemaal nieuw in het g60 gebeuren dus dat weet ik inderdaad niet.

Johan1982MK1
10-08-2012, 22:49
Ik xou t ook niet weten, maar heb idd hier al heel veel info en onderdelen verkregen ;) echt top. En rrspect voor je project.

Sven-GTI
10-08-2012, 22:52
Ik vind het echt superleuk om zo'n motor om te bouwen en je moet ergens beginnen toch?

Alle hulp en ervaring van andere neem ik graag serieus op en wil hier ook van leren.
Dingen waar ik goed in ben vind ik ook leuk om aan andere uit te leggen.

Ervaren motorbouwers zijn ook ooit ergens moeten beginnen. Die wisten ook vanaf hun geboorte niet hoe een G60 gasklep aangesloten zat neem ik aan ;)

Ruud 16V-G60
11-08-2012, 09:14
de ervaren motorbouwer betaalde voor zijn eerste motor bouwen ook een bedrag van meer dan 8000 euro neer.Je moet er voor gaan of het gewoon laten als je eigenlijk niet de centen ervoor hebt.Het klinkt hard,maar het is echt zo.Jij wil niet weten hoeveel ik al van dat spul verkocht hebt,en ook regelmatig na een jaar weer terug gekocht omdat de mensen er toen achterkwamen wat het echt allemaal kost

Sven-GTI
11-08-2012, 09:29
Dus als ik niet weet hoe een G60 gasklep aangesloten hoort heeft te maken met hoeveel geld ik voor m'n auto over heb....

Larsv5
11-08-2012, 09:37
Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt, het kost veel tijd, geld en energie om een nette motor te bouwen (niet dat je het niet kan) maar Ruud heeft er denk ik door de jaren heen zat van dit soort projecten zien sneuvelen.

Any how, ik vind het een cool project wat je doet!

:thumbup:

De Pul
11-08-2012, 09:42
maar Ruud heeft er denk ik door de jaren heen zat van dit soort projecten zien sneuvelen.

lijkt me allerminst reden om maar geen antwoord te geven op een paar simpele vragen toch? ;)